Enlig forsøger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

De 6000 er uden bidrag fra far , da jeg ikke ved om jeg får dem , alt efter hvordan vi deler . Derudover har jeg et job fra april - okt hvor jeg tjener lidt ekstra , det vil selvfølgelig nok påvirke boligstøtte . Er også god til at sælge ud af vores gamle sager , det giver også lidt . Så tænker jeg takker ja til huset 

Hvis et fravalg af det hus vil betyde at dit barn skal skifte skole, så håber jeg virkelig du vælger at tage det  Det ville da være så ærgerligt at skulle rykke ham/hende op med rode hvis det går godt på skolen. Held og lykke i morgen, jeg håber du skriver en opdatering 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

De 6000 er uden bidrag fra far , da jeg ikke ved om jeg får dem , alt efter hvordan vi deler . Derudover har jeg et job fra april - okt hvor jeg tjener lidt ekstra , det vil selvfølgelig nok påvirke boligstøtte . Er også god til at sælge ud af vores gamle sager , det giver også lidt . Så tænker jeg takker ja til huset 

Husk at få ansøgt om de to ekstra børnetilskud til enlige på borger.dk hvis du ikke allerede har gjort det  Tror det skal gøres inden 1.april for at du kan få det udbetalt næste gang. Og hvis de to store flytter med, så ville jeg nok gøre det på den måde, at de ikke betaler husleje, men bidrager det de kan til forbrug, mad osv. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym

Jeg vidste godt at de modregner lidt når man bor i en større bolig, men vidste sgu ikke det var SÅ meget  Men er det så 1400 eller 400 du kan få? Hvis det er 1400, så ville jeg tage den bolig hvis jeg var dig, hvis du tænker at den opfylder alle jeres behov, og at det er et sted I kan blive glade for at bo i mange år. Jeg er enlig forsørger til ét barn og er på uddannelseshjælp, så jeg får ca 15.000 før skat i ydelse, og så derudover børnebidrag fra far, de to ekstra børnetilskud til enlige, boligstøtte og det nye midlertidige børnetilskud til forældre på kontanthjælp. Jeg har ca 16.000 udbetalt om måneden i alt, og kan fint betale en lejlighed på 6000 plus forbrug. Hvis du får ca 13.000 udbetalt på førtidspension, og der hertil kommer børnebidrag, børnetilskud til enlige, børneungeydelse og en boligstøtte på 1400 kr, så burde du have omkring 18.000 udbetalt om måneden. Jeg ville i så fald ikke være bekymret for en husleje på 7000 plus forbrug, medmindre du har meget høje udgifter til medicin, kæledyr, gæld, bil eller andet som ikke bare lige kan undværes. Er det et eller tre børn du skal forsørge? Jeg har som sagt ét barn, og trives rigtig fint med et rådighedsbeløb på 6000 kr, altså som KUN er til mad og andre dagligdags ting. 

Vildt nok. Vi er to studerende som knokler med 2x studiejob hver, og vi får 18.000 udbetalt hver måned til sammen. Vi får lige under 30 % friplads i dagpleje, men ellers intet støtte. Og du får 16.000 bare for at gå hjemme og være singlemor og det er egentlig det?  Er faktisk en smule forarget over systemet...

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Vildt nok. Vi er to studerende som knokler med 2x studiejob hver, og vi får 18.000 udbetalt hver måned til sammen. Vi får lige under 30 % friplads i dagpleje, men ellers intet støtte. Og du får 16.000 bare for at gå hjemme og være singlemor og det er egentlig det?  Er faktisk en smule forarget over systemet...

