Rygning under graviditet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

MyntheMus skriver:

Jeg siger da heller  ikke " Hvis i ryger, så kommer vi ikke eller noget. " - De kender bare til min mening om spædbørn og rygning, og har derfor valgt ikke at ryge indenfor når vi er der.

Når min datter bliver ældre er jeg nok heller ikke ligeså pylleret/fanatisk mht røg. - Syntes bare det er forkert at have et spædbarn i et tilrøget lokale. Deres lunger er sq så små og sarte.

hos os er udmeldingen helt klar.... hvis folk ryger inde så kommer vi ikke... Nikoline´s eksem blusser op nrå vi har været i et hjem hvor der ryges, det fortæller mig/os at der er noget hun ikke kan tåle.... så hvis vi er der ryger folk ude og det gør de også hjemme hos os, også når det regner....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2009

Tulle28

Før stak jeg mig i armen 20 gange om dagen, nu gør jeg det kun 5 gange... Aj vel?! Synes stadig ikke det holder. Sorry.

Anmeld

26. oktober 2009

MyntheMus

ka-ri-na skriver:

hos os er udmeldingen helt klar.... hvis folk ryger inde så kommer vi ikke... Nikoline´s eksem blusser op nrå vi har været i et hjem hvor der ryges, det fortæller mig/os at der er noget hun ikke kan tåle.... så hvis vi er der ryger folk ude og det gør de også hjemme hos os, også når det regner....

Det er også forståligt.  Det kan folk vil forhåbeligt også godt forstå. Så forfærdeligt er det jo heller ikke at tage sig en smøg udenfor. - Så kan de tilmed få lidt frisk luft - Det kan de have godt af.

Jeg har heldigvis heller ikke oplevet at nogen ikke ville gå udenfor at ryge, når vi har været på besøg. Har kun mødt forstålighed.

Anmeld

26. oktober 2009

MyntheMus

Tulle28 skriver:

Før stak jeg mig i armen 20 gange om dagen, nu gør jeg det kun 5 gange... Aj vel?! Synes stadig ikke det holder. Sorry.

Det var da noget af en dårlig sammenligning. Nu er rygere og stiknarkomaner jeg ikke ligefrem det samme.

Skrev jo også det bedste da er at stoppe, men HVIS det er helt umuligt. Jo så mener jeg da det trods alt er bedre at skærer ned på forbruget. 5 smøger er da bedre end 20 eller 30!!

Anmeld

26. oktober 2009

Tulle28

MyntheMus skriver:

Det var da noget af en dårlig sammenligning. Nu er rygere og stiknarkomaner jeg ikke ligefrem det samme.

Skrev jo også det bedste da er at stoppe, men HVIS det er helt umuligt. Jo så mener jeg da det trods alt er bedre at skærer ned på forbruget. 5 smøger er da bedre end 20 eller 30!!

For mig er det det samme - jeg er en hård negl, jeg ved det:-)

Anmeld

26. oktober 2009

qp

guggle skriver:

1. Jeg kan ikke vise folk der bevidst skader deres barn respekt!

2. Der er tusindevis at gratis rygestop kurser/tilbud, men ønsker man det bedste for ens barn, læner man sig da ikke tilbage og venter på at andre skal gøre noget. Man må aktivt deltage i kampen og afprøve alle muligheder. Også selvom det så skal koste én penge.... Sådan er det jo...det er hårdt, dyrt og koster blod, sved og tårer, men vi skylder dem det bedst af det bedste!

Hvilke tilbud/kurser og alternative behandlingsmuligheder har i da prøvet???? 

