Anonym skriver:
Jeg ringede en gang mere da jeg skulle høre hvilken indflydelse det havde med 2 børn over 18 år. Denne gang regnede hun det igennem igen og fik det til 1400 ( uden store børn ) 400 med . Hun sagde ,at man får boligstøtte til 65 kvm og 20 ekstra pr hjemmeboende barn . Så jeg vil få bolig støtte for 85 kvm . Hvis man så vælger at bo i lejlighed over , ja så bliver det så modregnet / fratrukket
hvilket jeg slet ikke forstår . Men hvis Jeg fandt et sted på 85 kvm ville jeg få 2600 i bolig støtte . Det er fint nok med en grænse , men at man trækker fra fordi boligen er større virker altså mærkeligt for mig . At man så ikke får det sammen beløb som for de 85 kvm og så ikke for resten . Ny favre verden 
Jeg vidste godt at de modregner lidt når man bor i en større bolig, men vidste sgu ikke det var SÅ meget
Men er det så 1400 eller 400 du kan få? Hvis det er 1400, så ville jeg tage den bolig hvis jeg var dig, hvis du tænker at den opfylder alle jeres behov, og at det er et sted I kan blive glade for at bo i mange år. Jeg er enlig forsørger til ét barn og er på uddannelseshjælp, så jeg får ca 15.000 før skat i ydelse, og så derudover børnebidrag fra far, de to ekstra børnetilskud til enlige, boligstøtte og det nye midlertidige børnetilskud til forældre på kontanthjælp. Jeg har ca 16.000 udbetalt om måneden i alt, og kan fint betale en lejlighed på 6000 plus forbrug. Hvis du får ca 13.000 udbetalt på førtidspension, og der hertil kommer børnebidrag, børnetilskud til enlige, børneungeydelse og en boligstøtte på 1400 kr, så burde du have omkring 18.000 udbetalt om måneden. Jeg ville i så fald ikke være bekymret for en husleje på 7000 plus forbrug, medmindre du har meget høje udgifter til medicin, kæledyr, gæld, bil eller andet som ikke bare lige kan undværes. Er det et eller tre børn du skal forsørge? Jeg har som sagt ét barn, og trives rigtig fint med et rådighedsbeløb på 6000 kr, altså som KUN er til mad og andre dagligdags ting.
Anmeld
Citér