Hmm synes den er svær, for på den ene side synes jeg egentlig man har ret til at tale del og være en aktiv stemme i den debat som Sofie Linde fik blusset op igen (den har ligesom været lidt stille midt i cororna og BLM). Og så på den anden side, så Syn es jeg egentlig man skylder på en arbejdsplads at forsøge st tage det op og ved med til aktivt at arbejde for et godt arbejdsmiljø.
Hvis det skete hos os, ville jeg formodentlig tage en snak på tomandshånd a la; jeg læste dit opslag på Facebook, er der noget jeg skal gå videre med, sige cis kan være opmærksomme på eller lignende? Og derefter ville jeg nok sige, at jeg som tr ikke kan sidde det helt overhørigt, og jeg derfor vil vende det med AMR og eventuelt i trio uden at nævne navne. Hvis så hu sagde: ej men det er flere år siden og slet ikke aktuelt nu, så tror jeg at jeg ville reagere med pyha, men ville det så ikke være en idé lige at tilføje det til dit opslag, for det skaber en lidt betændt stemning når du på en åben profil, hvor kollegaer, måske endda forældre og elever kan misforstået tro det handler om nu.
Men jeg ville tro de varsomt netop fordi jeg tænker man skal have lov at være en aktiv stemme også selvom man er lærer 
Anmeld
Citér