Samfundet åbner for de mindste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.528 visninger
100 svar
293 synes godt om
6. april 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Sidder og ser pressemeddelse, og ka nu se at planen går på at åbne vuggestuerne, børnehaver og folkeskolen fra 0 til 5 klasse op igen efter påske. Alt andet vil stadig være mere eller mindre lukket ned som nu.

Hva tænker i? Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2020

Roselil

Profilbillede for Roselil

Åh, jeg ved det simpelthen ikke? Jeg håber de/eksperterne har ret og det går godt!

Havde nok lidt håbet de tog de store elever ud først. Mest fordi jeg ikke selv kan overskue hvordan pokker man skal arrangere det her med de små...

Jeg er selv lærer i en 3. Kl. Og er nok i total praktisk mode ligenu. Aner ikke hvordan vi skal nå at få sat noget fornuftigt op til d. 15.? Udeundervisning, færre sammen i en klasse når de er der på samme tid? Tænker vi vel kan bruge de stores lokaler, hvilke dele af årsplanen skal man prioritere, hvad må droppes, men altså puha!

Anmeld Citér

6. april 2020

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Hvordan forklarer man et barn på 3 at det skal holde afstand? Og er der ressourcer nok i institutionerne til at håndtere denne nye situation? 

Mine børns skole har ikke udenomsarealer de kan benytte sig af. Der er to skolegårde, men ikke store nok til at kunne rumme 0.-5. klasse, hvis de fx skal holde frokostpause ude... 

Jeg synes det er lidt bekymrende at åbne op for de mindste i samfundet. Jeg tænker at lærere, pædagoger, børn og forældre kommer på seriøst overarbejde. Og samtidig kan jeg godt være bekymret for min egen rolle i det her. Jeg er en del af beredskabet og vil virkelig gerne kunne fortsætte med at varetage min funktion, uden bekymring om, om mine børn evt. bliver smittet og jeg så når at smitte patienter og kollegaer.... 

Anmeld Citér

6. april 2020

Abracadabra