Familie "nasser"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2020

Nielsen333

IenFart skriver:

Ikke din opgave? Hvis TS har problemet er det da TS' opgave at tage snakken. Det kan man da ikke tørre af på sine forældre, hvis man er et voksent menneske. Hvis du inddrager forældrene på den måde, at de skal være med til konfrontere søsteren med hendes opførsel er det for mig helt naivt at tro at de ikke bliver tvunget til at vælge side.

Så kan man da godt sige til sig selv at det altsammen er for søsterens skyld, men det lyder mest som dårlig undskyldning.

Jeg mener ikke de skal være med til at konfrontere hende, men at de selv burde tage en snak med søsteren. Som jeg skrev, så ville jeg hvis jeg var TS helt tage afstand fra søsteren indtil hun var i stand til at se sine fejl. Så den del har intet med forældrene at gøre, men jeg ville OGSÅ involvere forældrene, fordi jeg mener, at når der er så slemt et adfærdsproblem hos søsteren, så er det et problem der er relevant for hele den nære familie at tale om - dvs forældrene og eventuelle andre søskende. Det kan simpelthen ikke være TS' egen skyld at søsteren misbruger hende så groft, jeg mener som sagt der må stikke noget dybere under, og at søsteren måske har brug for noget hjælp. Og man kan altså godt snakke om tingene på en stille og rolig måde uden der skal erklæres krig og vælges side! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2020

Nielsen333

Ikke din opgave? Hvis TS har problemet er det da TS' opgave at tage snakken. Det kan man da ikke tørre af på sine forældre, hvis man er et voksent menneske. Hvis du inddrager forældrene på den måde, at de skal være med til konfrontere søsteren med hendes opførsel er det for mig helt naivt at tro at de ikke bliver tvunget til at vælge side.

Så kan man da godt sige til sig selv at det altsammen er for søsterens skyld, men det lyder mest som dårlig undskyldning.

Og hvis du ønsker en saglig debat, så lad da lige være med at komme med beskyldninger om, at det bare er noget jeg bruger som en dårlig undskyldning! Alt jeg skriver her er ment helt fra hjertet af, og ud fra hvad jeg selv ville gøre hvis min søster behandlede mig så dårligt. For jeg ville nemlig i så fald ikke kun tænke på mig selv, men også på hvordan jeg kunne hjælpe min søster. Jeg ville både sørge for min egen og min families interesser, OG forsøge at finde ud af (igen med forældrenes hjælp) hvad der mon kunne være grunden til at min søster havde behov for at behandle mig sådan, og om det er noget hun også gør overfor andre. Og du må gerne være uenig i det, men du behøver ikke tillægge mig dårlige intentioner af den grund. 

Anmeld

15. august 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Nielsen333 skriver:

Ej wtf, jeg har da ikke skrevet noget om at bede nogen om at vælge side! Jeg opfordrer til at inddrage forældrene, fordi jeg mener en så dårlig opførsel må skyldes noget dybereliggende, og fordi jeg tænker forældrene også må have en interesse i at vide hvor ringe deres ene datter behandler deres anden, også selvom de er voksne. En god og omsorgsfuld forælder går da op i hvordan hans/hendes børn har det og behandler hinanden, ligegyldigt hvor gamle de er. Det har intet at gøre med at skulle vælge side, tværtimod er det faktisk ligeså meget for søsterens skyld at jeg tænker TS skal gøre det. Måske har søsteren det rigtig dårligt, og viser det bare på en temmelig ucharmerende måde. Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på om hendes mand har en negativ indflydelse på hende, hvis hendes efter min mening meget egoistiske og barnlige opførsel først er startet efter hun har fundet sammen med ham. Hvis det var min søster ville jeg være bekymret for hende, samtidigt med at jeg ikke ville orke (eller mene det var min opgave) at tale med hende om det helt alene. For mig ville det være helt naturligt at inddrage forældrene, så de bliver bevidste om hvad der foregår, og kan reflektere over om det evt også er noget de kan genkende fra deres egen relation til søsteren. 

