Anonym skriver:
Sådan en person er skyld i vores sorg. Taget på udenlands tur for at feste og få mandligt selskab og besøgt hvem der passer hende derefter. Uden at afvente 14 dage, besøgte hun dem og fortalte hun var meget træt, varm og øm efter turen. Hun blev ret hurtigt syg derefter, men der var skaden sket. Vi er blevet kontaktet og ved hvor det er kommet derfra.
Jeg kan godt forstå, at du er vred over at have mistet en pårørende, og personen skulle selvfølgelig være gået i karantæne, når hun havde sygdomstegn, men hvis hun har været i et gult land, er der ingen krav om karantæne medmindre man har sygdomstegn, så at rase mod alle der rejser i overensstemmele med myndighedernes anbefalinger og kalder dem møgsvin er ude af proportioner.
Jeg forstår som sagt dog godt din vrede mod den pågældende person, som ikke har reageret på sine symptomer. Den del synes jeg ikke er i orden, men selve rejser og ingen karantæne har jeg ikke noget problem med, så længe det er i overensstemmelse med myndighedernes anbefalinger.
Anmeld
Citér