Anonym skriver:
Hvordan ved du at der er gode grunde til at de børn er anbragt hos dine familiemedlemmer? Kender du de biologiske forældre?
Men ja, jeg synes bare den her anbringelsessag er særligt tragisk, fordi den kunne være undgået hvis nogen havde stoppet hende i hendes sindssyge babyprojekt. Jeg siger på ingen måde at hun selv er uden skyld. Men jeg tror desværre hun simpelthen er så, ja hvad kan man kalde det, tilbagestående???, at hun egentlig ikke kan stilles til ansvar rent moralsk. Hun kan tilsyneladende ikke se noget galt i, at hun var nødt til at få sit ældste barn midlertidigt anbragt efter fødslen af nummer to. Det tyder jo lidt på, at hun nok ikke er helt i tiptop form på øverste etage. Hvis jeg helt hypotetisk selv stod i den situation, så tænker (håber) jeg da, at jeg havde valgt at bortadoptere det nyfødte barn til en af statsforvaltningen godkendt familie i stedet for. Jeg kan vitterligt slet ikke følge hendes tankegang om, at man bare kan læsse ældstebarnet midlertidigt videre til nogle andre, så man kan få overskud til et nyt barn i stedet for
Det er jo nærmest en syg form for brug-og-smid-væk kultur. Bare med forsvarsløse uskyldige børn i stedet for kærester 
Nej, jeg kender ikke de biologiske forældre.
Og jeg kender ikke de nærmere omstændigheder, da plejeforældrene jo har tavshedspligt.
Men det er umuligt ikke at vide lidt, når man er i familie. I det ene tilfælde gemte børnene mad rundt omkring - f.eks. på deres værelser- de var vant til, at de ikke vidste, hvornår de igen fik noget at spise.
De skulle vænne sig til, at der var regelmæssige måltider.
Og det ene hold plejeforældre er nødt til at have en aflastning til børnene en weekend om måneden, fordi det er hårdt at være fuldtidsplejeforældre.
Min morbror og tante har f.eks. haft plejebørn, hvor forældrene var alkoholikere.
I den ene familie klæbede børnene til plejemoren og fulgte hende som små hunde. De manglede tryghed. Og man kan ikke undgå at se, hvor trygge de er blevet.
Og så er der desværre et barn, som plejeforældrene var nødt til at opgive. Hun var helt umulig at styre. Smadrede fjernsynet og den slags.
I en af familierne har plejeforældrene arrangeret børnenes konfirmationer, for det kunne de biologiske forældre ikke.
Helt generelt - og ikke i de plejefamilier, jeg kender - er det tit psykisk sygdom eller store sociale problemer, der gør sig gældende. Mange er ramt af den sociale arv. Og det er jo trist, for man vælger ikke selv sin opvækst.
Hvis du læser i medierne, så kan du se, at der er fejl i 100% af sagerne i Kbh. - men det er jo ikke det samme, som at barnet ikke skulle have været anbragt. En lille administrativ fejl tæller også som en fejl.
Jeg havde engang en "kæreste" - eller i hvert fald et on/off forhold til en mand. Det var ikke et rigtigt, officielt forhold. Vi boede ikke sammen og kendte ikke hinandens omgangskreds.
Han var på kontanthjælp og havde ikke så meget styr på sit liv og sin økonomi (bl.a. derfor jeg vidste, at det forhold var en dødssejler). Vi havde gået i folkeskolen sammen og havde været ungdomskærester (på den lidt uskyldige måde), og da jeg mødte ham igen senere, genforelskede jeg mig. I dag ved jeg jo, at det var romantisk nostalgi, og at jeg ikke så ham, som han var.
Det viste sig også senere, at han havde forhold til flere andre kvinder, og han fik et barn med en af dem.
Kommunen overvejede at fjerne barnet. Det endte dog med, at de fik lov til at beholde barnet.
De var MEGET forargede over, at kommunen havde overvejet at fjerne barnet og han sagde, at de ville køre sag mod kommunen.
Og jeg tænkte - christ kan du ikke forstå, hvorfor kommunen overvejede det - for det kunne jeg, og alle andre fornuftige mennesker.
Det hele var noget værre rod dengang.
Jeg kender omstændighederne, men dem uddyber jeg ikke her, da jeg jo har pligt til at beskytte deres identitet.
Jeg er ikke i tvivl om, hvordan det ville lyde, hvis de havde skrevet på tvang og magt.
Heldigvis for børnene (for de fik flere), fik de mere styr på det, og jeg tror ikke, at der var overvejelser om at fjerne de to andre. Jeg tror faktisk, hun endte med at blive en god mor.
Han elsker sine børn - ingen tvivl om det, men hold nu op jeg er glad for, at det ikke er mig, der er i et forhold med ham.
Hun var nu også temmelig tvivlsom, men trods alt mere fornuftig en ham. De havde begge haft en svær opvækst. Hans mor er en god kvinde, men hans biolgiske far var voldelig.