Enlig forsøger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Men ser da ud som om det er det samme . Hvis der er 3 værelser udover stue hedder det så 3 eller 4 værelse ? Er total grøn i det her . Har aldrig søgt boligstøtte før men jeg fik det til 1100 

Det lyder som om det er en fireværelses, men mon ikke udlejeren kan oplyse dig om dét? Har de offentlige instanser i øvrigt ikke åbent i morgen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Når man er enlig forsørger med et hjemmeboende barn, får man boligstøtte op til 85 kvm, mener jeg. Det vil sige, at det hus du skal ud og se, vil du kun “modtage” boligsikring til de 85 kvm af de 122 kvm. 

Det vil være en ide at prøve at få fat på udbetaling dk for at være på den sikre side mht boligstøtten. - måske de har en åben linje imorgen. 

Jeg har et nybygget rækkehus på 75 kvm, 3 værelses (stue/køkken, soveværelse og sønnens værelse) og jeg giver 6100 kr i leje og får omkring 1700 kr i boligstøtte- og jeg har en markant højere indtægt end dig, så mon ikke du får omkring en 23-2500 kr vil jeg tro. 

Læste engang at ens husleje udgift max må være 1/3 del af ens indtægt, så det er en nem fingerregel at huske. 

Mange tak for svar . Det er lidt en udfordring at finde en passende bolig , da der ikke er det store udvalg af leje boliger her i byen.

jeg har fundet dette hus som passer fint til os, men måske nok i den dyre ende. 
Når jeg lavet udregning får jeg MAX 1100-1300 så det er langt fra det beløb.

Hvis jeg skal gå udfra dette ville jeg sikkert ikke kunne finde en bolig . Hvis det er uden div tillæg og efter skat 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det lyder som om det er en fireværelses, men mon ikke udlejeren kan oplyse dig om dét? Har de offentlige instanser i øvrigt ikke åbent i morgen? 

Altså der er 3 værelser udover stue , bare mig der ikke har styr på betegnelsen . 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Altså der er 3 værelser udover stue , bare mig der ikke har styr på betegnelsen . 

Prøv at ring til Udbetaling DK selvom situationen er som den er. Det er ikke sikkert deres telefoner er lukkede. Jeg har lige talt med Ombudsmanden, og der var næsten åbent som sædvanligt

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Prøv at ring til Udbetaling DK selvom situationen er som den er. Det er ikke sikkert deres telefoner er lukkede. Jeg har lige talt med Ombudsmanden, og der var næsten åbent som sædvanligt

Jeg har snakket med dem , der var åben men nedsat bemanding . Han regnede frem til ca 1500kr

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har snakket med dem , der var åben men nedsat bemanding . Han regnede frem til ca 1500kr

Spurgte du hvordan han nåede frem til den beregning? Det lyder altså helt helt væk 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Spurgte du hvordan han nåede frem til den beregning? Det lyder altså helt helt væk 

Jeg ringede en gang mere da jeg skulle høre hvilken indflydelse det havde med 2 børn over 18 år. Denne gang regnede hun det igennem igen og fik det til 1400 ( uden store børn ) 400 med . Hun sagde ,at man får boligstøtte til 65 kvm og 20 ekstra pr hjemmeboende barn . Så jeg vil få bolig støtte for 85 kvm . Hvis man så vælger at bo i lejlighed over , ja så bliver det så modregnet / fratrukket  hvilket jeg slet ikke forstår . Men hvis Jeg fandt et sted på 85 kvm ville jeg få 2600 i bolig støtte . Det er fint nok med en grænse , men at man trækker fra fordi boligen er større virker altså mærkeligt for mig . At man så ikke får det sammen beløb som for de 85 kvm og så ikke for resten . Ny favre verden 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ringede en gang mere da jeg skulle høre hvilken indflydelse det havde med 2 børn over 18 år. Denne gang regnede hun det igennem igen og fik det til 1400 ( uden store børn ) 400 med . Hun sagde ,at man får boligstøtte til 65 kvm og 20 ekstra pr hjemmeboende barn . Så jeg vil få bolig støtte for 85 kvm . Hvis man så vælger at bo i lejlighed over , ja så bliver det så modregnet / fratrukket  hvilket jeg slet ikke forstår . Men hvis Jeg fandt et sted på 85 kvm ville jeg få 2600 i bolig støtte . Det er fint nok med en grænse , men at man trækker fra fordi boligen er større virker altså mærkeligt for mig . At man så ikke får det sammen beløb som for de 85 kvm og så ikke for resten . Ny favre verden 

