Lavt D vitamin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2020

Babilooo

Anonym skriver:

Hvor skriver jeg at jeg har ro i maven ?!? Jeg har bestemt ingen ro i maven , men ja jeg er autoritetstro . Ville de overhovedet stille noget op i en weekend ?? Altså undersøge ham , kan da godt blive i tvivl om hvorvidt det vil hjælpe at indlægge ham søndag . 

Altså er du dårlig kan du indlægges såvel som tirsdag. Jeg synes bestemt at det er på sin plads i det mindste st ringe til vagtlægen og beskrive symptomerne. 
Hvordan ser knuden ud? Har du set din søn eller er han hos sin far? Ellers ville jeg nok tage over og se ham face to face. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2020

Anonym

Lige et indspark fra mig...

Jeg er ikke læge, men jeg er kronisk syg og derfor alt for bekendt med det danske sundhedssystem. Man er som patient nødt til at være MEGET insisterende selv. Det bliver ikke givet ved dørerne, og ofte skal man presse meget på for, at tingene sker. Det kom meget bag på mig, men i et maxpresset sundhedssystem er det desværre virkeligheden. 
God bedring til din søn.

Anmeld Citér

28. juni 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Altså er du dårlig kan du indlægges såvel som tirsdag. Jeg synes bestemt at det er på sin plads i det mindste st ringe til vagtlægen og beskrive symptomerne. 
Hvordan ser knuden ud? Har du set din søn eller er han hos sin far? Ellers ville jeg nok tage over og se ham face to face. 

Der er ingen knude at se men han havde sagt det følelse som han havde en knude / kugle i maven . Idag er han oppe og afsted til studentergilde , så han ligger ikke i sengen idag . 

Anmeld Citér

28. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Lige et indspark fra mig...

Jeg er ikke læge, men jeg er kronisk syg og derfor alt for bekendt med det danske sundhedssystem. Man er som patient nødt til at være MEGET insisterende selv. Det bliver ikke givet ved dørerne, og ofte skal man presse meget på for, at tingene sker. Det kom meget bag på mig, men i et maxpresset sundhedssystem er det desværre virkeligheden. 
God bedring til din søn.

Tak for svar . Bestemt også min oplevelse . Vi har måtte banke i bordet vedr yngstebarnet . Er ked af at høre din oplevelse som kronisk syg. Vi har været bekymret og fået ham til lægen . Der er taget prøver men kan god se folk herinde mener han skal indlægges nu . Vi vil kontakte lægen igen i morgen , ikke for indlæggelse men for at fortælle hvad han har sagt. Så må vi håbe lægen reagere ellers må vi jo insistere på videre henvisning . Men ja det kræver ofte store ord i systemet , derfor jeg nok også er lidt forbeholden med at køre til vagtlægen - tvivler på de gør det store når han ikke ligger syg / det er akut

Anmeld Citér

28. juni 2020

Anonym

Tak for svar . Bestemt også min oplevelse . Vi har måtte banke i bordet vedr yngstebarnet . Er ked af at høre din oplevelse som kronisk syg. Vi har været bekymret og fået ham til lægen . Der er taget prøver men kan god se folk herinde mener han skal indlægges nu . Vi vil kontakte lægen igen i morgen , ikke for indlæggelse men for at fortælle hvad han har sagt. Så må vi håbe lægen reagere ellers må vi jo insistere på videre henvisning . Men ja det kræver ofte store ord i systemet , derfor jeg nok også er lidt forbeholden med at køre til vagtlægen - tvivler på de gør det store når han ikke ligger syg / det er akut

Jeg tror også, det er fint at vente til i morgen og ringe til egen læge med mindre hans tilstand akut forværres. MEN selv hvis hans læge vil henvise ham til yderligere undersøgelse, så kan der gå uger - ja måneder før han får en tid... Så det er bare med at skubbe på selv! 
Da jeg første gang tog til læge blev jeg affejede de første 3-4 gange. Det var først, da jeg nærmest måtte kravle hen til lægen med voldsomme smerter, feber og skyhøje infektionstal, at jeg blev akutindlagt, og der kom gang i en egentlig udredning. Lå på hospitalet 10 dage. Så bare hold fast i, at han skal undersøges ordentligt. For som ung er man stadig meget autoritetstro. Det var jeg i hvert fald.

Anmeld Citér

28. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tror også, det er fint at vente til i morgen og ringe til egen læge med mindre hans tilstand akut forværres. MEN selv hvis hans læge vil henvise ham til yderligere undersøgelse, så kan der gå uger - ja måneder før han får en tid... Så det er bare med at skubbe på selv! 
Da jeg første gang tog til læge blev jeg affejede de første 3-4 gange. Det var først, da jeg nærmest måtte kravle hen til lægen med voldsomme smerter, feber og skyhøje infektionstal, at jeg blev akutindlagt, og der kom gang i en egentlig udredning. Lå på hospitalet 10 dage. Så bare hold fast i, at han skal undersøges ordentligt. For som ung er man stadig meget autoritetstro. Det var jeg i hvert fald.

