Fortvivlet skriver:
Man kan jo godt lave det samme hvor den ene er bedre til det, mere kvalificeret, mindre fravær osv
Og den debat må du hjertensgerne tage op i en anden tråd - eller selv læse op på manglende ligeløn som et strukturelt problem, ikke blot et individuelt, og du kan undersøge den historiske baggrund for, at jeg som lærer tjener markant mere end ansatte i traditionelle kvindefag, fx sygeplejersker og pædagoger.
Men du har fra dit første indlæg i tråden hér obstrueret og afsporet dén debat, jeg rejste, ved først at mistænkeliggøre kvinden - stik imod min henstilling - dernæst hævde, at man bare kan sige fra over for gramsninger og tilbud, derefter sige fra din kæreste, at mænd vil elske at blive taget på pikken - og ved du hvad? Jeg har flere gange svaret på dine indlæg med modspørgsmål, men dem har du valgt ikke at besvare. Og nu, vupti, kører du over i en debat om ligeløn. Et emne, som en anden nævnede netop ansporet af din udtrykte manglende støtte til andre kvinder.
Jeg ved ikke, hvordan jeg mere tydeligt kan gøre det klart for dig, at din deltagelse i denne tråd ikke på nogen måde er konstruktiv i forhold til den konkrete problemstilling. Du viser ingen respekt for mine opfordringer, og du skaber kun “støj” om mit spørgsmål. Du har alle muligheder for at oprette dine egne tråde, hvor du kan problematisere metoo, forsvare mænds ret til at gramse på kolleger, anfægte ligeløns-spørgsmålet - men vil du ikke godt bare lade denne tråd handle om mit spørgsmål? Der er forskel på at lade en debat udvikle sig og til helt konsekvent at ignorere og afspore. Det sidste er der et ord for.
Anmeld
Citér