Ældre mand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Nu er jeg sygeplejeske og har arbejdet diverse steder - selvfølge er der nogle der holder sig godt, men man har ikke det samme energi niveau som 50 årig, det har man bare ikke. Selvom man har levet af grønsager hele livet, trænet, spiste sundt osv osv 

- og Jo en 40 årig kan ha bedre helbred end en 60 årig fordi der er usundt livstil, cigaretter og ingen motion - 

Men man har ikke samme energi som når man er 30 som når man er 40-50 år

200 år siden var vores lever alder gennemsnit 40 år. 

En 50-årig i god form og med en aktiv livsstil kan godt have mere energi end en inaktiv 30-årig, der lever totalt usundt. 

På min arbejdsplads har vi en del frivillige. Bl.a en 85-årig mand, som

94 årige Bent Fabricius Bjerre spiller tennis 4 gange om ugen. 

Så du kan ikke skære alle over en kam.

Og selv om du er sygeplejerske, kan du ikke bedømme energiniveauet hos manden til den debattør, du citerer. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Nu er jeg sygeplejeske og har arbejdet diverse steder - selvfølge er der nogle der holder sig godt, men man har ikke det samme energi niveau som 50 årig, det har man bare ikke. Selvom man har levet af grønsager hele livet, trænet, spiste sundt osv osv 

- og Jo en 40 årig kan ha bedre helbred end en 60 årig fordi der er usundt livstil, cigaretter og ingen motion - 

Selvfølgelig kan en 40-årig have bedre helbred end en 60-årig - og har det oftest - der er vel ingen, der har hævdet andet 

Middellevealderen for 200 år siden siger meget lidt om en nutidig 60-årigs fysik og helbred. Spædbørnsdødeligheden var i 1840 på 15 %, vacciner og penicillin var ikke indført/opdaget, folk arbejdede og levede generelt væsentligt fysisk hårdere. 

Anmeld Citér

29. december 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jo en 50 årig kan godt have mere energi end en 35 årig. Et tal betegner ikke hvem vi er og hvilken energi vi har. 

Og sjovt nok har vi lært mange nye ting igennem de sidste 200år og ved du hvad? Vi lever længere. Vi har bedre ved at gøre folk raske og mange andre ting.

Man kan ikke sidde og sige; Der er INGEN 50 årige der har mere energi end en 35 årig, fordi man har oplevet en eller fem hvor det er sådan. Du kender ikke alle mænd over 50 år, så den funker ikke.

Vi er forskellige og det er så Dejligt. 

Anmeld Citér

29. december 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Øøh det er da noget vås! Du blir nødt til at kigge på hvad energi er først og fremmest! Energi er en blanding af hormoner, stofskifte, kost og balance i psyken.. det behøver ikke udelukkende at være at er man ældre er det lig med mindre energi!! 
seriøst ham jeg ser samt mange andre på hams alder som jeg kender, har så meget energi man tror det er løgn! 
Vi bliver som børn født med et energi procent på 100%, dog kun 70% i de nordiske lande grundet vires livsstil... når energi niveauet falder skyldes der sjældent alderen men udefrakommende faktorer! Har også en kilde på det hvis du skulle være interesseret i det 

så sorry men synes det er noget værre vås du skriver 

Anmeld Citér

29. december 2019

Dorthe1986

Som skrevet tidligere til ts, så er jeg selv gift med en mand, der er 21 år ældre end jeg. Vi fandt sammen da jeg var 27 og han 48, og har snart været sammen i 6 år. Da jeg var 29 og han 51, fik vi en datter sammen, han havde to børnfra tidligere, der på det tidspunkt var 6 og 9, og jeg havde et barn på 5. Vores datter bliver 4 til sommer, og han gik hjemme med hende de første tre år og han tager sig altid af ture og ting med de store også. Ja han er træt indimellem (som jeg også er) , men jeg kan sige at hans energi og engagement er væsentlig højere end hos de tidligere kærester jeg har kendt, og især sammenlignet med mit ældste barns far, der er jævnaldrende med mig. Og han har langt fra levet et ultrasundt liv. 

Så nej man kan ikke bare konkludere et menneskes energi niveau, ud fra en alder. 

Anmeld Citér

29. december 2019

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Øøh det er da noget vås! Du blir nødt til at kigge på hvad energi er først og fremmest! Energi er en blanding af hormoner, stofskifte, kost og balance i psyken.. det behøver ikke udelukkende at være at er man ældre er det lig med mindre energi!! 
seriøst ham jeg ser samt mange andre på hams alder som jeg kender, har så meget energi man tror det er løgn! 
Vi bliver som børn født med et energi procent på 100%, dog kun 70% i de nordiske lande grundet vires livsstil... når energi niveauet falder skyldes der sjældent alderen men udefrakommende faktorer! Har også en kilde på det hvis du skulle være interesseret i det 

Det med energiprocent vil jeg meget gerne høre mere om - det er jeg aldrig stødt på før. Hvordan måler man dét? Hvordan kan livsstilen i nordiske lande påvirke nyfødte til at have næsten 1/3 mindre energi end andre nyfødte? Hvis nyfødtes energiprocent er så høj, hvorfor har de så brug for så meget søvn? 

Anmeld Citér

30. december 2019

LM2402

Helt personligt, så finder jeg det ucharmerende, at en gammel/ældre mand er sammen med en meget yngre kvinde. Så nej, jeg ville ikke have lyst til at være den yngre kvinde  Når der er børn fra tidligere involveret, ville jeg nok også have dem og deres alder in mente, inden jeg hypotetisk set indgik i forholdet.

Anmeld Citér

30. december 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Det der med %'erne bliver du altså nødt til at underbygge med noget fakta. Det lyder som den vildeste hjemmebryggede teori.

Anmeld Citér

30. december 2019

Mor og meget mere

IenFart skriver:

Det der med %'erne bliver du altså nødt til at underbygge med noget fakta. Det lyder som den vildeste hjemmebryggede teori.

Jeg ser også frem til de nævnte kilder, der underbygger dette. 

Anmeld Citér

30. december 2019

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Men det er det ikke.. det er energi modellen men det skal jeg nok underbygge når jeg kommer hjem.. der har jeg alle links til det.. det er noget jeg har undervist i så nej det er ikke hjemmebrygget 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.