Ældre mand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2019

Hjemmegaaende

Abracadabra skriver:

Jeg er ikke tiltrukket af mænd, der er tiltrukket af yngre kvinder, så jeg ville ikke. 

Det var da lidt af en generaliseringen. Min mand har tidligere kun haft jævnaldrende kærester og inden han mødte mig han han været sammen med en jævnaldrende i 8 år. Han forelskede sig da heller ikke i MIN alder men i mig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2019

Anonym trådstarter

Hjemmegaaende skriver:

Det var da lidt af en generaliseringen. Min mand har tidligere kun haft jævnaldrende kærester og inden han mødte mig han han været sammen med en jævnaldrende i 8 år. Han forelskede sig da heller ikke i MIN alder men i mig. 

Sjovt jeg tænkte det samme som dig  er ret sikker på ham jeg ser heller ikke lige blev forelsket i min alder men i mig og den person jeg er...

nu planlægger man jo ikke ligefrem hvem man blir forelsket i 

Anmeld Citér

28. december 2019

lineog4

Jeg er ikke tiltrukket af mænd, der er tiltrukket af yngre kvinder, så jeg ville ikke. 

Kan jeg godt forstå, jeg er heller ikke tiltrukket af mænd, der er tiltrukket af lyshårede kvinder - jeg mener de tænder bare slet ikke noget hos mig. 

Min mand er forresten ældre end mig og mødte sin ex, da han var 24 og hun var selvsagt 8 år - nå nej hun var 25, men heldigvis mørkhåret, derfor kunne jeg være tiltrukket selv om han en gang var glad for en der var ældre end ham.

Nej spøg til side - til ts min mand er 13 år ældre end jeg er, vi har nu kendt hinanden i gisp 27 år - det lå absolut ikke i kortene, at unge Line skulle finde en enlig far, der var ældre. Og han måtte da også vente i 10 år før jeg var parat til at flytte sammen, stifte familie osv. Men han blev og han er her stadig.

De genvordigheder vi har er ikke er udtryk for, at han er ældre, men at vi har kendt hinanden i 27 år, har fået 4 børn, mistet et, har en hverdag med for meget pres, begge har ændret os osv. 

Ville jeg igen kunne vælge en ældre mand - aner det ikke. Umiddelbart stiler jeg efter en, der er 20 år yngre, hvis jeg skal skifte ham ud  - ej pjat, skal han skiftes ud så tager jeg en kvinde, 20 katte eller måske bare en jeg forelsker mig i og som overrasker mig ligesom min mand gjorde, da jeg absolut ikke ønskede mig en italiensk ældre enlig far, men troede jeg skulle afprøve mindst 10 danske unge modeller inden jeg slog mig ned. 

Så er du forelsket lige nu, så lad dig overraske og hvem ved måske er du ikke forelsket i morgen og måske er du stadig om 27 år. 

Anmeld Citér

28. december 2019

Abracadabra

Hjemmegaaende skriver:

Tjah, nogen ville aldrig forelske sig i en tyk mand, en mand på 165, en mand uden uddannelse eller en mand fra en anden religion. 
Jeg er ikke til mænd, der er til yngre kvinder. Hver sig smag! 

Anmeld Citér

28. december 2019

Tommelise

Abracadabra skriver:

Tjah, nogen ville aldrig forelske sig i en tyk mand, en mand på 165, en mand uden uddannelse eller en mand fra en anden religion. 
Jeg er ikke til mænd, der er til yngre kvinder. Hver sig smag! 

Han behøver jo ikke generelt at "være til yngre kvinder" han kan bare være blevet forelsket i en kvinde, der tilfældigvis er 20 år yngre. Han havde sikkert også forelsket sig i hende, hvis hun havde været jævnaldrende med ham. Eftersom det sikkert er hendes personlighed, han er faldet for. 

Anmeld Citér

28. december 2019

Abracadabra

Tommelise skriver:

Han behøver jo ikke generelt at "være til yngre kvinder" han kan bare være blevet forelsket i en kvinde, der tilfældigvis er 20 år yngre. Han havde sikkert også forelsket sig i hende, hvis hun havde været jævnaldrende med ham. Eftersom det sikkert er hendes personlighed, han er faldet for. 

Men ens personlighed er jo netop formet af ens erfaringer? Så alder er da noget af det vigtigste...

Jeg synes jo blot, at ældre mænd med yngre damer er lidt ynkelige. Hvorfor skulle jeg så vælge at være den yngre dame?

Anmeld Citér

28. december 2019

Tommelise

Og til dig TS - jeg har aldrig haft en kæreste, som var meget ældre end mig, men jeg vil bestemt ikke udelukke, at jeg ville kunne forelske mig i en, der var ældre.

Det ville komme an på personlighed og ungdommelighed.

Det er naturligt, at man gør sig tanker om alder, helbred osv. men hvis jeg mødte en dejlig mand, som var en del ældre end mig, så tror jeg, jeg ville fokusere på den gode tid, vi kunne få sammen.