Tak - vi havde aftalt med lægen , at blev tilstanden forværret skulle vi kontakte vagtlægen . Den er ikke forværret men han har så sagt det følelse som en knude / kugle . Men tænker vitterligt ikke de gør noget ved det idag . Så vi kontakter dem i morgen og vil være lidt insisterende . For du har helt ret , de kan hurtig feje en af . Lægen havde da heller ikke undersøgt ham “ bare “ bestilt blodprøver . Men nu har vi taget over så må vi banke lidt i bordet . Øv øv en tur du måtte igennem , man hører / læser desværre ind imellem unge ikke bliver taget alvorligt - fordi ja de jo er unge og raske .

Anmeld Citér

28. juni 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Det var fredag han fortalte det til sin far . Ved ikke lige hvad jeg ellers lige skal gøre ??? Andet end at kontakte hans læge så snart de åbner mandag

Jeg synes nok i virkeligheden, at I forældre virker påfaldende ubekymrede. Han har i hvert fald gået længe med ret alvorlige symptomer, som I negligerer lidt. 
Som læge lytter man jo meget til patientens og de evt pårørendes bekymring, og hvis både barn og forældre bare lader tiden gå, sker der mindre, end hvis I er lidt mere aktive. 

Anmeld Citér

28. juni 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg synes nok i virkeligheden, at I forældre virker påfaldende ubekymrede. Han har i hvert fald gået længe med ret alvorlige symptomer, som I negligerer lidt. 
Som læge lytter man jo meget til patientens og de evt pårørendes bekymring, og hvis både barn og forældre bare lader tiden gå, sker der mindre, end hvis I er lidt mere aktive. 

Det må du meget gerne syntes . Ville da ønske vi havde mere seriøse læger SÅ ! For han har jo netop lige været ved lægen - som hvis hun mente det var nødvendigt burde have reageret . Så kan man da vælge og sige det er os som ikke er bekymret . Men dejligt at der findes læger som ville have reageret . Dem har vi så IKKE .  Gider faktisk ikke debattere det med dig , hvorvidt vi er bekymret eller ej . Men jeg er ( sku ) ikke læge , og lægen har jo taget det fuldstændigt roligt ! Så ja jeg kunne have kontaktet vagtlægen idag , så sikkert bare ville sende os hjem ( hvis han / hun overhovedet ville se os ) 

vi har haft kontakt med lægen 2 gange indenfor en uge - plus samtalen da han ringede . Hvor jeg var på medhør . Når lægen vælger ikke at gøre mere stoler vi som forældre på at der ER styr på det . Vores fejl måske , men igen jeg er IKKE læge . Så burde hun ski have reageret 

Anmeld Citér

28. juni 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Kan godt mærke jeg blive en smule sur , jeg  mener du er læge . Og det er pænt af dig og svare . Samtidig blive jeg også sur , når du skriver sådan . At vi ikke tar det alvorligt . Jeg er jo netop ikke læge og er nok meget autoritetstro , så når lægeN vælger at gøre , som hun gør så stoler vi på det . Det ændre ikke på , at jeg er bekymret ( meget ) men ved faktisk ikke helt hvad vi lige skal gøre , udover at kontakte lægen igen i morgen . Jeg har ikke tænkt vagtlæge , for hvad vil de lige gøre ? Hans tilstand er jo ikke forværret , hvilket lægen sagde , hvis det ændrede sig så skulle vi gøre det . Så at du vælge at tolke som vi ikke bekymret må være sådan . Vi stolede vi lægen har styr på det . 

Anmeld Citér

28. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Det må du meget gerne syntes . Ville da ønske vi havde mere seriøse læger SÅ ! For han har jo netop lige været ved lægen - som hvis hun mente det var nødvendigt burde have reageret . Så kan man da vælge og sige det er os som ikke er bekymret . Men dejligt at der findes læger som ville have reageret . Dem har vi så IKKE .  Gider faktisk ikke debattere det med dig , hvorvidt vi er bekymret eller ej . Men jeg er ( sku ) ikke læge , og lægen har jo taget det fuldstændigt roligt ! Så ja jeg kunne have kontaktet vagtlægen idag , så sikkert bare ville sende os hjem ( hvis han / hun overhovedet ville se os ) 

vi har haft kontakt med lægen 2 gange indenfor en uge - plus samtalen da han ringede . Hvor jeg var på medhør . Når lægen vælger ikke at gøre mere stoler vi som forældre på at der ER styr på det . Vores fejl måske , men igen jeg er IKKE læge . Så burde hun ski have reageret 

Men du siger samtidig, at han nok ikke har fortalt nok om symptomerne til lægen. Som Abracadabra skriver så reagerer læger på den bekymring man som forældre eller patient udtrykker. Hvis man selv synes af noget er helt unormalt skal man endelig ikke underspille symptomer. Jeg vil næsten sige - heller det modsatte. Better safe than sorry

God at han virker til at have det bedre. 

ps. Jeg kan nævne to der fandt brystkræft i tide, sukkersyge på et meget tidligt stadie netop ved at være insisterende overfor læger. Man får absolut intet ud af at være autoritetstro overfor læger . Der var også en sag med en dreng som familien mente havde slugt et batteri. 4 -6 læger sagde det ikke kunne lade sig gøre. Han endte med at dø i processen og havde slugt et batteri. Det var unge autoritetstro forældre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.