Lavt D vitamin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Det må du meget gerne syntes . Ville da ønske vi havde mere seriøse læger SÅ ! For han har jo netop lige været ved lægen - som hvis hun mente det var nødvendigt burde have reageret . Så kan man da vælge og sige det er os som ikke er bekymret . Men dejligt at der findes læger som ville have reageret . Dem har vi så IKKE .  Gider faktisk ikke debattere det med dig , hvorvidt vi er bekymret eller ej . Men jeg er ( sku ) ikke læge , og lægen har jo taget det fuldstændigt roligt ! Så ja jeg kunne have kontaktet vagtlægen idag , så sikkert bare ville sende os hjem ( hvis han / hun overhovedet ville se os ) 

vi har haft kontakt med lægen 2 gange indenfor en uge - plus samtalen da han ringede . Hvor jeg var på medhør . Når lægen vælger ikke at gøre mere stoler vi som forældre på at der ER styr på det . Vores fejl måske , men igen jeg er IKKE læge . Så burde hun ski have reageret 

Jeg forstår oprigtigt talt ikke din vrede - jeg prøver egentlig at hjælpe. Og du efterspurgte et fagligt indspark. 
Som læge og som mor er jeg ret uforstående overfor jeres klare nølen - men dét ER da også hårdt at læse. 
Jeres dreng må ses af læge igen i morgen. Jeg håber alt det bedste for ham. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg synes nok i virkeligheden, at I forældre virker påfaldende ubekymrede. Han har i hvert fald gået længe med ret alvorlige symptomer, som I negligerer lidt. 
Som læge lytter man jo meget til patientens og de evt pårørendes bekymring, og hvis både barn og forældre bare lader tiden gå, sker der mindre, end hvis I er lidt mere aktive. 

Men hvis du som læge siger det er ret alvorlige symptomer burde lægen som ikke have reageret ?!? Altså hun har jo set ham - og snakket med både ham selv , mig på sidelinjen samt hans far . Hun har fået nøjagtig samme ting afvide som står her . Så bliver godt nok trist , over at du siger at vi  påfaldende ubekymret - når lægen ikke reagere . Hvor filan skal vi så vide fra det er SÅ bekymrende 

Anmeld Citér

28. juni 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg forstår oprigtigt talt ikke din vrede - jeg prøver egentlig at hjælpe. Og du efterspurgte et fagligt indspark. 
Som læge og som mor er jeg ret uforstående overfor jeres klare nølen - men dét ER da også hårdt at læse. 

Har svaret lidt på det i mine næste svar . Jeg sætter pris på sine svar , selvom det Måske ikke lyder sådan . Måske nærmer forvirret over du reagere sådan pg kalder os ubekymret når lægen jo er inde over . Og jo ikke har reageret som du netop gør

Anmeld Citér

28. juni 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Men ja bliver skam meget mere bekymret når du skriver som du gør . Vi har

jo bare regnet med at lægen har styr på det. 

Anmeld Citér

28. juni 2020

Babilooo

Anonym skriver:

Men ja bliver skam meget mere bekymret når du skriver som du gør . Vi har

jo bare regnet med at lægen har styr på det. 

Du kan ikke regne med lægens bedømmelse hvos din teenage-søn selv tager det meget let.

”Tror måske ikke,  han har været så god til at få fortalt,  hvordan han har det . Han tar meget let på det”

Anmeld Citér

28. juni 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Men hvis du som læge siger det er ret alvorlige symptomer burde lægen som ikke have reageret ?!? Altså hun har jo set ham - og snakket med både ham selv , mig på sidelinjen samt hans far . Hun har fået nøjagtig samme ting afvide som står her . Så bliver godt nok trist , over at du siger at vi  påfaldende ubekymret - når lægen ikke reagere . Hvor filan skal vi så vide fra det er SÅ bekymrende 

Jeg ved jo kun, hvad du fortæller: Længere forløb med påfaldende træthed, madlede, mange opkastninger, vægttab, bleghed. Dét lyder umiddelbart ikke godt. 
I har ikke kunnet gå med ham til lægen , og tiden er gået. Han får det ikke bedre og mærker nu ‘en knude’ i maven. Han er for træt til sine studenterfester. Alle mine alarmlamper blinker. 
Jeres læge har udelukkende taget blodprøver , ikke fysisk undersøgt ham . Ingen oplagt forklaring. 