Jeg vidste godt at de modregner lidt når man bor i en større bolig, men vidste sgu ikke det var SÅ meget  Men er det så 1400 eller 400 du kan få? Hvis det er 1400, så ville jeg tage den bolig hvis jeg var dig, hvis du tænker at den opfylder alle jeres behov, og at det er et sted I kan blive glade for at bo i mange år. Jeg er enlig forsørger til ét barn og er på uddannelseshjælp, så jeg får ca 15.000 før skat i ydelse, og så derudover børnebidrag fra far, de to ekstra børnetilskud til enlige, boligstøtte og det nye midlertidige børnetilskud til forældre på kontanthjælp. Jeg har ca 16.000 udbetalt om måneden i alt, og kan fint betale en lejlighed på 6000 plus forbrug. Hvis du får ca 13.000 udbetalt på førtidspension, og der hertil kommer børnebidrag, børnetilskud til enlige, børneungeydelse og en boligstøtte på 1400 kr, så burde du have omkring 18.000 udbetalt om måneden. Jeg ville i så fald ikke være bekymret for en husleje på 7000 plus forbrug, medmindre du har meget høje udgifter til medicin, kæledyr, gæld, bil eller andet som ikke bare lige kan undværes. Er det et eller tre børn du skal forsørge? Jeg har som sagt ét barn, og trives rigtig fint med et rådighedsbeløb på 6000 kr, altså som KUN er til mad og andre dagligdags ting. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym trådstarter

Jeg vidste godt at de modregner lidt når man bor i en større bolig, men vidste sgu ikke det var SÅ meget  Men er det så 1400 eller 400 du kan få? Hvis det er 1400, så ville jeg tage den bolig hvis jeg var dig, hvis du tænker at den opfylder alle jeres behov, og at det er et sted I kan blive glade for at bo i mange år. Jeg er enlig forsørger til ét barn og er på uddannelseshjælp, så jeg får ca 15.000 før skat i ydelse, og så derudover børnebidrag fra far, de to ekstra børnetilskud til enlige, boligstøtte og det nye midlertidige børnetilskud til forældre på kontanthjælp. Jeg har ca 16.000 udbetalt om måneden i alt, og kan fint betale en lejlighed på 6000 plus forbrug. Hvis du får ca 13.000 udbetalt på førtidspension, og der hertil kommer børnebidrag, børnetilskud til enlige, børneungeydelse og en boligstøtte på 1400 kr, så burde du have omkring 18.000 udbetalt om måneden. Jeg ville i så fald ikke være bekymret for en husleje på 7000 plus forbrug, medmindre du har meget høje udgifter til medicin, kæledyr, gæld, bil eller andet som ikke bare lige kan undværes. Er det et eller tre børn du skal forsørge? Jeg har som sagt ét barn, og trives rigtig fint med et rådighedsbeløb på 6000 kr, altså som KUN er til mad og andre dagligdags ting. 

Syntes faktisk det er lidt vildt . Kan sagtens forstå man sætter et loft . Men at man modregner så meget , er alligevel en del . Jeg har 3 børn , de 2 er store på knap 19 år . Jeg ved ikke om det vælger at blive hos far eller flytte med mig . Flytter de med får jeg 400 i bolig sikring & 1400 hvis det kun er mig og den lille . Men skal de flytte med tænker jeg de må betale en sum hver . Jeg har ringet rundt hele formiddagen for at få styr på div udbetaling og jeg ville have 6000 kr når alt er betalt . Jeg har ingen gæld der skal betales , så dette beløb ville skulle dække mad , benzin og tøj . Tænker der er okay , hvis vi kun er 2 & en lille bitte hund . Skal se huset i morgen så er meget spændt . Der er mange ting som der skal være styr på . Men håber det går op , boligen tænker jeg ville passe godt og vi ville slippe for skoleskift osv .

mange tak for hjælpen 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

De 6000 er uden bidrag fra far , da jeg ikke ved om jeg får dem , alt efter hvordan vi deler . Derudover har jeg et job fra april - okt hvor jeg tjener lidt ekstra , det vil selvfølgelig nok påvirke boligstøtte . Er også god til at sælge ud af vores gamle sager , det giver også lidt . Så tænker jeg takker ja til huset 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.