Anonym skriver:
Jeg er simpelthen nødt til at dele det her med nogen. Jeg har via medierne fulgt lidt med i en sag, hvor en deltager fra "De unge mødre" valgte at få barn nummer to vha. sæd købt på nettet, selvom hun stadig blev fulgt af kommunen, da de siden hendes ældste barn blev født har været bekymrede for om hun magtede forældrerollen. Nu har jeg så lige læst her til aften at begge børn er blevet fjernet
https://realityportalen.dk/rcarticle/sandra-har-mistet-sine-boern-smerten-sidder-i-mig/
Hvad tror I at kommunen vil stille op med børnene? Som jeg har forstået det har der ikke været noget ressourcestærkt netværk at trække på, så jeg tvivler på at de kommer i netværkspleje. Jeg tænker især på hvad der dog skal blive af den stakkels pige, for hun er vist nok omkring to år, så hun er jo blevet fjernet fra noget hun er vant til. Det andet barn, som kun er nogle få måneder gammelt, har i det mindste chancen for at knytte sig til en plejefamilie næsten fra starten af. Jeg synes det er så utrolig egoistisk at moren valgte at få et barn mere i den situation
Hun har endda skrevet på facebook, at det ældste barn blev midlertidigt anbragt lige efter fødslen af nummer to, fordi hun ikke kunne magte begge børn!!! Jeg håber virkelig de kommer i en rigtig god og kærlig plejefamilie, måske en der kan adoptere dem på sigt? De trænger da vist til noget ro og stabilitet 
Jeg tænker, at det bedste vil være, at de kommer i en god og stabil plejefamilie.
De har allerede oplevet svigt, og der kan ikke ændres på, at den ene allerede er to år gamle.
De vil opleve at blive fjernet fra det, de kender, men det er værre, hvis de bliver, hvor de er.
Og så håber jeg, at de kan blive i plejefamilien og ikke skal skifte en gang til.
Anmeld
Citér