Men det er jo efter hun er blevet gift at noget har ændret sig. De har jo fint snakket om penge før. Så jeg ville nok se på manden, hvorfor har hun ændret sig siden hun blev gift? Hvorfor er hun bange for at skuffe ham? 

Anmeld

15. august 2020

Nielsen333

Men det er jo efter hun er blevet gift at noget har ændret sig. De har jo fint snakket om penge før. Så jeg ville nok se på manden, hvorfor har hun ændret sig siden hun blev gift? Hvorfor er hun bange for at skuffe ham? 

Lige præcis, jeg har også netop skrevet om hendes opførsel har noget med kæresten at gøre. Det virker vildt mistænkeligt, og det er også blandt andet derfor jeg tænker, at søsteren måske kunne have brug for hjælp. Samtidigt mener jeg bare det er vigtigt at TS passer på sig selv og sin familie. Så jeg ville nok højst sandsynligt stoppe med at se dem for en periode, men samtidigt øger det selvfølgelig risikoen for at søsteren bliver endnu mere fastlåst i forholdet med kæresten hvis hun oplever at familien tager afstand fra hende, så det er en balancegang. Men det nytter ikke noget hvis man lader dem fortsætte, det er helt sikkert. Og nogle gange er en total pause det der skal til før personen indser at hans/hendes opførsel ikke holder. 

Anmeld

15. august 2020

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg har lige brug for andre øjne på det her.

Min mand og jeg lever et priviligeret liv.

Vi tjener godt , og vores børn og vi rejser meget osv.

Jeg har kun en søster , og hun og jeg er meget tætte. 

Nu er hun så gift ( ingen fælles børn ) og der er sket en forandring. 

Hvor vi førhen ikke snakkede om penge , og hun fx godt kunne komme med morgenbrød ved besøg ( de bor i den anden ende af landet) købe en is til mine unger osv . - er det  helt slut .

Der er en konstant snak om penge osv 

De tjener selv fint , han har 2 børn de ser hver 2 weekend og har fx lige købt en hund til 13.000.

Hus i kbh , gode jobs osv 

De har så lige været her nogle dage  - de spiser alle måltider . ( selvfølgelig) 

Vi er ude at spise ( vi betaler de knap 2000) 

Vi er til et arrangement.  Vi betaler alle drinks øl mad osv .

Den sidste dag tager min søster,  og jeg op og spiser frokost sammen  - bagefter beder hun mig mobilepay hende det jeg har spist for..

Nytårsaften har de kransekage med , og resterne tager de med hjem . Vi var ude at spise for 3000 nytårsaften som vi betalte,  snacks øl osv betalte vi . Dagen efter spørger hun hvad menuen er på  .    Jeg siger røde bøffer . Hun siger Xx ( hendes mand) vil blive skuffet , for han er vant til pizza 1 nytårsdag ... så jrg købte pizza til alle .

Der er 100 vis af eksempler  - og jeg har nu skrevet til hende at aftalen med de skulle være her søndagen efter vores søns konfirmation ikke bliver til noget ( undskyldning er arbejde ) 

Fordi hun skrev at de regnede med de kunne blive til aftensmad   om søndagen Jeg skrev jeg ikke orkede lave mad efter konfirmation osv . 

Og hendes respons var at jeg da bare kunne bestille ekstra ved catering firmaet .

Jeg aner ikke om det er mig der er smålig. 

Men jeg kan mærke min lyst til at være samme i weekenderne på vores regning daler .

Vi har råd , men ja det føles som at vi bliver brugt ...

Hvorfor betaler i alle drinks og mad hvis i er ude ?
Det lyder helt skørt i mine øre.
I aftaler da bare, at hvis I spiser/drikker ude,  så bliver regningen fremover delt, Så hver familie betaler sin egen andel.
Sådan har vi altid gjort.
Selvfølgelig hvis de spiser hjemme hos jer i jeres hus, så betaler du for den mad der bliver tilberedt. Hvis i spiser hjemme hos dem, så betaler de for den mad der bliver tilberedt. Men vælger man at spise ude mens de er på besøg, så bliver regningen delt op.

