Rygning under graviditet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2009

qp

jeg synes ikke det er okay at skubbe ansvaret for ens misbrug over på samfundet, smøger, alkohol, narko eller "fedme/overspisning".... det er, i mine øjne, aldrig KUN samfundets ansvar.... så kan man se på enkelt sager hvor mennesker er ude i et misbrug af en art fordi de har færre resourcer, rent menneskeligt... eftersom vi ikke alle har de samme forudsætninger hjemmefra.... og jeg kan godt se at mange har brug for hjælp....  men det er ikke ensbetydende med at det er okay at skubbe ansvaret væk fra sig selv....

Nej det er da ikke KUN samfundets ansvar, det er ikke det jeg mener. Jeg mener at når nu vores samfund er indrettet sådan som det er ved, at vi HAR mulighed for fedmeoperationer, antabus og metadon - ja så er det vidst tydeligt, at samfundet ALLEREDE har påtaget sig ansvaret for denne gruppe mennesker.

Og der findes eks psykologhjælp til narkomisbrugere da deres grundlag for misbrug ofte er opstået pga. manglende omsorg på den ene eller anden måde igennem opvæksten. Når det så ikke har vist sig, at være vidundermidlet for, at blive uafhængig af rusmidler, ja så har man fundet frem til antabus og andre substutionsmidler.

Overvægtige tilbydes dietister men der er stadig lang venteliste til fedmeoperationerne!

Hvis rygeafvænning ikke hjælper, hvorfor så ikke indføre en form for ryge-metadon for gravide rygere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

qp skriver:

Nej det er da ikke KUN samfundets ansvar, det er ikke det jeg mener. Jeg mener at når nu vores samfund er indrettet sådan som det er, at vi HAR mulighed for fedmeoperationer, antabus og metadon - ja så er det vidst tydeligt, at samfundet ALLEREDE har påtaget sig ansvaret for denne gruppe mennesker.

Og der findes eks psykologhjælp til narkomisbrugere da deres grundlag for misbrug ofte er opstået pga. manglende omsorg på den ene eller anden måde igennem opvæksten. Når det så ikke har vist sig, at være vidundermidlet for, at blive uafhængig af rusmidler, ja så har man fundet frem til antabus og andre substutionsmidler.

Overvægtige tilbydes dietister men der er stadig lang venteliste til fedmeoperationerne!

Hvis rygeafvænning ikke hjælper, hvorfor så ikke indføre en form for ryge-metadon for gravide rygere?

ja samfundet tilbyder hjælp, og det er godt.... man skal bare huske at ansvaret stadig ligger hos een selv.... og det er godt for de ressourcesvage mennesker der findes i samfundet... men jeg mener også at hjælpes bør forbeholdes disse.

Ryge-metadon til gravide ville da være smart, men i mine øjne er der ikke behov for flere ting at bruge penge på i samfundet, og slet ikke en ting som der allerede bliver gjort meget for. Men som, i mine øjne, ikke lykkedes fordi der dels er mangen på viljestyre og dels mangel på ansvarsfornemmelse....

Anmeld

26. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

qp skriver:

Nej det er da ikke KUN samfundets ansvar, det er ikke det jeg mener. Jeg mener at når nu vores samfund er indrettet sådan som det er, at vi HAR mulighed for fedmeoperationer, antabus og metadon - ja så er det vidst tydeligt, at samfundet ALLEREDE har påtaget sig ansvaret for denne gruppe mennesker.

ja samfundet tilbyder hjælp, og det er godt.... man skal bare huske at ansvaret stadig ligger hos een selv.... og det er godt for de ressourcesvage mennesker der findes i samfundet... men jeg mener også at hjælpes bør forbeholdes disse.

Ryge-metadon til gravide ville da være smart, men i mine øjne er der ikke behov for flere ting at bruge penge på i samfundet, og slet ikke en ting som der allerede bliver gjort meget for. Men som, i mine øjne, ikke lykkedes fordi der dels er mangen på viljestyre og dels mangel på ansvarsfornemmelse....

Anmeld

26. oktober 2009

qp

ka-ri-na skriver:

Det undrer mig, at du ikke mener man bør bruge penge på, at redde liv på børn?

Rygning er jo skadeligt for børn....

Anmeld

26. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

qp skriver:

Det undrer mig, at du ikke mener man bør bruge penge på, at redde liv på børn?

Rygning er jo skadeligt for børn....

jo det mener jeg da, men som jeg skriver bliver der allerede brugt mange penge på emnet.... Og forældrene har vel også en interesse i at passe på børnene?

Anmeld

26. oktober 2009

qp

ka-ri-na skriver:

jo det mener jeg da, men som jeg skriver bliver der allerede brugt mange penge på emnet.... Og forældrene har vel også en interesse i at passe på børnene?

Jo da, ingen tvivl om det. Narkomaner, alkoholikere og fede har vel også interesse i, at leve et sundt liv uden afhængighed?

Men fakta er jo netop, at der findes mennesker der ikke kan magte at stoppe - og dem synes jeg da vi skal hjælpe.

Anmeld

26. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

qp skriver:

Jo da, ingen tvivl om det. Narkomaner, alkoholikere og fede har vel også interesse i, at leve et sundt liv uden afhængighed?

Men fakta er jo netop, at der findes mennesker der ikke kan magte at stoppe - og dem synes jeg da vi skal hjælpe.

det skal vi helt klart... jeg opfatter det bare sådan, at mange gravide som ryger fremstiller sig som offer og siger at de ikke magter at stoppe... når de egentlig ikke har gjort et reelt forsøg, eller bare ikke helt tror på at det er skadeligt

Anmeld

26. oktober 2009

qp

ka-ri-na skriver:

det skal vi helt klart... jeg opfatter det bare sådan, at mange gravide som ryger fremstiller sig som offer og siger at de ikke magter at stoppe... når de egentlig ikke har gjort et reelt forsøg, eller bare ikke helt tror på at det er skadeligt

Det er så din opfattelse af problemet, men måske du skulle spørge folk hvad de har gjort for, at komme ud af rygeafhængigheden fremfor, at antage at de bare ser sig selv som ofre uden, at have gjort noget ved det.

Anmeld

26. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

qp skriver:

Det er så din opfattelse af problemet, men måske du skulle spørge folk hvad de har gjort for, at komme ud af rygeafhængigheden fremfor, at antage at de bare ser sig selv som ofre uden, at have gjort noget ved det.

jeg tror ikke nødvendigvis folk altid selv ved at det de gør faktisk er at fremstille sig som offre..... eller at de altid selv kan se at de skubber ansvaret væk.... jeg synes faktisk det er en generel tendens i vores samfund.....

Anmeld

26. oktober 2009

Tulle28

Vi kan diskutere dette emne fra nu og i al evighed - der er så mange klynkere i vores samfund, hvis du spørger mig!

Alting er samfundets skyld, hvad enten det er rygning, fedme, alkohol. Vi vil alle bare ha´ha´ha´, om det så er mere i bistand, mere i SU osv. osv. Vi har det så skidegodt i Danmark vi skulle skamme os!!

Du begyndte selv at ryge - hold selv op igen. Det er min holdning, hvor hårdt det så end lyder. Det kan godt være det er svært, men det skylder man sgu sit ufødte barn - det har IKKE bedt om at blive sat i verden og det kan IKKE selv vælge rygningen fra!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.