Abracadabra skriver:
Jo, det kan man sagtens. Men hvis du tager dine 5 bedste venners gennemsnitsalder ligger den formentlig tæt på din egen alder (plus/minus 5 år).
Lige børn leger bedst - og ja, der er tusind undtagelser.
JEG synes, at midtlivskrisemænd, som begynder forfra med en 25 årig er ynkelige. Men der er jo masser af kvinder, der er tiltrukket af ældre mænd. JEG er bare ikke en af dem.
Men der findes jo mænd og kvinder som møder nogle der er yngre som den første, uden at være midtvejs i liv et osv. Du ja undskyld lyder en smule snæversynet og som en, der tror der kun er en opskrift, nemlig at en hver der møder en ældre er på vej til at starte igen og har en midtvejskrise.
Og hvad er lige børn? Er det alder, er det opvækst, er det landsdel, er det politisk, er det uddannelse, er det indkomst, er det antallet af kriser, antallet af sexpartnere, er det seksuelle præferencer.
Du har valgt (i den her tråd) en og kun en, og må sige det overrasker mig, og jeg oplever desværre igen det rimeligt snæversynet.
Og hvis mine veninder i gennemsnit rammer min alder, så kan mine kærester vel også, så hvis jeg nu er gift med en der er 13 år ældre, bliver skilt og finder en, der er 13 år yngre, så er jeg kke ynkelig for i gennemsnit var de plus minus min alder. Kan du ikke se, at den holder ikke, hvis jeg kan være ven med en der er 10 år yngre, altså forstået i lige børn leger bedst tanken og det kan jeg fordi mine 5 venner i gennemsnit rammer min alder. Så siger du jo også: jo man kan faktisk have en del til fælles, finde et fællesskab med både en der er yngre eller ældre, og man vil endda formodentlig finde fællesskaber til begge sider aldersmæssigt - ergo det er ikke alder der gør den store forskel 
Men fred være med, at du og andre allerede ved, hvem i falder for, hvordan en bestemt type er fx alle der kan lide lyshårede, alle der kommer fra Jylland og alle der en gang har været sammen med en yngre partner. Jeg må så erkende at trods en del år på bagen er jeg på det punkt utrolig umoden, for jeg har endnu ikke lært at type bestemme og ved endnu ikke helt hvem jeg finder tiltrækkende og tiltrækkende, så det er så sikket som amen i kirken. Ja må endda krybe til korset og fortælle, at den seneste jeg tænkte: av ham her ville jeg nok have flirtet med, hvis jeg ikke var godt gift - han var 10 år yngre end mig