drabo skriver:
Jeg tror det er meget naturligt at man er utryg ved at skulle åbne op igen. Det er lidt ligesom med vindmøller alle mener vi skal have flere bare ikke i min baghave. På samme måde mener alle vi skal åbne op, bare ikke der hvor min familie skal ud af den trygge hule de fleste af os har levet i den sidste måned.
Corona-angsten har overvældet landet og de fleste af dem som synes det var noget pjat at lukke ned - synes nu det er svært at skulle lukke op og måske afgive lidt af den kontrol vi alligevel har følt i dette kaos over selv at kunne styre vores liv og hvor mange mennesker vi omgåes og hvor vi færdes.
Jeg venter på at høre planen for genoplukningen - for det bliver jo ikke alle børn tilbage på fuldtid fra dag 1 - På den anden side ser vi over sundet, så er Sverige jo ikke endt i total kaos og ekstrem smitte på trods af meget lidt nedlukning og der går børn stadig i skole og børnehave.
Jeg ser nu lidt et andet billede.
At dem der havde travlt med at fortælle dem der satte ? Ved den meget voldsomme nedlukning - at de sætte penge over liv , og at det var bedre vej at gå osv.
At de nu råber hurra , - og at de bestemt ikke er bekymrede og nu er DET her den eneste rigtige vej.
Jeg ligger ikke skjul på at jeg ikke var begejstret for den så hårde nedlukning , - især pga økonomien - men lyttede til dem der har mere forstand på det end mig , selv om jeg var bekymret for min virksomhed , kræftpakker og pension...og jeg var en af dem der var lettet i går - men kan da se inde især på Facebook at mange er bekymrede . - der tror jeg så til gengæld du har ret i at det er usikkerhed der styrer folk .
Det jeg så ikke forstår er hvorfor butikkerne ikke må åbne - man kunne jo bare sætte restriktioner på hvor mange der må være i butikken.
Kan ikke helt forstå hvordan det kan give mere vækst st sende ungerne afsted , når mange alligevel ikke har et arbejde at passe.
Men jeg er hverken læge eller økonom , så jeg må gå udfra der er styr på det hele 
Anmeld
Citér