Nielsen333 skriver:
Nej, jeg svarer ud fra hvordan jeg tænker TS kan løse sit problem. Hvor ser du at jeg ikke bliver på min egen banehalvdel? Hvis det er første del af mit svar du hentyder til, så var det jo bare en gentagelse af hvad brugeren selv havde fortalt?
Jeg ser lige akkurat dine svar som rigide. Når jeg læser dine svar, så får jeg opfattelsen, at du synes, at dine råd er de eneste rigtige. Og når vi andre kommer med personlige erfaringer for hvorfor det ikke altid er en god idé at gøre sådan, så er det fordi der altid er en konsekvens af hvad vi siger og gør og det virker som om, at det ikke passer dig, at vi kommer med personlige erfaringer. Jeg tænker, at du fx må have erfaring med at kunne inddrage resten af familien, siden det er det, du foreslår. Og jeg læser det netop som om, at fordi du mener, man sagtens kan det, så må det jo også være tilfældet i hendes familie. Så er vi bare nogle stykker, som har dårlige erfaringer med det, og så er det da bare ikke rart, at du begynder at blive personlig ved at hæve dig selv over os andre ved fx at påpege mangler af en forælders opdragelse af sine børn, at skrive nedværdigende om "at have været nødt til at gå til psykolog" osv.
Og jeg synes i det hele taget stadig, det er vildt, at du kan tillade dig at konkludere, hvilken dårlig person, søsteren er og at der må være gået noget galt i opdragelsen, selvom du kun har læst ts' version af historien. Du kender ikke ts, du kender ikke søsteren. Det gør ingen af os. Der er ingen af os, der ved, hvordan de forskellige situationer har udspillet sig. Vi kender kun til ts' oplevelse af situationerne. Jeg læser det, som om, du har låst dig fast på, at søsteren kun kan have gjort det med vilje. Jeg prøver bare at nuancere billedet lidt og sætte det i perspektiv og det mener jeg ofte kan være en rigtig god idé, for nogle gange kan man være låst så meget fast i noget, at det forhindrer i at reflektere over tingene.
Anmeld