Anmeld

15. august 2020

Mom

Profilbillede for Mom
merethe skriver:

Hvorfor betaler i alle drinks og mad hvis i er ude ?
Det lyder helt skørt i mine øre.
I aftaler da bare, at hvis I spiser/drikker ude,  så bliver regningen fremover delt, Så hver familie betaler sin egen andel.
Sådan har vi altid gjort.
Selvfølgelig hvis de spiser hjemme hos jer i jeres hus, så betaler du for den mad der bliver tilberedt. Hvis i spiser hjemme hos dem, så betaler de for den mad der bliver tilberedt. Men vælger man at spise ude mens de er på besøg, så bliver regningen delt op.

Det kommer vel lidt an på hvilken kontekst.

Hvis jeg invitere mine søskende ud, så betaler jeg.

Hvis vi bliver enige om at spise ude, så betaler alle mand for sig selv.

Hvis de er på besøg hos mig, og jeg vælger at maden skal komme ude fra, så betaler jeg.

Hvis jeg tilbereder og bestemmer menuen, så betaler jeg.

Hvis de er på besøg og vi sammen vælger at bestille pizza, så betaler alle for sig selv.

Det kommer altså i min optik an på under hvilken kontekst, aftale, indbydelse og andet, som familien er bekendt med.

Man kan i min verden ikke invitere og så forvente at folk selv betaler (Så skal det i alt fald som minimum kommunikeres helt klart).

Anmeld

15. august 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Men hvorfor betaler I også alting? Altså hvad sker der når regningen kommer på restauranten,  nytårsaften, drinks osv? Tilbyder de slet ikke at betale ? 
Medmindre I direkte inviterer ud at spise så ville jeg nok bare fremadrettet bedre tjeneren dele regningen i to - det er efterhånden ret normalt. 

Hvis de overnatter hos jer kan man ikke rigtig tillade at holde regnskab over alt de spiser osv - så han man ligesom inviteret dem til at være en del af husholdningen. 

Men altså, lad da vær og betal hvis I ikke ønsker det, lad vær og føj dem og sæt krav om at I selvfølglig deler regninger eller fx skiftes til at give en omgang hvis I er ude at få drinks osv. 

Anmeld

15. august 2020

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
IenFart skriver:

De er voksne mennesker. De må kunne håndtere den slags uden at inddrage deres forældre. Det giver da ingen mening at trække sine forældre ind i en konflikt og tvinge dem til at vælge side.

Hvis forældrene er udsat for noget tilsvarende så må de selv sige fra hvis de har et problem med det.

Hrm... ud over det med at inddrage forældrene så er jeg 100% enig med “Nielsen 333”’s indlæg 

Anmeld

15. august 2020

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
IenFart skriver:

Jeg er meget uenig med dig. TS bliver tydeligvis brugt, misbrugt og på ingen måde værdsat af sin søster. Der er tale om 100% dårlig adfærd fra søsterens side og det er sgu ikke ok - på nogen måde! TS er tydeligvis meget berørt sf situationen og det forstår jeg sgi godt.....

Anmeld

15. august 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart
SØS skriver:

Jeg er meget uenig med dig. TS bliver tydeligvis brugt, misbrugt og på ingen måde værdsat af sin søster. Der er tale om 100% dårlig adfærd fra søsterens side og det er sgu ikke ok - på nogen måde! TS er tydeligvis meget berørt sf situationen og det forstår jeg sgi godt.....

Jeg er ikke helt med på hvori uenigheden består. Jeg synes alle de samme ting som du skriver her.

Jeg synes bare ikke det er en løsning for TS eller søsteren for den sags skyld, at blande forældrene ind i det. Jeg tror nærmest det kan gøre hele situationen værre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.