Enlig forsøger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.561 visninger
51 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. marts 2020

Anonym trådstarter

Jeg har brug for hjælp . Jeg er ved at søge lejlighed og skal finde ud af , hvilket husleje jeg har råd til . Men det er ganske nyt for mig , da jeg har boet i eget hus i 20 år. Syntes det er lidt svært at gennemskue , vil ikke sætte mig med et stramt budget .

min indkomst er ikke særlig høj grundet FP. 
hvilket tilskud får man som enlig.

Jeg har forsøgt med på nettet men er i tvivl om det er korrekte oplysninger jeg har fundet.

børne unge ydelse

børnebidrag ( fra far ?? )

børnetilskud ( kan ikke lige finde et beløb derpå )

gode erfaring modtages med kyshånd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg har brug for hjælp . Jeg er ved at søge lejlighed og skal finde ud af , hvilket husleje jeg har råd til . Men det er ganske nyt for mig , da jeg har boet i eget hus i 20 år. Syntes det er lidt svært at gennemskue , vil ikke sætte mig med et stramt budget .

min indkomst er ikke særlig høj grundet FP. 
hvilket tilskud får man som enlig.

Jeg har forsøgt med på nettet men er i tvivl om det er korrekte oplysninger jeg har fundet.

børne unge ydelse

børnebidrag ( fra far ?? )

børnetilskud ( kan ikke lige finde et beløb derpå )

gode erfaring modtages med kyshånd

Børnechecken/børneungeydelsen afhænger af børnenes aldre. 

børnebidrag fra far skal kun betales hvis i ikke har 7/7 eller 8/6. 

så kan du søge om ekstra tilskud på børnechecken. Men igen det afhænger af aldrene på børnene. 

Anmeld Citér

12. marts 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

På borger.dk står det hele. Du klikker bare på fanen "hvor meget kan jeg få" 

Børnetilskud (ekstra børnepenge som kommer fra staten hver 3. Mdr) :

ht tps//www.borger.dk/familie-og-boern/Familieydelser-oversigt/boernetilskud

Børnebidrag (penge fra faderen i tilfælde af at han har dem mindre end dig) : 

https://www.borger.dk/familie-og-boern/Skilsmisse-og-familiebrud/Boernebidrag

Børnepenge (de penge du i forvejen får hver 3. Mdr fra staten) : 

https://www.borger.dk/familie-og-boern/Familieydelser-oversigt/Boerne-ungeydelse 

Anmeld Citér

12. marts 2020

Anonym

Som enlig forsørger på førtidspension får du et kæmpe beløb i boligstøtte, alt efter hvor høj din husleje er. 3000 kr om måneden er ikke unormalt hvis boligen koster over 5000 kr. Du kan tjekke på borger.dk hvor meget du får ved en bestemt lejlighed. Så skal du indtaste huslejebeløb, kvadratmeterantal, størrelse, antal værelser, din indtægt osv. 

Der er en grænse for hvor meget boligstøtte man kan få, så du kan ikke tage en mega dyr lejlighed. Men 6000 kr tænker jeg vil være en fin husleje for dig hvis du ikke har meget store udgifter som æder dit rådighedsbeløb. 7000 vil sikkert også sagtens kunne gå 

Anmeld Citér

12. marts 2020

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

https://www.borger.dk/familie-og-boern/Familieydelser-oversigt/Boerne-ungeydelse 

Jeg har fundet oplysninger omkring bidrag men mit spørgsmål går på husleje , som jeg ikke helt kan finde ud af . Grundet jeg nævner tilskud er om jeg har fanget det korrekt  at det er dem man får som enlig.

Anmeld Citér

12. marts 2020

Anonym trådstarter

Som enlig forsørger på førtidspension får du et kæmpe beløb i boligstøtte, alt efter hvor høj din husleje er. 3000 kr om måneden er ikke unormalt hvis boligen koster over 5000 kr. Du kan tjekke på borger.dk hvor meget du får ved en bestemt lejlighed. Så skal du indtaste huslejebeløb, kvadratmeterantal, størrelse, antal værelser, din indtægt osv. 

Der er en grænse for hvor meget boligstøtte man kan få, så du kan ikke tage en mega dyr lejlighed. Men 6000 kr tænker jeg vil være en fin husleje for dig hvis du ikke har meget store udgifter som æder dit rådighedsbeløb. 7000 vil sikkert også sagtens kunne gå 

Jeg har fundet en bolig som virker interessant , så prøvede at regne ud på borger men det gav altså “ kun “ 1100 i bolig sikring. Husleje er 7000 plus forbrug . Jeg har ikke de store udgifter , kun de alm forsikringer , internet , lidens osv

syntes ikke 1100 af meget men har også kun 1 hjemmeboende barn. Så kan ikke helt gennemskue det med boligsikring 

Anmeld Citér

12. marts 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Børnechecken/børneungeydelsen afhænger af børnenes aldre. 

børnebidrag fra far skal kun betales hvis i ikke har 7/7 eller 8/6. 

så kan du søge om ekstra tilskud på børnechecken. Men igen det afhænger af aldrene på børnene. 

Der er et hjemmeboende barn . Har fundet satserne tror jeg . Er lidt i tvivl med tilskud fra far . Der er ikke aftalt dele ordning endnu .

Anmeld Citér

12. marts 2020

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Tak for link . Som skrevet har jeg tjekket og undersøgt . Men er i tvivl om hvilket husleje jeg har råd til , tænker her på boligsikring . 

Anmeld Citér

12. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har fundet en bolig som virker interessant , så prøvede at regne ud på borger men det gav altså “ kun “ 1100 i bolig sikring. Husleje er 7000 plus forbrug . Jeg har ikke de store udgifter , kun de alm forsikringer , internet , lidens osv

syntes ikke 1100 af meget men har også kun 1 hjemmeboende barn. Så kan ikke helt gennemskue det med boligsikring 

Har du indtastet barnet med i beregningen? Er han/hun under 18 år? 

Anmeld Citér

12. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har du indtastet barnet med i beregningen? Er han/hun under 18 år? 

Ja det har jeg . 10 år .

tastede husleje osv og det gav 1100 i boligsikring . Så der er et stykke vej til 3000. Tænker at hvis jeg finder billigere får jeg ikke noget . Og denne er nok lige høj nok .

så kan da tvivle om jeg overhovedet kan finde noget jeg har råd til

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.