Er i tvivl om jeg kan/skal tage på arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.148 visninger
66 svar
80 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. oktober 2020

Anonym trådstarter

Jeg begyndte fredag aften at få ondt i halsen. Her sidder jeg så søndag aften og har stadig ondt i halsen. Det skal lige siges at jeg tit går med jakken åben pga jeg får det for varmt meget hurtigt, så har nok fået vind ind på halsen. Dumt, jeg ved det. Det kradser og gør ondt når jeg synker og min stemme er ved at blive påvirket  

Ellers har jeg der fint. Jeg plejer altid at få ondt i halsen her i efteråret, så det er ikke noget nyt.

Men nu er Coronaen her, og jeg arbejder med ældre, syge og svage 

Hvad havde I gjort?? Jeg vil allerhelst bare tage på arbejde. Jeg har haft 1 uges ferie og skal starte imorgen tidlig. Det virker lidt dumt ikke at komme første dag efter ferien syntes jeg. 

Hvad havde I gjort?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Du tager naturligvis ikke på arbejde.

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Anonym

Jeg havde meldt mig syg og fået en test hurtigst muligt. Tænk hvis du nu er smittet, og så får spredt smitten til de ældre eller dine kollegaer. 

Hos os er det da skide irriterende med sygemeldinger,(og især for tiden, da der selvsagt er flere end normalt) men vil da 10 gange hellere have at man melder sig syg, end at smitte en hel afdeling med Corona 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

MEF

Du tager selvfølgelig ikke på arbejde før du er testet negativ. Få bestilt en test så hurtigt som muligt og så ringer du og melder dig syg i morgen tidlig! 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg havde meldt mig syg og fået en test hurtigst muligt. Tænk hvis du nu er smittet, og så får spredt smitten til de ældre eller dine kollegaer. 

Hos os er det da skide irriterende med sygemeldinger,(og især for tiden, da der selvsagt er flere end normalt) men vil da 10 gange hellere have at man melder sig syg, end at smitte en hel afdeling med Corona 

Ja, du har ret. Kan sagtens se hvad du mener, men føler bare at jeg overreagerer og jeg plejer jo altid at få ondt i halsen her i efteråret, så der er ikke noget unormalt i det for mit vedkommende hvis du kan forstå hvad jeg mener.... Og hvad så hvis jeg tester negativt..??.. Så føler beg lidt at det er spildt at jeg blev hjemme. Jeg kan forstå det hvis man har feber men ondt i halsen....I min verden melder man sig ikke syg pga ondt i halsen, men en af symptomerne er jo ondt i halsen. Jeg vil jo heller ikke male fanden på væggen. Resten af familien herhjemme er der ikke noget med. Burde der ikke være det hvis jeg nu var positiv?? 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Anonym trådstarter

MEF skriver:

Du tager selvfølgelig ikke på arbejde før du er testet negativ. Få bestilt en test så hurtigt som muligt og så ringer du og melder dig syg i morgen tidlig! 

Jeg har bare dårlig samvittighed..... 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Du tager naturligvis ikke på arbejde.

Men jeg har kun ondt i halsen og ikke andet...Hvad med resten af min familie herhjemme?? 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

MEF

Anonym skriver:

Jeg har bare dårlig samvittighed..... 

Jeg er sikker på at din arbejdsgiver kun har interesse i at du ikke smitter dine kollegaer! 
Du har sansynligvis ikke Corona, men tænk hvis du har? Tænk hvis du ender med at ligge den arbejdsplads ned, fordi du ikke vil være bekendt at melde dig syg?

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg kan godt forstå du synes det er svært, men du skal ikke tage på arbejde hvis du har ondt i halsen. Få en tid så hurtigt som muligt. Det er sikkert ingenting, men du bliver nødt til at være sikker. Din familie kan gøre som vanligt medmindre de har symptomer eller du tester positivt. 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Men jeg har kun ondt i halsen og ikke andet...Hvad med resten af min familie herhjemme?? 

Du skal selvfølgelig ikke tage på arbejde og ej heller have dårlig samvittighed

Hvis du arbejder med svage og ældre mennesker er der ca. 20 pct sandsynlighed for at en du smitter dør - +80 år. 

Få en test hurtigt... .  Og god bedring. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.