Hvad gør man med tvangsfjernede børn? :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Øhh hvor har jeg skrevet andet? 

Nej, det har du ikke, men jeg synes, det er mærkeligt, at du ikke kan forstå, at det har en betydning, at det er 20 år siden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2020

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Fordi en eller anden pædagog eller psykolog ville have været opmærksom på, at barnet måske havde infantil autisme.

Og fordi man ville have tænkt mere på  at sætte hjælp ind i hjemmet.

Husk at det er mig, der kender min veninde - ikke dig.

Men hvis du tror man får hjælp i hjemmet bare fordi ens barn har en diagnose, så tager du godt nok fejl. 

Anmeld Citér

20. maj 2020

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Nej, det har du ikke, men jeg synes, det er mærkeligt, at du ikke kan forstå, at det har en betydning, at det er 20 år siden.

Men jeg har da stadig ikke skrevet at jeg kender din veninde? Jeg spurgte sådan set bare indtil hvad det var du mente. Forstår ikke hvorfor du ser det som noget negativt 

Anmeld Citér

20. maj 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Men hvis du tror man får hjælp i hjemmet bare fordi ens barn har en diagnose, så tager du godt nok fejl. 

Nej, men ressourcestærke forældre kan SELV sørge for hjælpen.

Min svoger har en multihandicappet lillesøster og det er heldigt for hende, at hun har ressorucestærke forældre.

De har også meget bedre muligheder for at tage kampen op.

Jeg har en gammel kollega, der sidder i kørestol.

Kommunen sagde nej, nej, nej til ekstra hjælp.

Men det fandt hun sig ikke i, og derfor fik hun hjælp.

Anmeld Citér

20. maj 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Men jeg har da stadig ikke skrevet at jeg kender din veninde? Jeg spurgte sådan set bare indtil hvad det var du mente. Forstår ikke hvorfor du ser det som noget negativt 

Men har du forstået, hvorfor det betyder noget, at det er 20 år siden ?

Anmeld Citér

20. maj 2020

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Nej, men ressourcestærke forældre kan SELV sørge for hjælpen.

Min svoger har en multihandicappet lillesøster og det er heldigt for hende, at hun har ressorucestærke forældre.

De har også meget bedre muligheder for at tage kampen op.

Jeg har en gammel kollega, der sidder i kørestol.

Kommunen sagde nej, nej, nej til ekstra hjælp.

Men det fandt hun sig ikke i, og derfor fik hun hjælp.

Det passer da godt nok ikke, at hvis bare man er ressourcestærk, så får man hjælp. Reglerne for hvad man kan få af støtte ændres jo hele tiden. Det virker som om du er af den overbevisning, at hvis bare man selv gør en stor nok indsats, så får man hjælp. Men det er jo i høj grad noget der bestemmes fra oven 

Anmeld Citér

20. maj 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Det passer da godt nok ikke, at hvis bare man er ressourcestærk, så får man hjælp. Reglerne for hvad man kan få af støtte ændres jo hele tiden. Det virker som om du er af den overbevisning, at hvis bare man selv gør en stor nok indsats, så får man hjælp. Men det er jo i høj grad noget der bestemmes fra oven 

Man har en meget større chance for at få hjælp, hvis man er ressourcestærk.

Jeg siger ikke, at man "bare får hjælp"

Men det er jo sådan, at man nogle gange bliver nægtet hjælp, selv om man har ret til det.

Hvis man presser hårdt nok på, så ændrer kommunen nogle gange en afgørelse.

Men et barn vil ikke blive fjernet fra ressourcestærke forældre, fordi det har et handicap.

De kan sådan set også betale sig fra hjælp.

Jeg siger ikke, at de ressourcesvage ikke er lige omsorgsfulde over for deres børn - slet ikke - for det er de. 

Men de har ikke samme muligheder.

At "alt bestemmes fra oven" - er ikke ensbetydende med, at det ikke betyder noget, hvordan man selv er ressourcemæssigt" - og her taler jeg ikke kun om handicappede børn.

Anmeld Citér

20. maj 2020

Tommelise

Tommelise skriver:

Man har en meget større chance for at få hjælp, hvis man er ressourcestærk.

Jeg siger ikke, at man "bare får hjælp"

Men det er jo sådan, at man nogle gange bliver nægtet hjælp, selv om man har ret til det.

Hvis man presser hårdt nok på, så ændrer kommunen nogle gange en afgørelse.

Men et barn vil ikke blive fjernet fra ressourcestærke forældre, fordi det har et handicap.

De kan sådan set også betale sig fra hjælp.

Jeg siger ikke, at de ressourcesvage ikke er lige omsorgsfulde over for deres børn - slet ikke - for det er de. 

Men de har ikke samme muligheder.

At "alt bestemmes fra oven" - er ikke ensbetydende med, at det ikke betyder noget, hvordan man selv er ressourcemæssigt" - og her taler jeg ikke kun om handicappede børn.

Og nu mener jeg ikke, at det er forældre, der ikke har gode forældreressourcer.

Men hvis de er ressourcesvage på andre områder - socialt og økonomisk - så er det sværere.

Anmeld Citér

20. maj 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Kunne det måske tænkes, at jeg i en anden sammenhæng har været igennem systemet ?

Anmeld Citér

20. maj 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Nu er det jo sådan, at en kommune kan komme til at "glemme" at fortælle, hvad man har ret til.

Det vil ressourcestærke forældre ikke finde sig i.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.