Ældre mand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Abracadabra skriver:

Men ens personlighed er jo netop formet af ens erfaringer? Så alder er da noget af det vigtigste...

Jeg synes jo blot, at ældre mænd med yngre damer er lidt ynkelige. Hvorfor skulle jeg så vælge at være den yngre dame?

Jeg kan forstå den ynkelige tanke, når man taler decideret unge kvinder (20'erne) med mænd der er 25-30 år ældre. Men en kvinde på 40? Og en mand på 60? Altså.. hun har da også levet et liv med børn, arbejdsmarked, mistet, måske rejst osv osv osv. Synes du der sker en markant ændring sådan livs erfaringsmæssigt fra 40 til 60? Jeg kan faktisk ikke få øje på noget en 60 årig PR definition har erfaret som en 40 årig ikke KAN have haft mulighed for at erfare. 

Jeg er i øvrigt ikke i den kategori. Min kæreste er kun sølle 9 år ældre end mig  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2019

lineog4

Abracadabra skriver:

Jo, det kan man sagtens. Men hvis du tager dine 5 bedste venners gennemsnitsalder ligger den formentlig tæt på din egen alder (plus/minus 5 år). 
Lige børn leger bedst - og ja, der er tusind undtagelser. 
JEG synes, at midtlivskrisemænd, som begynder forfra med en 25 årig er ynkelige. Men der er jo masser af kvinder, der er tiltrukket af ældre mænd. JEG er bare ikke en af dem. 

Men der findes jo mænd og kvinder som møder nogle der er yngre som den første, uden at være midtvejs i liv et osv. Du ja undskyld lyder en smule snæversynet og som en, der tror der kun er en opskrift, nemlig at en hver der møder en ældre er på vej til at starte igen og har en midtvejskrise. 

Og hvad er lige børn? Er det alder, er det opvækst, er det landsdel, er det politisk, er det uddannelse, er det indkomst, er det antallet af kriser, antallet af sexpartnere, er det seksuelle præferencer. 

Du har valgt (i den her tråd) en og kun en, og må sige det overrasker mig, og jeg oplever desværre igen det rimeligt snæversynet. 

Og hvis mine veninder i gennemsnit rammer min alder, så kan mine kærester vel også, så hvis jeg nu er gift med en der er 13 år ældre, bliver skilt og finder en, der er 13 år yngre, så er jeg kke ynkelig for i gennemsnit var de plus minus min alder. Kan du ikke se, at den holder ikke, hvis jeg kan være ven med en der er 10 år yngre, altså forstået i lige børn leger bedst tanken  og det kan jeg fordi mine 5 venner i gennemsnit rammer min alder. Så siger du jo også: jo man kan faktisk have en del til fælles, finde et fællesskab med både en der er yngre eller ældre, og man vil endda formodentlig finde fællesskaber til begge sider aldersmæssigt - ergo det er ikke alder der gør den store forskel 

Men fred være med, at du og andre allerede ved, hvem i falder for, hvordan en bestemt type er fx alle der kan lide lyshårede, alle der kommer fra Jylland og alle der en gang har været sammen med en yngre partner. Jeg må så erkende at trods en del år på bagen er jeg på det punkt utrolig umoden, for jeg har endnu ikke lært at type bestemme og ved endnu ikke helt hvem jeg finder tiltrækkende og tiltrækkende, så det er så sikket som amen i kirken. Ja må endda krybe til korset og fortælle, at den seneste jeg tænkte: av ham her ville jeg nok have flirtet med, hvis jeg ikke var godt gift - han var 10 år yngre end mig 

Anmeld Citér

28. december 2019

Abracadabra

lineog4 skriver:

Men der findes jo mænd og kvinder som møder nogle der er yngre som den første, uden at være midtvejs i liv et osv. Du ja undskyld lyder en smule snæversynet og som en, der tror der kun er en opskrift, nemlig at en hver der møder en ældre er på vej til at starte igen og har en midtvejskrise. 

Og hvad er lige børn? Er det alder, er det opvækst, er det landsdel, er det politisk, er det uddannelse, er det indkomst, er det antallet af kriser, antallet af sexpartnere, er det seksuelle præferencer. 

Du har valgt (i den her tråd) en og kun en, og må sige det overrasker mig, og jeg oplever desværre igen det rimeligt snæversynet. 