Jeg har en bekendt, hvis mand er 20 år ældre, men han er den rigtige for hende. 

Min morfar var 11 år ældre end min mormor og min onkel var 11 år ældre end min moster.

Spring ud i det. Hvad andre tænker, skal ikke holde jer tilbage. 

Anmeld Citér

28. december 2019

Tommelise

Abracadabra skriver:

Men ens personlighed er jo netop formet af ens erfaringer? Så alder er da noget af det vigtigste...

Jeg synes jo blot, at ældre mænd med yngre damer er lidt ynkelige. Hvorfor skulle jeg så vælge at være den yngre dame?

Det har man jo lov til at se forskelligt på. 

Jeg kan ikke se noget ynkeligt ved kærlighed mellem to mennesker, selv om der er stor aldersforskel. 

Ynkelig er også det sidste, jeg ville tænke om min morfar og onkel. 

Der er sikkert ikke det, du mener, men du får det lidt til at lyde, som om en mand er en gammel gris, fordi hans kone er yngre. 

Og hjemmegående fortæller netop, at hendes mand tidligere kærester var jævnaldrende mdd ham, så han er næppe gået målrettet efter en, der var yngre.

Jeg synes heller ikke, Anne Glad er ynkelig, fordi hun har en 13 år yngre mand. 

Anmeld Citér

28. december 2019

lineog4

Abracadabra skriver:

Det er egentlig en skøn lineær matematisk tilgang til erfaring og hvad der former et menneske. For så er erfaring alene lig antallet af år man har levet og har vi levet lige mange år, så er vi samme sted i udvikling. 

Jeg tænker udvikling og erfaring har langt flere variabler end alene alder og personlighed formes af langt mere ned blot antallet af år vi har levet. 

Med din algoritme er man sikret det gode forhold, hvis man bliver lige gamle, eller....? Og hvad med dem som stadig som 40 årig mener det værste der kan ske er at knække en negl og møder en på 30, der har mistet stort set hele sin familie - der er den på 40 stadig formet mere? 

Jeg kan sådan set godt forstå dit argument, hvis man går ud fra at alle, der forelsker sig i en yngre partner, forelsker sig i muligheden for at dominere og bestemme, og i den ungdom den anden partner repræsenterer. 

Men nu er vi nogle mennesker, der ikke er særlig beregnende eller tænkende når det komme til forelskelse - personligt har jeg endnu ikke formået i hele mit (heller ikke med de drenge/mænd der var på samme alder) at forelske mig i mit drømmebillede af en mand - er faktisk altid blevet overrasket over at netop den mand kunne vække nogle følelser i mig, og har endda meget ofte kæmpet imod, for det var jo ikke drømmefyren. 

Og så bare egentlig et nysgerrigt spørgsmål: kan man heller ikke være ven med en der er enten yngre eller ældre end en selv? 

Anmeld Citér

28. december 2019

Abracadabra

lineog4 skriver:

Det er egentlig en skøn lineær matematisk tilgang til erfaring og hvad der former et menneske. For så er erfaring alene lig antallet af år man har levet og har vi levet lige mange år, så er vi samme sted i udvikling. 

Jeg tænker udvikling og erfaring har langt flere variabler end alene alder og personlighed formes af langt mere ned blot antallet af år vi har levet. 

Med din algoritme er man sikret det gode forhold, hvis man bliver lige gamle, eller....? Og hvad med dem som stadig som 40 årig mener det værste der kan ske er at knække en negl og møder en på 30, der har mistet stort set hele sin familie - der er den på 40 stadig formet mere? 

Jeg kan sådan set godt forstå dit argument, hvis man går ud fra at alle, der forelsker sig i en yngre partner, forelsker sig i muligheden for at dominere og bestemme, og i den ungdom den anden partner repræsenterer. 

Men nu er vi nogle mennesker, der ikke er særlig beregnende eller tænkende når det komme til forelskelse - personligt har jeg endnu ikke formået i hele mit (heller ikke med de drenge/mænd der var på samme alder) at forelske mig i mit drømmebillede af en mand - er faktisk altid blevet overrasket over at netop den mand kunne vække nogle følelser i mig, og har endda meget ofte kæmpet imod, for det var jo ikke drømmefyren. 

Og så bare egentlig et nysgerrigt spørgsmål: kan man heller ikke være ven med en der er enten yngre eller ældre end en selv? 

Jo, det kan man sagtens. Men hvis du tager dine 5 bedste venners gennemsnitsalder ligger den formentlig tæt på din egen alder (plus/minus 5 år). 
Lige børn leger bedst - og ja, der er tusind undtagelser. 
JEG synes, at midtlivskrisemænd, som begynder forfra med en 25 årig er ynkelige. Men der er jo masser af kvinder, der er tiltrukket af ældre mænd. JEG er bare ikke en af dem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.