Enlig forsøger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Ja det har jeg . 10 år .

tastede husleje osv og det gav 1100 i boligsikring . Så der er et stykke vej til 3000. Tænker at hvis jeg finder billigere får jeg ikke noget . Og denne er nok lige høj nok .

så kan da tvivle om jeg overhovedet kan finde noget jeg har råd til

Det virker altså virkelig suspekt. Ring til Udbetaling Danmark og spørg. Hvor stor er boligen, og hvor mange værelser? Og blev du førtidspensionist før eller efter 2003?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det virker altså virkelig suspekt. Ring til Udbetaling Danmark og spørg. Hvor stor er boligen, og hvor mange værelser? Og blev du førtidspensionist før eller efter 2003?

Det er et hus på 122 med 3 værelser . Jeg blev FP efter 2003. Mon der er forskel på om det er lejlighed eller hus ? Det er jo leje bolig begge dele , desværre er der ingen lejligheder i vores by . Ville gerne slippe for at knægten skal skifte skole.

Anmeld Citér

12. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Det er et hus på 122 med 3 værelser . Jeg blev FP efter 2003. Mon der er forskel på om det er lejlighed eller hus ? Det er jo leje bolig begge dele , desværre er der ingen lejligheder i vores by . Ville gerne slippe for at knægten skal skifte skole.

Hvad med formue? Nu prøvede jeg lige for sjovs skyld at indtaste de oplysninger du har angivet, og jeg fik det til 1771 kr uden barn, og 2489 med barn. Vel og mærke uden nogen formue 

Anmeld Citér

12. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad med formue? Nu prøvede jeg lige for sjovs skyld at indtaste de oplysninger du har angivet, og jeg fik det til 1771 kr uden barn, og 2489 med barn. Vel og mærke uden nogen formue 

Altså jeg har ikke flere millioner men omkring 35000 på min konto . Men der vil gå 20000 til indskud og så skal jeg købe møbler . Hvordan filan fik du det til det ? Hvad gør jeg galt 

Anmeld Citér

12. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kan jo desværre ikke ringe og undersøge nu hvor alt er lukket ned . Det er ret vigtigt for om jeg kan sige ja til boligen . Pis pis . Skal se den på lørdag og den virker bare helt perfekt

Anmeld Citér

12. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Altså jeg har ikke flere millioner men omkring 35000 på min konto . Men der vil gå 20000 til indskud og så skal jeg købe møbler . Hvordan filan fik du det til det ? Hvad gør jeg galt 

Er det på den her hjemmeside du tjekker? https://www.boligstoette.dk/bos-selvbetjening/beregner/basisoplysninger

Anmeld Citér

12. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er det på den her hjemmeside du tjekker? https://www.boligstoette.dk/bos-selvbetjening/beregner/basisoplysninger

Jeg har tjekket på borger.dk . Troede det var den man skulle bruge . 

Anmeld Citér

12. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men ser da ud som om det er det samme . Hvis der er 3 værelser udover stue hedder det så 3 eller 4 værelse ? Er total grøn i det her . Har aldrig søgt boligstøtte før men jeg fik det til 1100 

Anmeld Citér

12. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu prøvede jeg lige igen og den sagde 0 kr

Anmeld Citér

12. marts 2020

Anonym

Når man er enlig forsørger med et hjemmeboende barn, får man boligstøtte op til 85 kvm, mener jeg. Det vil sige, at det hus du skal ud og se, vil du kun “modtage” boligsikring til de 85 kvm af de 122 kvm. 

Det vil være en ide at prøve at få fat på udbetaling dk for at være på den sikre side mht boligstøtten. - måske de har en åben linje imorgen. 

Jeg har et nybygget rækkehus på 75 kvm, 3 værelses (stue/køkken, soveværelse og sønnens værelse) og jeg giver 6100 kr i leje og får omkring 1700 kr i boligstøtte- og jeg har en markant højere indtægt end dig, så mon ikke du får omkring en 23-2500 kr vil jeg tro. 

Læste engang at ens husleje udgift max må være 1/3 del af ens indtægt, så det er en nem fingerregel at huske. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.