#metoo på arbejdspladsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2020

Babilooo

Mor og meget mere skriver:

Hvor kommer dét med flirt fra? Ingen af situationerne omhandler flirt eller bare gensidige “spil” af nogen art. 

Det var i forhold til me too diskussionen. Ikke lige i forhold til jeres specifikke sag. 

Jeg synes det er kujonagtigt bare at skrive på et offentlig sted om episoder og ikke tage det op med en tillidsrepræsentant eller ledelsen. 
hvad skal det til for og hvad er handlerummet.:? Det er kun meget ubehageligt for de stakkels mænd, som sikkert størstedelen af dem opfører dig pænt. 
Hvis hun vil anklage må I kræve situationer og specifikke personer. Ellers må hun lukke munden. Det andet giver ikke mening. 
Jeg ville da bestemt indkalde hende til en snak.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2020

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg er faktisk i tvivl om hvorvidt arbejdspladsen overhovedet må indkalde hende til en samtale. Hun skriver jo som privat person, og ytringsfriheden er derfor absolut. Alt hvad hun skriver fra hendes private profil er ikke underlagt restriktioner eller ansvarsforhold o.lign. 

Jeg er i tvivl om arbejdet overhovedet må indkalde, men I kan jo bruge det som afsæt for generelle samtaler på jobbet om adfærd.

Anmeld Citér

13. september 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mom skriver:

Jeg er faktisk i tvivl om hvorvidt arbejdspladsen overhovedet må indkalde hende til en samtale. Hun skriver jo som privat person, og ytringsfriheden er derfor absolut. Alt hvad hun skriver fra hendes private profil er ikke underlagt restriktioner eller ansvarsforhold o.lign. 

Jeg er i tvivl om arbejdet overhovedet må indkalde, men I kan jo bruge det som afsæt for generelle samtaler på jobbet om adfærd.

Det er jeg også - altså i tvivl. Men jeg har en fin relation til hende, så jeg kan i hvert fald lige tale helt uofficielt med hende om opslaget, hvis hun da ikke af sig selv bringer det på bane. Måske kan det være opklarende, og måske kan jeg på en ikke dømmende måde få fortalt, hvordan det har påvirket andre. 

Anmeld Citér

13. september 2020

Mor og meget mere

Fortvivlet skriver:

Jeg debattere da bare videre, da ikke min skyld at debatten har taget en drejning 

Og jeg ved skam godt hvad ligeløn er, hvor spørger jeg om det henne ?

Du blander kvalifikationer og graden af hårdt arbejde ind i spørgsmålet om ligeløn, og da ligeløn netop er lige løn for lige arbejde, formoder jeg, du ikke ved, hvad det er. 

Anmeld Citér

13. september 2020

Mom

Profilbillede for Mom

Det er jeg også - altså i tvivl. Men jeg har en fin relation til hende, så jeg kan i hvert fald lige tale helt uofficielt med hende om opslaget, hvis hun da ikke af sig selv bringer det på bane. Måske kan det være opklarende, og måske kan jeg på en ikke dømmende måde få fortalt, hvordan det har påvirket andre. 

Jeg syntes det lyder som en god plan at tage med hende "off the record".

Anmeld Citér

13. september 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Du blander kvalifikationer og graden af hårdt arbejde ind i spørgsmålet om ligeløn, og da ligeløn netop er lige løn for lige arbejde, formoder jeg, du ikke ved, hvad det er. 

Man kan jo godt lave det samme hvor den ene er bedre til det, mere kvalificeret, mindre fravær osv

Anmeld Citér

13. september 2020

Sprit25

Fortvivlet skriver:

Man kan jo godt lave det samme hvor den ene er bedre til det, mere kvalificeret, mindre fravær osv

Så mænd er generelt dygtigere, mindre syge og mere kvalificeret end kvinder? 

https://www.da.dk/politik-og-analyser/loen-og-ansaettelse/2019/derfor-tjener-maend-mere-end-kvinder/

Anmeld Citér

13. september 2020

Sprit25

Eller kvinfo: https://kvinfo.dk/indkomst-og-uligeloen/

Anmeld Citér

13. september 2020

Mor og meget mere

Fortvivlet skriver:

Og den debat må du hjertensgerne tage op i en anden tråd - eller selv læse op på manglende ligeløn som et strukturelt problem, ikke blot et individuelt, og du kan undersøge den historiske baggrund for, at jeg som lærer tjener markant mere end ansatte i traditionelle kvindefag, fx sygeplejersker og pædagoger.
Men du har fra dit første indlæg i tråden hér obstrueret og afsporet dén debat, jeg rejste, ved først at mistænkeliggøre kvinden - stik imod min henstilling - dernæst hævde, at man bare kan sige fra over for gramsninger og tilbud, derefter sige fra din kæreste, at mænd vil elske at blive taget på pikken - og ved du hvad? Jeg har flere gange svaret på dine indlæg med modspørgsmål, men dem har du valgt ikke at besvare. Og nu, vupti, kører du over i en debat om ligeløn. Et emne, som en anden nævnede netop ansporet af din udtrykte manglende støtte til andre kvinder. 

Jeg ved ikke, hvordan jeg mere tydeligt kan gøre det klart for dig, at din deltagelse i denne tråd ikke på nogen måde er konstruktiv i forhold til den konkrete problemstilling. Du viser ingen respekt for mine opfordringer, og du skaber kun “støj” om mit spørgsmål. Du har alle muligheder for at oprette dine egne tråde, hvor du kan problematisere metoo, forsvare mænds ret til at gramse på kolleger, anfægte ligeløns-spørgsmålet - men vil du ikke godt bare lade denne tråd handle om mit spørgsmål? Der er forskel på at lade en debat udvikle sig og til helt konsekvent at ignorere og afspore. Det sidste er der et ord for. 

Anmeld Citér

13. september 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Sprit25 skriver:

Så mænd er generelt dygtigere, mindre syge og mere kvalificeret end kvinder? 

https://www.da.dk/politik-og-analyser/loen-og-ansaettelse/2019/derfor-tjener-maend-mere-end-kvinder/

Som jeg siger køn er underordnet, men der er ting mænd er bedre til og hvis du laver statistik over det tror jeg helt sikkert også mænd har færre fraværsdage end kvinder, da det oftest er kvinder der tager børns sygedage osv.

Men igen køn er underordnet og alle kan jo forhandle løn, mænd er bare bedre til det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.