Anonym skriver:
Det er jeg helt enig i, men der findes ligeledes et hav af artikler fra psykologer , beretninger fra advokater osv.
jeg er enig i at mange RIGTIG mange mangler selv indsigt, for selvf er deres alles bærn ikke en fejl anbringelse
Det ved jeg godt.
Der er helt sikkert sagsbehandlere, der aldrig vil indrømme, at de tog fejl. Sagsbehandlere der skulle have valgt et andet job. Og så kan vi tale om magtmisbrug.
Og en af mine rigtig gode veninder fik tvangsfjernet sit første barn.
Vi har først mødt hinanden i en moden alder, og derfor skete det læææænge, for vi blev veninder.
Hun fik barnet hjemgivet efter 1 år og fik en undskyldning af kommunen.
Og der skete desværre noget skidt i plejefamilien.
Synes jeg så, hun mangler selvindsigt og er en dårlig mor ?
Næh - vi har talt om det, og jeg anerkender, at det har været svært, og det er klart, at hun synes, det er utilgiveligt.
Jeg er ikke fordømmende.
Og jeg synes også, det skal være rigtig skidt, før det ikke er bedst for et barn at være hos sine forældre.
Vi synes jo også alle sammen, at det er helt forfærdeligt, når politiet slæber et skrigende, grædende barn af sted, hvis forældrene ikke vil udlevere barnet. Det er jo også et overgreb på barnet.
Men om det virkelig var en fejlanbringelse i det nævnte tifælde, kan jeg ikke vide.
Men selvfølgelig stiller jeg ikke spørgsmålstegn ved det over for hende.
Begrundelsen var, at hun var for tæt knyttet til barnet, og at det gik ud over lillesøsteren. Det kan sagtens være en fejlvurdering, men en symbiose mellem en mor og et barn KAN være usund. Og barnet viste sig senere at have en diagnose.
Jeg er ikke i tvivl om, at hun har været god ved lillesøsteren, men måske har det handlet om, at hun fornemmede noget anderledes ved sit første barn og dermed var tæt knyttet til det.
Hun ved også godt, at det er noget skidt, at hendes to første børn har set hende få bank af deres far.
Heldigvis fungerer lillesøsteren rigtig godt i dag, har studentereksamen og klarer sig fint.
Og hun har en god kæreste i dag, der behandler hende ordentligt og er far til hendes 3. barn.
Hun er en meget kærlig mor, der vil gå gennem ild og vand for sine børn. Hendes børn er det vigtigste i hendes liv og kommer altid først.
Og en sød og dejlig veninde.
Og den der med advokaterne. Er du klar over, hvordan en advokat kan finde på at udnytte situationen ?
Den tager vi lige i en anden tråd.