Og hvis mine veninder i gennemsnit rammer min alder, så kan mine kærester vel også, så hvis jeg nu er gift med en der er 13 år ældre, bliver skilt og finder en, der er 13 år yngre, så er jeg kke ynkelig for i gennemsnit var de plus minus min alder. Kan du ikke se, at den holder ikke, hvis jeg kan være ven med en der er 10 år yngre, altså forstået i lige børn leger bedst tanken  og det kan jeg fordi mine 5 venner i gennemsnit rammer min alder. Så siger du jo også: jo man kan faktisk have en del til fælles, finde et fællesskab med både en der er yngre eller ældre, og man vil endda formodentlig finde fællesskaber til begge sider aldersmæssigt - ergo det er ikke alder der gør den store forskel 

Men fred være med, at du og andre allerede ved, hvem i falder for, hvordan en bestemt type er fx alle der kan lide lyshårede, alle der kommer fra Jylland og alle der en gang har været sammen med en yngre partner. Jeg må så erkende at trods en del år på bagen er jeg på det punkt utrolig umoden, for jeg har endnu ikke lært at type bestemme og ved endnu ikke helt hvem jeg finder tiltrækkende og tiltrækkende, så det er så sikket som amen i kirken. Ja må endda krybe til korset og fortælle, at den seneste jeg tænkte: av ham her ville jeg nok have flirtet med, hvis jeg ikke var godt gift - han var 10 år yngre end mig 

Ja, jeg er nok lidt snævertsynet...  Men bare fordi jeg personligt ikke tænder på ældre mænd, må andre jo gerne! Der er formentlig mange fordele. Men nu blev jeg jo spurgt, om jeg ville kunne falde for en mand, der er 20 år ældre end mig - og nej, det kunne jeg ikke. Det er ikke en konstellation for mig. Jeg tænder heller ikke på tatoveringer, bodybuildere og tusind andre ting - jeg er enormt konservativ!! (Og du behøver ikke omvende mig... Jeg ER godt gift med den helt rigtige! )

Anmeld Citér

28. december 2019

Rosa Sofia

Min kæreste er 12 ældre end mig. For mig var det vigtigt at gøre det klart med det samme, at jeg ikke vil have flere børn. Også for hans skyld. Han var 43 da vi mødtes, så han ville ikke have tid til at vente/håbe på, at jeg skulle skifte mening. Jeg ved ikke, hvordan det kommer til at gå i fremtiden (men det gør man jo aldrig) . Vi er glade for hinanden, men ind imellem kan jeg godt mærke, at han er mere fastlåst i sin måde at tænke og leve på, end jeg er (og min eksmand var, da vi, som 22-årige, mødte hinanden). Om det har noget med alder eller personlighed at gøre ved jeg ikke. 

Anmeld Citér

28. december 2019

lineog4

Abracadabra skriver:

Ja, jeg er nok lidt snævertsynet...  Men bare fordi jeg personligt ikke tænder på ældre mænd, må andre jo gerne! Der er formentlig mange fordele. Men nu blev jeg jo spurgt, om jeg ville kunne falde for en mand, der er 20 år ældre end mig - og nej, det kunne jeg ikke. Det er ikke en konstellation for mig. Jeg tænder heller ikke på tatoveringer, bodybuildere og tusind andre ting - jeg er enormt konservativ!! (Og du behøver ikke omvende mig... Jeg ER godt gift med den helt rigtige! )

Prøver ikke at omvende, men at forstå. Hvordan vil du kunne se, at en mand bil en ung kvinde - ja okay tydelig hvis du er den unge kvinde. Men hvad hvis du møder en mand, hvordan vil du så kunne se, at han de sidste 10 forhold har haft yngre kvinder. 

Fair nok at tatovering og bodybuilding fx ikke tænder der fysisk, men at en mand en gang har forelsket sig i en yngre er jo ikke en fysisk ting, du kan observere med mindre kvinden hænger på hans arm. 

Nu har jeg ikke skulle date i den digitale verden, men hvad jeg kan forstå, så foregår mange møder digitalt, og der kan der vel ske det ar man forelsker sig i personen, før man ser personen. Gud ved om man så kan tænde på sleeves og store muskler, hvis må har fundet ud af at personen er helt fantastisk?

Så nej intet salg her, men virkelig en oprigtig nysgerrighed, især om hvad er det egentlig der gør vi er lige børn? For mig fx er der langt mere fokus på værdier, menneskesyn og samfundssyn end der er på alder og fysisk udtryk. Jeg kunne godt have en yngre mand med sleeves, muskler og karseklippet hår, hvis vi delte værdier. Hvorimod en intellektuel, med hippitøj og på samme alder men med helt andre værdier ville være en jeg gik en lang bue uden om. Så jeg tror personligt, at jeg falder for tanker, mulighed for at diskutere og vende ting hele natten end jeg falder for alder, fysisk udtryk osv. 