Ja, det ville da være meget bedre hvis mennesker der er for syge til at arbejde eller studere var fattige  Må jeg spørge om du ville have været ligeså forarget hvis jeg havde været på dagpenge eller sygedagpenge? Det er jo endnu højere beløb man får i de to kategorier. Hvis du tror at kontanthjælpsmodtagere bare går hjemme og feder den, så kan jeg fortælle dig at størstedelen rent faktisk er for syge til at være i beskæftigelse, og slet ikke burde være på kontanthjælp. Og dem der ikke er syge bliver sendt i praktik og lignende, så de laver i den grad noget for deres penge, bare uden at nyde de samme rettigheder som folk i almindelige jobs. Vi behøver ikke starte en diskussion om det, tænkte bare at det kunne være du havde lyst til at få nuancerne med.

Jeg forstår i øvrigt ikke hvordan I kun kan få 30% i friplads? Man skal tjene ca 170.000 kr tilsammen om året før man overhovedet skal betale noget, og derefter er betalingen i gradvise procenter, så jeg forstår ikke hvordan I kan komme op på 70% hvis I har så lav en indtægt? Har du forresten regnet børneungeydelse og boligstøtte med i de 18.000 kr? Hvis du har giver det endnu mindre mening at I skal betale så meget, da børneungeydelse og boligstøtte er skattefri beløb som ikke regnes med i størrelsen af ens indtægt. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Beklager, det var en fejl at jeg skrev størstedelen. Der skulle have stået en stor del 

Anmeld Citér

13. marts 2020

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Jeg har erfaret at man ikke kan være helt 100 % sikker på den beregning man selv kan lave.

Vi lavede en beregning engang hvor vi skulle bo i hus og fik en støtte på Ca 3000 i beregningen. 

Da vi så flyttede fik vi kun 1000 kr da der i beregningen ikke tages højde for om boligen er for stor.  Vi blev trukket i støtte fordi boligen var for mange kvm og det vidste vi ikke.

Så jeg vil sige, ring til boligstøtte og snak med dem. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym trådstarter

SANIE89 skriver:

Jeg har erfaret at man ikke kan være helt 100 % sikker på den beregning man selv kan lave.

Vi lavede en beregning engang hvor vi skulle bo i hus og fik en støtte på Ca 3000 i beregningen. 

Da vi så flyttede fik vi kun 1000 kr da der i beregningen ikke tages højde for om boligen er for stor.  Vi blev trukket i støtte fordi boligen var for mange kvm og det vidste vi ikke.

Min beregning og den udbetaling Danmark har lavet stemmer nogenlunde overens . Desværre modregnes støtten , hvis boligen er for stor   Virker lidt fjollet . Jeg har snakket med dem 2 gange og beløbet er ca det samme . 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Husk at få ansøgt om de to ekstra børnetilskud til enlige på borger.dk hvis du ikke allerede har gjort det  Tror det skal gøres inden 1.april for at du kan få det udbetalt næste gang. Og hvis de to store flytter med, så ville jeg nok gøre det på den måde, at de ikke betaler husleje, men bidrager det de kan til forbrug, mad osv. 

Skal det søges allerede inden 1 april ? Dem som er til udbetaling til Juni ?

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym trådstarter

SANIE89 skriver:

Er lidt bange for at havne netop i sådanne situation . Det må Bestemt ikke være sjovt . At jeg har kludret totalt i mine udregninger .

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis et fravalg af det hus vil betyde at dit barn skal skifte skole, så håber jeg virkelig du vælger at tage det  Det ville da være så ærgerligt at skulle rykke ham/hende op med rode hvis det går godt på skolen. Held og lykke i morgen, jeg håber du skriver en opdatering 

Vi bor desværre et sted uden leje lejligheder ( begrænset ) så hus ville være den nok eneste mulighed og de hænger ikke på træerne og hurtigt væk . Skal se et andet på søndag , så har 2 i spil . Må dog indrømme jeg er kommet i tvivl grundet boligstøtte . Jeg kan ikke finde ud af det er bedre , at vælge mindre bolig og få mere i bolig støtte . Syntes ærligt det virker fuldstændigt åndsvagt , at man modregnes fordi boligen er over x antal kvm . Det ville jo kræve en flytning til anden by inkl skole mm  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.