Rygning under graviditet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2009

Tulle28

NoOne skriver:

Hvor er du ubehøvlet !!!

Muligvis - se det som et kærligt spark

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2009

Sees

Nu er det jo sådan at der sker en ENORM hormonpåvirkning når man får et barn. Derfor er det normalt at få en depression pga. det! Jeg tror bestemt heller ikke at man kan få en depression af at kvitte smøgerne, fordi en depression så ville være kommet alligevel, da den aldrig kan undgås eller holdes nede med smøger! Har selv haft en depression, det svarer langt fra til at kvitte smøgerne!!

Nej, det var måske ikke lige det man skulle sammenligne, men facts er nu engang at det kan man godt. Jeg har sgu også haft en deprassion, og det kan man for helvede få af de mest mærkelige ting. Man kan få det af for mange lektier, man kan få det af noget som er sket for 5 år siden, men som pludselig kommer til at fylde meget i ens hoved igen, OG man kan få det af at blive tvunget til at kvitte smøgerne f.eks.!!!

Anmeld

26. oktober 2009

Ansemusen

Jeg er enig i at man kan få en depression af at blive tvuvnget til noget man ikke vil. Eksempelvis at kvitte smøgerne! Så langt er vi enige. Men jeg synes tilgengæld ikke det er okay at man ikke selv har lyst til at kvitte smøgerne og gøre alt hvad der står i ens magt for at gøre det! Du kan sgu også få en depression af hele tiden at bekymre dig om om dit barn nu tager skade af at du ryger og om det så er din skyld osv.

Har du snakket med en professionel omkring hvorfor det er så svært for dig at stoppe med at ryge? Det vil måske hjælpe dig..

Anmeld

26. oktober 2009

Sees

Tulle28 skriver:

Muligvis - se det som et kærligt spark

Der var sgu ikke særlig meget kærligt over det!!!
Men hvis man kan hvad man vil, vil jeg gerne se dig bestige mount everest og svømme over den engelske kanal - PÅ EN DAG !

Anmeld

26. oktober 2009

Sees

Ansemusen skriver:

Jeg er enig i at man kan få en depression af at blive tvuvnget til noget man ikke vil. Eksempelvis at kvitte smøgerne! Så langt er vi enige. Men jeg synes tilgengæld ikke det er okay at man ikke selv har lyst til at kvitte smøgerne og gøre alt hvad der står i ens magt for at gøre det! Du kan sgu også få en depression af hele tiden at bekymre dig om om dit barn nu tager skade af at du ryger og om det så er din skyld osv.

Har du snakket med en professionel omkring hvorfor det er så svært for dig at stoppe med at ryge? Det vil måske hjælpe dig..

Men igen - Jeg fuldte min læges råd om at blive ved med at ryge, de få smøger om dagen, istedet for at ryge ned i et hul, som måske kunne ende i en deprassion ..
Og jeg ville godt på det tidspunkt, men var på ingen måder klar til det. Og det er jeg stadig ikke !

Anmeld

26. oktober 2009

Mca<3

NoOne skriver:

Undskyld ? Er du læge ?

Har du lagt mærke til at mange der stopper med at ryge, faktisk tager ekstremt meget på ? - Det hænger heller ikke samme oppe i hjernen. Det er det psykiske der spiller ind.
Og hvis folk kan få en deprassion over noget så uskyldigt som at få et barn, hvorfor skulle man så ikke også kunne få en deprassion af at kvitte smøgerne ?

Øhh forkert ...   Grunden til du tager på er da pga dit stofskifte .. Smøgerne sætter det kunstigt op så når du stopper falder det og du tager på ,,,  Så den undskyldning kan altså ikke rigtigt bruges i dette tilfælde .

Anmeld

26. oktober 2009

Barbamama

Nej jeg er ikke læge, men jeg kender til depression og det er nogle gange psykisk og andre gange er det simpelthen rent fysisk. Kroppen udskiller et stof der giver dig en depression eller også mangler din krop det stof der gør at du føler glæde.... Jeg tror simpelthen ikke på at manglen af nikotin (uanset hvor hårdt det er) kan udløse en depression. Men ja som en anden herinde skriver så får man en fødselsdepression pga hormoner og at stoppe med at ryge får ikke hormonerne til at gå amok i kroppen, men men men....Jeg tror vi skal stoppe diskussionen. Jeg går ikke ind for rygning under graviditet. Du røg og har en anden mening og så er den vidst ikke længere. Hav en god aften

Anmeld

26. oktober 2009

Sees

michella80 skriver:

Nej jeg er ikke læge, men jeg kender til depression og det er nogle gange psykisk og andre gange er det simpelthen rent fysisk. Kroppen udskiller et stof der giver dig en depression eller også mangler din krop det stof der gør at du føler glæde.... Jeg tror simpelthen ikke på at manglen af nikotin (uanset hvor hårdt det er) kan udløse en depression. Men ja som en anden herinde skriver så får man en fødselsdepression pga hormoner og at stoppe med at ryge får ikke hormonerne til at gå amok i kroppen, men men men....Jeg tror vi skal stoppe diskussionen. Jeg går ikke ind for rygning under graviditet. Du røg og har en anden mening og så er den vidst ikke længere. Hav en god aften

Jeg synes også vi skal stoppe, for jeg er ved at være godt og grundig træt af at føle mig som verdens dårligste mor, for sådan for folk det herinde godt nok til at lyde !
Forsat go aften til dig.

Anmeld

26. oktober 2009

Barbamama

NoOne skriver:

Jeg synes også vi skal stoppe, for jeg er ved at være godt og grundig træt af at føle mig som verdens dårligste mor, for sådan for folk det herinde godt nok til at lyde !
Forsat go aften til dig.

Jeg kender dig ikke og kunne derfor ikke sige at du er en dårlig mor. Der skal flere ting end rygning til. Men ja det er efterhånden blevet en dum diskussion herinde....

Anmeld

26. oktober 2009

Sees

michella80 skriver:

Jeg kender dig ikke og kunne derfor ikke sige at du er en dårlig mor. Der skal flere ting end rygning til. Men ja det er efterhånden blevet en dum diskussion herinde....

Nej, men når man ryger under sin graviditet, bliver man automatisk dømt som en dårlig, uansvarlig og egoistisk mor.
Men ja, det er blevet en rigtig dum, træls og PERSONLIG diskussion.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.