Jeg er selvf farvet af at være børnelæge, hvor forældrene (også til de næsten voksne) er meget engagerede - men jeg bliver bare oprigtigt bekymret for jeres store teenager. Men jeg har jo ikke set ham - måske ser han VILDT rask ud. 

Men nu har jeg i begge dine tråde forsøgt at råde jer til mere agressiv fremfærd (og du har jo selv spurgt efter rådgivning), og som du beskriver det, er I forældre mere afventende end jeg som læge ville foretrække og som mor selv ville være. 

NU skal jeg nok trække mig (som du jo gerne vil have). God bedring med knægten! 

Anmeld Citér

28. juni 2020

Abracadabra

Abracadabra skriver:

Jeg ved jo kun, hvad du fortæller: Længere forløb med påfaldende træthed, madlede, mange opkastninger, vægttab, bleghed. Dét lyder umiddelbart ikke godt. 
I har ikke kunnet gå med ham til lægen , og tiden er gået. Han får det ikke bedre og mærker nu ‘en knude’ i maven. Han er for træt til sine studenterfester. Alle mine alarmlamper blinker. 
Jeres læge har udelukkende taget blodprøver , ikke fysisk undersøgt ham . Ingen oplagt forklaring. 

Jeg er selvf farvet af at være børnelæge, hvor forældrene (også til de næsten voksne) er meget engagerede - men jeg bliver bare oprigtigt bekymret for jeres store teenager. Men jeg har jo ikke set ham - måske ser han VILDT rask ud. 

Men nu har jeg i begge dine tråde forsøgt at råde jer til mere agressiv fremfærd (og du har jo selv spurgt efter rådgivning), og som du beskriver det, er I forældre mere afventende end jeg som læge ville foretrække og som mor selv ville være. 

Sorry for alle de skøre smileyer. De skulle bare have været spørgsmålstegn. Møg-auto-smiley-ting!

Anmeld Citér

28. juni 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Du kan ikke regne med lægens bedømmelse hvos din teenage-søn selv tager det meget let.

”Tror måske ikke,  han har været så god til at få fortalt,  hvordan han har det . Han tar meget let på det”

Men min mand , hans far har jo snakket med lægen efterfølgende . 

Anmeld Citér

28. juni 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg ville ønske jeg kunne formulere ( forklare mig bedre ) men det lykkes tilsyneladende ikke . Jeg sætter pris på dine svar , jeg bliver sur & mere bekymret . Ikke på dig eller dine svar,  men nok mest over du virker så bekymrende ( hvilket gør mig bange ) og lægen jo ikke har reageret . Lægen ved nøjagtig det samme som dig . Kumme tilmed se i journal , at han havde været ved lægen i dec . Så ja måske vi burde have presset mere på , men vi har jo blot stolet på lægen . Trætheden og bleghed har vi egenlig blot tiltænkt som teenager ting , han sidder meget inde og vender ofte rundt på nat / dag . De andre ting er kommer indenfor kort tid og da han begynde at kaste op , blev vi jo bekymret . Skulle vi have kontaktet lægen før , ja måske men det er jo så nemt at tænke nu. Man er nok indimellem tilbøjelig til at finde årsager til symptomerne . Men når de pludselig nævnes samlet så ja virker det sku bekymrende . Men som min svigerinde siger ( sygeplejerske ) så går vi nordjyder bare ikke så ofte til læger som dem på Sjælland ( om det er korrekt ved jeg ikke ) men ja jeg ER glad for dine svar , og er blevet mere bekymrende . Men bliver også ramt når du skriver vi virker ubekymret for er alt andet . Jeg er faktisk pisse bange . Men igen jeg har stolet på lægens fremgangsmåde . Men vi kontakte lægen igen i morgen . 
At jeg virker sur skyldes nok egenlig bekymring og ondt i maven over situtation , at du skriver som du gør ( som gør jeg bliver bange ) at egen lægen jo har tilset ham men ikke har reageret som dig . Det giver sikker ikke mening , men kan simpelthen ikke forklare mig på skrift

Anmeld Citér

28. juni 2020

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Det lyder alvorligt .

Og jeg bliver helt bekymret. 

Jeg er ikke læge , men det er abracadabra 

Og hun ville ikke skrive som hun gør  uden grund .

Så please få gjort noget akut nu .

Jeg har ikke et dit svar . Men ja bliver også bekymret når jeg ved hun er læge . Men ja vi valgte ikke at kontakte vagtlæge men tage kontakt til egen læge igen i morgen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.