Jeg er gammel ryger, havde røget i utrolig mange år da jeg blev gravid og var bestemt ikke bare hyggeryger... Jeg har prøvet at stoppe millioner af gange, men har altid givet op til sidst... Men når det handler om ens eget behov frem for et lille barns sundhed, så må man simpelthen lide. det var ikke nemt. Der gik også 4 år før jeg havde "glemt" den last. Jeg kunne ikke se en film hvor der var en der røg, være i selskab med rygere eller gå ind på en tank uden at jeg tænkte på smøger. Men så må man holde sig fra disse ting/steder. Der er hypnotisører der er så dygtige at de kan få folk til at stoppe med at ryge, men selvfølgelig skal viljen være til stede, for uanset hvor meget man så bliver hjulpet, handler det om at holde sig fra vanen, når først afhængigheden er forduftet. Vanen er faktisk den største last i årene efter et rygestop. Jeg kunne ikke bruge nogle af de rygestopsmidler man kan købe, for for mig var det ikke kun afhængigheden af nikotinen, det var ligeså meget afhængigheden af at inhallere og føle en kvælende nikotin os i halsen. Men rygninig er skadeligt og meget usundt. Var total tit syg, havde halsbetændelser og lungebetændelser med jævne mellemrum osv.. Eftter jeg er stoppet med at ryge er jeg en person der max. er syg 1. gang hver 4. år.

Brug pengene i bruger på smøgerne til et rygestop og derefter kan i og jeres børn få glæde af de mange kroner der bare går op i røg. Man skylder også sit barn at passe på sig selv. Rygning er skadeligt og kan medføre døden........og hvad så med jeres barn???? Der er ikke noget mere forfærdeligt end et barn der har mistet en forældre.

Når du mener jeg bevidst skader mit barn ved, at ryge og derved ingen respekt har for mig så synes jeg ikke jeg har mere, at sige til dig.

Anmeld

26. oktober 2009

Sees

Tulle28 skriver:

Du kan jo OVERHVOVEDET ikke samligne euforiserende stoffer med smøger, i den måde de påvirker barnet på ..
Afhængigheden kan samlignes, men sgu da ikke den måde det påvirker barnet på.
Det var da noget helt vildt mærkeligt noget at gøre..
Der er jo en grund til at euforiserende stoffer er ulovligt !!!

Anmeld

26. oktober 2009

Tulle28

NoOne skriver:

Du kan jo OVERHVOVEDET ikke samligne euforiserende stoffer med smøger, i den måde de påvirker barnet på ..
Afhængigheden kan samlignes, men sgu da ikke den måde det påvirker barnet på.
Det var da noget helt vildt mærkeligt noget at gøre..
Der er jo en grund til at euforiserende stoffer er ulovligt !!!

Nu var det heller ikke smøger og stoffer jeg prøvede at sammenligne, mere tankegangen. Du forgifter dit barn uanset hvad om det er det ene eller det andet, så om man gør det i større eller mindre grad synes jeg ikke spiller nogen rolle - faktum er at du GØR det!

Anmeld

26. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

Tulle28 skriver:

For mig er det det samme - jeg er en hård negl, jeg ved det:-)

kemisk og fysisk set er det jo på ingen måde at sammenligne....  cigaretter er på ingen måde lige så farlige som den slags narkotika min injicerer! men det er stadig uansvarligt at ryge mens man er gravid (i mine øjne)... ser man lidt logisk på sagen så kan det kun være bedre med 5 smøger end 20, det er 3/4 dele der er skåret væk og derved mangler barnet ilt 5 gange frem for 20...

men jeg er stadig af den holdning at man skylder barnet at stoppe

Anmeld

26. oktober 2009

qp

Tulle28 skriver:

Vi kan diskutere dette emne fra nu og i al evighed - der er så mange klynkere i vores samfund, hvis du spørger mig!

Alting er samfundets skyld, hvad enten det er rygning, fedme, alkohol. Vi vil alle bare ha´ha´ha´, om det så er mere i bistand, mere i SU osv. osv. Vi har det så skidegodt i Danmark vi skulle skamme os!!

Du begyndte selv at ryge - hold selv op igen. Det er min holdning, hvor hårdt det så end lyder. Det kan godt være det er svært, men det skylder man sgu sit ufødte barn - det har IKKE bedt om at blive sat i verden og det kan IKKE selv vælge rygningen fra!

Det er da en god ting du ikke sidder i regeringen.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.