Anonym skriver:
Vildt nok. Vi er to studerende som knokler med 2x studiejob hver, og vi får 18.000 udbetalt hver måned til sammen. Vi får lige under 30 % friplads i dagpleje, men ellers intet støtte. Og du får 16.000 bare for at gå hjemme og være singlemor og det er egentlig det?
Er faktisk en smule forarget over systemet...
Ja, det ville da være meget bedre hvis mennesker der er for syge til at arbejde eller studere var fattige
Må jeg spørge om du ville have været ligeså forarget hvis jeg havde været på dagpenge eller sygedagpenge? Det er jo endnu højere beløb man får i de to kategorier. Hvis du tror at kontanthjælpsmodtagere bare går hjemme og feder den, så kan jeg fortælle dig at størstedelen rent faktisk er for syge til at være i beskæftigelse, og slet ikke burde være på kontanthjælp. Og dem der ikke er syge bliver sendt i praktik og lignende, så de laver i den grad noget for deres penge, bare uden at nyde de samme rettigheder som folk i almindelige jobs. Vi behøver ikke starte en diskussion om det, tænkte bare at det kunne være du havde lyst til at få nuancerne med.
Jeg forstår i øvrigt ikke hvordan I kun kan få 30% i friplads? Man skal tjene ca 170.000 kr tilsammen om året før man overhovedet skal betale noget, og derefter er betalingen i gradvise procenter, så jeg forstår ikke hvordan I kan komme op på 70% hvis I har så lav en indtægt? Har du forresten regnet børneungeydelse og boligstøtte med i de 18.000 kr? Hvis du har giver det endnu mindre mening at I skal betale så meget, da børneungeydelse og boligstøtte er skattefri beløb som ikke regnes med i størrelsen af ens indtægt.
Anmeld
Citér