Samfundet åbner for de mindste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.528 visninger
100 svar
293 synes godt om
6. april 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Sidder og ser pressemeddelse, og ka nu se at planen går på at åbne vuggestuerne, børnehaver og folkeskolen fra 0 til 5 klasse op igen efter påske. Alt andet vil stadig være mere eller mindre lukket ned som nu.

Hva tænker i? Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2020

Roselil

Profilbillede for Roselil

Åh, jeg ved det simpelthen ikke? Jeg håber de/eksperterne har ret og det går godt!

Havde nok lidt håbet de tog de store elever ud først. Mest fordi jeg ikke selv kan overskue hvordan pokker man skal arrangere det her med de små...

Jeg er selv lærer i en 3. Kl. Og er nok i total praktisk mode ligenu. Aner ikke hvordan vi skal nå at få sat noget fornuftigt op til d. 15.? Udeundervisning, færre sammen i en klasse når de er der på samme tid? Tænker vi vel kan bruge de stores lokaler, hvilke dele af årsplanen skal man prioritere, hvad må droppes, men altså puha!

Anmeld Citér

6. april 2020

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Hvordan forklarer man et barn på 3 at det skal holde afstand? Og er der ressourcer nok i institutionerne til at håndtere denne nye situation? 

Mine børns skole har ikke udenomsarealer de kan benytte sig af. Der er to skolegårde, men ikke store nok til at kunne rumme 0.-5. klasse, hvis de fx skal holde frokostpause ude... 

Jeg synes det er lidt bekymrende at åbne op for de mindste i samfundet. Jeg tænker at lærere, pædagoger, børn og forældre kommer på seriøst overarbejde. Og samtidig kan jeg godt være bekymret for min egen rolle i det her. Jeg er en del af beredskabet og vil virkelig gerne kunne fortsætte med at varetage min funktion, uden bekymring om, om mine børn evt. bliver smittet og jeg så når at smitte patienter og kollegaer.... 

Anmeld Citér

6. april 2020

Abracadabra

Jeg synes, at det er en god beslutning. Hvis samfundet skal holdes i gang, så er det en rationel måde at gøre det på. Alt har en pris - at bibeholde en så omfattende nedlukning som nu, koster også liv (på den lidt længere bane), så Danmark må og SKAL i gang. 

Anmeld Citér

6. april 2020

Tystys14

Jeg har virkelig svært ved at regne ud hvordan de vil gøre det. Men jeg er også lidt bekymret ift. At jeg har to små børn (børnehave og anden klasse), som kan komme hjem med smitten. Hvordan forholder jeg mig til det når jeg er gravid?

Anmeld Citér

6. april 2020

årgang84

Profilbillede for årgang84

O til 5 klasse giver en masse tomme lokaler på flere skoler. 

Flere lære er stadig uden klasser. Og måske kan være på lidt timer. At man deler en klasse op. 

Jeg har en der skulle starte i før skole nu her. 

Håber at der bliver lavet sådan at man kan aflevere direkte udenfor fra kl 9 Ca til 12. Så man hvis man har mulighed kan hente hjem igen det kunne være så fedt. 

De elsker at gå på tur ( gør det så sjældent) med madpakker de dage det tillader det.

Bruge den delvist lukkede skole m.m

Syntes der er mange muligheder for at lave en anderledes uge. 

Evt med en forskudt mødeplan. Hvor man som forældre booker sit barn ind med timetal mødetid m. M.  Det især til de små. 

Anmeld Citér

6. april 2020

FruStolpe

StineW79 skriver:

Sidder og ser pressemeddelse, og ka nu se at planen går på at åbne vuggestuerne, børnehaver og folkeskolen fra 0 til 5 klasse op igen efter påske. Alt andet vil stadig være mere eller mindre lukket ned som nu.

Hva tænker i? Vh Stine 

Det har været mit gæt hele vejen, og jeg kan ikke se at det kunne gøres på nogen anden måde. 

Man er simpelthen nød til at frigive forældrene så de kan komme tilbage på arbejde dem der kan, og få frigivet de er skal arbejde hjemmefra. 
Desuden er jeg ikke nervøs for at de bliver smittede, vi skal alle sammen igennem det, og som det ser ud nu så stoler vi på at sundhedsvæsnet kan klare det. 

Jeg siger  til hele planen...

Anmeld Citér

6. april 2020

AnoMor

StineW79 skriver:

Hva tænker i? Vh Stine 

Jeg tænker fedt. Kort og godt. 

Anmeld Citér

6. april 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg tænker, at det bliver vores børn glade for. De savner deres venner. 

Vores datter går så også i en lille skole med 100 elever og små klasser med masser af plads, hvor udeundervisning altid har været en stor del af dagligdagen, så de har nogle virkelige gode udeområder og gode forudsætninger for at kunne klare opgaven.

Lillebror går i en børnehave i samme gode naturområde, hvor det at være ude også allerede er en meget stor del af dagligdagen, så vores skole og børnehave er rustet til at klare dette. 

Datteren bliver dog pænt skuffet over at finde ud af, at der ikke bliver noget Volbeat på Smukfest, når hun nu endelig havde fået overtalt moderen til, at hun måtte komme med til koncert.

Anmeld Citér

6. april 2020

Carina:-)

Det giver god mening

Og som selvstændig - ja så er jeg også lettet over at det nu ser ud til at vi kommer igang igen .

Vi har igennem vores børns klassekammerater - en del læger i bekendtskabskredsen .

Og fælles for dem ,er at de siger at det her kan blive langt farligere på sigt hvis vi ikke åbner op pga fx kræfttilfælde osv ikke opdages i tide. 

Plus at smitten vil være til stede i månedsvis pga vi smittes for langsomt. 

Og jeg kom til at tænke på en ansat der for flere år siden kom i MR skanner pga rygprob. - og det viste sig så at hun havde fremskreden kræft. 

Så kan jeg jo ikke lade være med at tænke på alle de skanninger der lige nu er aflyst- om hvor mange der nu ikke bliver opdaget de er alvorligt syge...

Så ja god beslutning- og så må vi bare håbe på at den hysteriske stemning der især lige nu hærger på facebook - snart flader ud .

For hold da på der er mange der mener det her nærmest er folkemord,og at deres børn er prøveklude osv - 

På trods af at eksperter har været ude og sige at de fleste af både børn og voksne nærmest ikke vil opdage de er syge pga milde symp. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.