Moar_1987 skriver:
Men Covid-19 rammer hårdt på dem Der er har nedsat immunforsvar i forvejen, og svag - Mennsker med “normalt” immunforsvar vilde blive syge ja men ikke nok til en indlægges, men i “væreste” fald 2 uger hjemme væreste fald -
Jeg er bare virkelig virkelig nervøse vores omgangskreds er mange der arbejder i private virksomheder og det går bare forfærdeligt for dem for tiden de alle har tabe på 90% omsætning 

Hvor skal pengene komme fra? - DK overlever udelukkende på de rige og høje skatte, og som jeg siger igen og igen vi er det land med største “kontanthjælp modtager” i forhold til dem i arbejde i verden -
Jeg er virkelig bekymret hvad vi kommer at se i fremtiden prisen på alt det her
jeg vild helst ikke citere Trump
men lige det her er første gang jeg er lidt enig med ham -
Der er ingen der tvivler på at økonomien lige nu er i krise, men et af spørgsmålene er jo om den krise er større eller mindre end hvordan det havde set ud, hvis regeringen ikke havde lukket landet ned.
jeg tænker ikke at tusindvis af syge og døde ville gave økonomien uanset vi stadig måtte gå på arbejde og ud at spise. Hvis du læser artiklen så ville en hård epidemi være dyrere for samfundet end den nuværende nedlukning i det store billede, men muligvis ville det være andre brancher som blev ramt.
men det er jo gætværk, og ingen har oplevet en epidemi i dette omfang i nyere tid, så hvilken vej der er den rigtige er svær at spå om, men som vi ser i Italien og Spanien lige nu, så skal nedlukninger ske meget hurtigt for at have en stor effekt, går der for lang tid bliver systemet overbelastet.
denne corona kommer til at koste hele verden det store spørgsmål er om kontrol over epidemien ikke er både den billigste og mest humane løsning.
Anmeld
Citér