lineog4 skriver:
Hvad er jeg utryg ved, hmm meldingen fra Italien, hvor vi har fulgt en del med er: det er de færreste som er ikke risikogruppen som dør, men blandt de som ligger på intensiv med respirator er der en del uden for risikogruppen. Der er især en del forældre, da de har en tendens til fx st tage syge børn ind i sengen, og det er blevet påvist at jo mere virus dubhar mødt fx læger og forældre med mindre børn, så har du større risiko for et kompliceret forløb.
Men der udover er jeg da nervøs for om sundhedsvæsenet kan holde til det, hvor mange børn til de i frontlinjen skal.tage smitten med hjem. Men okay nok bare mig der ikke kan forstå jeg den ene uge hører: vi skal begrænse smittekæder og alle som har været i nærheden af en der er syg skal isoleres i 14 dage, for I dag at læse: ligegyldigt bare I vasker hænder.
Kan desværre ikke finde ud af at linke til de tvlægen , men jan udtalte i dj's tv avis klokken 18.30. Der vil være flere børn, der bringer smitten med hjem, der vil være flere forældre der bliver syge, der vil være flere forældre der bliver alvorligt syge, der vil være forældre der dør....
Ja - men hvis vi ikke lukker op ,så vil der også være forældre der dør af fx kræft der ikke opdages i tide fordi der lige nu er stilstand over det hele.
Læste et sted om at lægerne siger de har 40% færre henvendelser ang hjerteprob. - det er da skræmmende at folk ikke synes de vil være "besværlige" og ulejlige lægen.
Og har selv nu med 2 børn oplevet at vagtlægen har "set" på dem over telefonen - fordi de ikke vil have dem ind ,selv om jeg sværgede på de ikke havde corornasymp.
Det synes jeg er utrygt at lægerne giver medicin uden at se på mit barn først- men forstår samtidig godt at de følger regler om jo færre ind giver mindre smitte.
Men hvornår går det så galt- så vi hører om dødsfald som er direkte pga corona uden de havde corona.
At jeg så samtidig godt kan forstå du er bekymret for hvordan du skal navigere i det med små børn og smitte-
Vores plejebarn skal starte allerede tirsdag da han går i specialklasse hvor de er 7 børn og 2 lærer så der er jeg ikke bekymret for hvordan de vil takle det.
Og min andre børn går i friskole hvor de er 20 i klassen så de deles så i 2 -
Og der er der i forvejen 2 lærer pr klasse til og med 3 klasse så de skal nok klare belastningen,
Men det ændre ikke på der er andre steder det ikke er så simpelt.
Håber det går op i en større enhed på din skole Line- for det er uholdbart du er urolig og utryg .
Er selv blevet ringet op af ledere i bh og vuggestuer i dag,og de er stressede og bekymrede -for der følger ikke en pose penge med til ekstra rengøring... så det kommer til at blive et puslespil at opfylde de øgede krav,uden vi kommer til at lade vores kunder betale med penge de ikke har....Men jeg kan jo heller ikke lade mine assistenter få flere opgaver uden jeg øger deres timetal...
Det var lige et sidespring...