Lavt D vitamin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.778 visninger
52 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. juni 2020

Anonym trådstarter

Skrev for knap 14 dage siden et opslag omkring hyppige opkastning . Ikke mig,  men min voksne dreng ( 19 år )

Han fik taget en nogle blodprøver , og den eneste som var unormal var D vitamin . ( 27 ) kan ikke læse , at det skulle give opkastninger,  men tallet kan forklare trætheden . Men den manglende appetit og opkastninger bekymre mig
Nogle sundhedsfarlige folk på linjen med forstand på d vitamin mangel . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2020

Abracadabra

Lavt d-vitamin er IKKE tilstrækkelig forklaring. Er din søn henvist til jeres lokalsygehus?

Anmeld Citér

24. juni 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Lavt d-vitamin er IKKE tilstrækkelig forklaring. Er din søn henvist til jeres lokalsygehus?

Lægen ringede blot og gav svarene på blodprøver , han havde selv tjekket dem inden på sundhed . Sagde han skulle sprøge om det var årsag til opkast men det havde han selvfølgelig ikke fået gjordt . Lægen skulle vende tilbage med svar på de sidste blodprøver . Hvilket ved jeg ikke . Han er jo voksen så jeg er bare på sidelinjen , men er godt nok bekymret for han kaster op ofte . Han spiser ingenting og har tabt sig ( ikke meget men han er ikke stor i forvejen )

jeg ved ikke hvad planerne er udover hun skulle vende tilbage med de sidste svar - nej han er IKKE henvist til sygehus . Vi kender ikke lægen da vi loge har skifte grundet lukning af vores gamle læger .

Anmeld Citér

24. juni 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Lægen ringede blot og gav svarene på blodprøver , han havde selv tjekket dem inden på sundhed . Sagde han skulle sprøge om det var årsag til opkast men det havde han selvfølgelig ikke fået gjordt . Lægen skulle vende tilbage med svar på de sidste blodprøver . Hvilket ved jeg ikke . Han er jo voksen så jeg er bare på sidelinjen , men er godt nok bekymret for han kaster op ofte . Han spiser ingenting og har tabt sig ( ikke meget men han er ikke stor i forvejen )

jeg ved ikke hvad planerne er udover hun skulle vende tilbage med de sidste svar - nej han er IKKE henvist til sygehus . Vi kender ikke lægen da vi loge har skifte grundet lukning af vores gamle læger .

Med mine lægefaglige øjne bør din søn undersøges grundigt snarest. 

Anmeld Citér

24. juni 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Med mine lægefaglige øjne bør din søn undersøges grundigt snarest. 

Når du skriver sådan og en henvisning ? Han var ved lægen i sidste uge som tog blodprøver . Hvis han skal henvises til sygehus kræver det vel , at han skal henvises til en specifik afdeling ? Ved ikke hvad der er galt med ham , men er godt nok bekymret over de opkastninger . Pg at han stort set ikke spiser .

Anmeld Citér

24. juni 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Når du skriver sådan og en henvisning ? Han var ved lægen i sidste uge som tog blodprøver . Hvis han skal henvises til sygehus kræver det vel , at han skal henvises til en specifik afdeling ? Ved ikke hvad der er galt med ham , men er godt nok bekymret over de opkastninger . Pg at han stort set ikke spiser .

Det er jo jeres læge, der har set ham. Så det er jeres læge, der kan vurdere, hvilken retning man skal gå i. 

Opkastninger kan jo både skyldes mavetarmsygdom, sygdom i hjernen og psykiatrisk sygdom - men han skal da undersøges. Har du mulighed for at gå med ham til lægen?

Anmeld Citér

24. juni 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Det er jo jeres læge, der har set ham. Så det er jeres læge, der kan vurdere, hvilken retning man skal gå i. 

Opkastninger kan jo både skyldes mavetarmsygdom, sygdom i hjernen og psykiatrisk sygdom - men han skal da undersøges. Har du mulighed for at gå med ham til lægen?

Tror ikke det er en mulighed . Hans læge virker meget striks med regler ( corona ) i forhold til min læge ( vi er desværre ikke længere samme sted ) vi må afvente og se . Jeg kender ikke hans læge , det gør han heller ikke selv . Han har kun været der 1 gang i sidste uge . Syntes bare ikke lige jeg kunne finde sammenhæng imellem E-vitamin mangel og opkastninger . Han blev student igår og burde være ude og fejre , i stedet ligger han og sover , kæmper med at spise og holde mad i sig

Anmeld Citér

24. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tror ikke det er en mulighed . Hans læge virker meget striks med regler ( corona ) i forhold til min læge ( vi er desværre ikke længere samme sted ) vi må afvente og se . Jeg kender ikke hans læge , det gør han heller ikke selv . Han har kun været der 1 gang i sidste uge . Syntes bare ikke lige jeg kunne finde sammenhæng imellem E-vitamin mangel og opkastninger . Han blev student igår og burde være ude og fejre , i stedet ligger han og sover , kæmper med at spise og holde mad i sig

D vitamin 

Anmeld Citér

24. juni 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Du må gerne ringe til lægen på din søns vegne - hvis din søn altså samtykker. Jeg synes, at det lyder voldsomt bekymrende på et niveau, hvor lægen stærkt bør overveje indlæggelse til yderligere udredning. 

Anmeld Citér

24. juni 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Du må gerne ringe til lægen på din søns vegne - hvis din søn altså samtykker. Jeg synes, at det lyder voldsomt bekymrende på et niveau, hvor lægen stærkt bør overveje indlæggelse til yderligere udredning. 

Jeg er faktisk også bekymret,  men det er man vel som mor . Tror måske ikke,  han har været så god til at få fortalt,  hvordan han har det . Han tar meget let på det , den blodprøve der mangler svar fra er gluten . Der går hvis en uges tid. Det svinger hvordan han har det , men appetitten er generelt ikke god , han kaster spontant op ( igår sad han med en pose klar,  da vi spiste aftensmad )  Må høre om jeg må ringe til lægen på vegne af ham . Tak for svar . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.