Anmeld Citér

29. december 2019

Anonym

Hjemmegaaende skriver:

Altså min mand er jo så 46 og han er sgu væsentlig mere aktiv med ungerne end mange af de yngre fædre. Blandt andet fordi han er over det stadie hvor han bekymrer sig om hvad andre tænker

Nej mi holder i, man har ikke samme energi niveau som en i 30 erne end en i 40-50 erne 

der er forskel min mands kollega forlod konen for en yngre kvinde, hun vilde så ha børn og han siger han betaler prisen - at være 30 år da hans første kom til nu hans 3 i en alder 47 år

Han siger det var en livstid siden, og man kan ikke samlingen det med det r hans 3 fordi han ser ikke sine andre børn! 

Anmeld Citér

29. december 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Nej mi holder i, man har ikke samme energi niveau som en i 30 erne end en i 40-50 erne 

der er forskel min mands kollega forlod konen for en yngre kvinde, hun vilde så ha børn og han siger han betaler prisen - at være 30 år da hans første kom til nu hans 3 i en alder 47 år

Han siger det var en livstid siden, og man kan ikke samlingen det med det r hans 3 fordi han ser ikke sine andre børn! 

Så firkantet kan man ikke stille det op. 

Der er også fædre, der siger, at de er bedre fædre si ældre end som yngre. Mere nærværende.

Og flere af dem gør også meget for at holde sig i form, netop fordi de er blevet fædre i en moden alder. 

Og der findes altså 50-årige, der er i bedre form end en på 30.

Den kvinde, du citerer ved jo nok bedst selv, om netop hendes mand er et energibundt. 

Selv om man generelt har mere energi som 30 årig end som 50 årig, så findes der altså undtagelser.

Anmeld Citér

29. december 2019

Anonyma

Age ain't nothing but a number...

Go for it! Hvis I har en god kemi og tingene passer, why not? 

Anmeld Citér

29. december 2019

TLO

Jeg kunne ikke med en mand, der er 20 år ældre end mig, for jeg har en ting med yngre mænd 

Jeg ved egentlig ikke hvorfor - det er ikke ud fra et ønske om at dominere på nogen måde - det har bare vist sig at være sådan. Måske skyldes det, at yngre mænd er mere åbne/ikke helt så fastlåste i deres 'plejer-at-gøre'. Eller også fordi jeg ønskede selv at få børn, og de single mænd på min egen eller ældre ofte havde børn fra tidl. forhold, og derfor ikke selv var så hooked på (flere) børn: Dette slf kun fra jeg var 30+.

Jeg har slf haft kærester på samme alder og ældre end mig, men de er i fåtal, og mine 2 lange forhold har været/er med en mand 4 år yngre end mig (mødtes da vi var hhv 20 og 25) og så med min skønne kæreste, som jeg mødte for 8 år siden hhv 28 og 39.

Jeg spekulerer ikke over vores alder. Jeg elsker ham bare, og han elsker mig. Vi elsker vores søn og vores liv sammen.

Min mors mand nr 2 (min far blev kun 54), var 17 år ældre, og selvom jeg ved, at hun kunne være blevet enke anden gang også med en yngre toer, så ville jeg have ønsket, at hendes mand havde været yngre. Hun har selv sagt, at de håbede på 10 gode år sammen, og det fik de, inden han døde af kræft efter ½ års sygdom, hvor hun passede ham.

Så længe du/I går ind i det med åbne øjne, ser jeg intet problem i det. I og med du har fået børn, er det jo ikke noget issue dér. Og så er det jo ligegyldigt, hvad jeg synes, det handler jo om dig og ham 

Anmeld Citér

29. december 2019

Anonym

Tommelise skriver:

Så firkantet kan man ikke stille det op. 

Der er også fædre, der siger, at de er bedre fædre si ældre end som yngre. Mere nærværende.

Og flere af dem gør også meget for at holde sig i form, netop fordi de er blevet fædre i en moden alder. 

Og der findes altså 50-årige, der er i bedre form end en på 30.

Den kvinde, du citerer ved jo nok bedst selv, om netop hendes mand er et energibundt. 

Selv om man generelt har mere energi som 30 årig end som 50 årig, så findes der altså undtagelser.

Nu er jeg sygeplejeske og har arbejdet diverse steder - selvfølge er der nogle der holder sig godt, men man har ikke det samme energi niveau som 50 årig, det har man bare ikke. Selvom man har levet af grønsager hele livet, trænet, spiste sundt osv osv 

- og Jo en 40 årig kan ha bedre helbred end en 60 årig fordi der er usundt livstil, cigaretter og ingen motion - 

Men man har ikke samme energi som når man er 30 som når man er 40-50 år

200 år siden var vores lever alder gennemsnit 40 år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.