Er i tvivl om jeg kan/skal tage på arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2020

kamikaze

Anonym skriver:

Men jeg har kun ondt i halsen og ikke andet...Hvad med resten af min familie herhjemme?? 

Du melder dig syg og får en test. Hvis familien ikke har symptomer, lever de sit liv som normalt.

Du er faktisk rigtig usympatisk hvis du leger helt og tager på arbejde med symptomer. Lad dog være.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2020

Ano18

Man kan altid være bagklog men til en anden gang må du nok i stedet tænke ved de første symptomer “nu bliver jeg testet med det samme så jeg er klar asap ved negativ test”. Også så man ikke går rundt og smitter imens man håber det går væk. Jeg skriver det ikke i en dårlig belærende mening, mere at “sådan er tingenes tilstand altså nu”. I min kommune var der fx åbent hus for testning lørdag uden tilmelding og man kunne komme alle steder fra. Tror de havde sådsn steder opsat rundt omkring eller du kunne have fået henvisning fra 1813 og komme direkte på coronavejen noget hurtigere. Dvs du evt kunne have kommet på arbejde mandag - og nu må du nok vente nogle dage ... om man så er vant til at have ondt i halsen eller ej skal man gå m livrem og seler nu 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Sprit25

Du har milde symptomber så du bestiller tid på coronaprøver.dk

Evt kan du se om du kan finde et af de private steder, hvor det koster 375 kr også ved du det efter 15 minutter 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Når du kun har ondt i halsen ville jeg tage på arbejde, ellers kan du melde dig syg det næste halve år 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Når du kun har ondt i halsen ville jeg tage på arbejde, ellers kan du melde dig syg det næste halve år 

Det er jo lige præcis en god pointe  Det jeg mener.... 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Du skal selvfølgelig ikke på arbejde! 
det ér jo lige præcis det, som det hele handler om; bliv hjemme ved det mindste og så få taget den test. Vi synes alle det er pisse træls og tåbeligt at blive hjemme ved milde symptomer / men nu er det jo bare én gang sådsn det er! Det er endnu mere usympatisk af dig, at tage afsted og du sp fx har corona. Du har lige haft ferie? Du kan vel principielt være blevet smittet 17 forskellige steder. Ej - du skal virkelig ikke tage afsted. Du skal testes! 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Babilooo

Altså bare nej.... det er ikke ok når du arbejder med svage og gamle..? 

Hvis du har så dårlig samvittighed så ring og fortæl om hvordan du har det. Der er ingen arbejdsgiver, der så vil sige, at du skal tage på arbejde.

Anmeld Citér

25. oktober 2020

K&S

Anonym skriver:

Nej, nej og nej - man tager ikke på arbejde i disse tider et sted med ældre, hvis man har tegn på sygdo. Det er for mig utroligt, du ikke selv kan se nødvendigheden i at vide, at du ikke smitter andre... 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Og jeg læser først nu, du arbejder med syge og svage ældre! Hvad betænker du dig overhovedet ved? Du skal ikke på arbejde! Jeg ville være så skuffet og vred som pårørende hvis det var mkn mormor eller lign. Du smittede - bare fordi du ikke liiiige ville melde dig syg. Ej - det er virkelig ikke ok. 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Altså bare nej.... det er ikke ok når du arbejder med svage og gamle..? 

Hvis du har så dårlig samvittighed så ring og fortæl om hvordan du har det. Der er ingen arbejdsgiver, der så vil sige, at du skal tage på arbejde.

Det er ikke min leder jeg får fat på, men nattevagterne..... Min leder møder først ind senere og der er det jo forsent at spørge hende af hvad hun mener. Så er det mine kollegaer der skal sige om de syntes jeg skal komme eller ej og det er jo heller ikke deres opgaver...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.