Øjenkontakt til jeres spædbørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2009

Betina88

Anna-jonas skriver:

Jo, det kan være et lægeligt problem. Vores Ida begyndte at flakke med øjenene (nystagmus) kort efter hendes 3 mdr. vaccination. Vi endte med at være indlagt på skejby sygehus i 19 dage i sommer. Hun er blevet undersøgt på kryds og tværs, og har været igennem mange hårde undersøgelser. Vi har stadig ingen afklaring af, hvad der er galt.......................men muligvis er det hendes 3 mdr. vaccination, der har skabt problemet. Nuværende går vi til fysioterapi med hende, da hun ikke er helt med udviklingsmæssigt (kan skyldes den hårde medfart hun fik under indlæggelsen). Vi går til kontrol på center for sjældne sygdomme, og håber bare at få en afklaring......................men det er nok tvivlsomt.

Så jo................manglende øjenkontakt, og flakkende øjne kan være et alvorligt symptom hos et spædbarn.

Mange hilsner Mette

Jeg ha' osse været til lægen i dag .. Og han ku' godt se at den var helt galt .. Så en børnelæge vil kontakte os i næste uge ..

det var dog vildt med jeres lille prinsesse .. Håber virkelig I snart får svar , hva' det egentlig er ..

Ha' I osse en Børnesagsbehandler ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2009

Betina88

MoarDS skriver:

Nope ingen problemer her men Lucas var os meget god at at fokusere med øjnene fra start af.

Gid det var vores der var det ..

Anmeld

23. oktober 2009

anna-jonas

Betina88 skriver:

Jeg ha' osse været til lægen i dag .. Og han ku' godt se at den var helt galt .. Så en børnelæge vil kontakte os i næste uge ..

det var dog vildt med jeres lille prinsesse .. Håber virkelig I snart får svar , hva' det egentlig er ..

Ha' I osse en Børnesagsbehandler ?

Det var godt at lægen tog det alvorligt. Som regel kan forældre godt mærke hvis der er noget galt.................så det er bare med at lytte til sin intuition.

En børnesagsbehandler?? Det udtryk har jeg vist aldrig hørt om før............................havd laver sådan en??

Vi er tilknyttet en overlæge på center for sjældne sygdomme på skejby sygehus, og desuden fysioterapien derude.

Da Ida's udvikling ikke er normal, skal vi nok tilknyttes Århus kommunes afd. for handicappede børn. Hvor de er et stort tværfagligt team, der hjælper med træning og div. hjælpemidler man skulle få brug for.

Jeg håber at i hører fra børnelægen hurtigst muligt, så i kan få jeres lille fyr ordentligt undersøgt.

Weekend hilsner Mette

Ps. Skriv endelig, hvis du har brug for det. For man bliver jo bekymret, når ens barn er syg, eller har andre problemer.

Anmeld

24. oktober 2009

Betina88

Anna-jonas skriver:

Det var godt at lægen tog det alvorligt. Som regel kan forældre godt mærke hvis der er noget galt.................så det er bare med at lytte til sin intuition.

En børnesagsbehandler?? Det udtryk har jeg vist aldrig hørt om før............................havd laver sådan en??

Vi er tilknyttet en overlæge på center for sjældne sygdomme på skejby sygehus, og desuden fysioterapien derude.

Da Ida's udvikling ikke er normal, skal vi nok tilknyttes Århus kommunes afd. for handicappede børn. Hvor de er et stort tværfagligt team, der hjælper med træning og div. hjælpemidler man skulle få brug for.

Jeg håber at i hører fra børnelægen hurtigst muligt, så i kan få jeres lille fyr ordentligt undersøgt.

Weekend hilsner Mette

Ps. Skriv endelig, hvis du har brug for det. For man bliver jo bekymret, når ens barn er syg, eller har andre problemer.

En børnesagsbehandler hjælper folk .. Og det er dem der fjerner børn fra hjem , hvis den er helt galt med forældrene , hvis de er voldelige eller drikker og ta'r stoffer .. Og folk deroppe ha' snakket om at tvangsfjerne Phillip bare på grund af øjenkontakten , så derfor ska' vi ha' en hastemøde for at undgå at de fjerner Phillip fra os .. Så vores begge forældre ska' være med til det møde og fortælle vores baggrund da vi var små ..

Ja , det håber jeg osse vi gør .. Så vi ka' få en diagnose fra ham , hva' han egentlig fejler ..

Hvor er det sygt at I ska' så meget med hende .. :O

Anmeld

24. oktober 2009

JustAnotherName

En børnesagsbehandler hjælper folk .. Og det er dem der fjerner børn fra hjem , hvis den er helt galt med forældrene , hvis de er voldelige eller drikker og ta'r stoffer .. Og folk deroppe ha' snakket om at tvangsfjerne Phillip bare på grund af øjenkontakten , så derfor ska' vi ha' en hastemøde for at undgå at de fjerner Phillip fra os .. Så vores begge forældre ska' være med til det møde og fortælle vores baggrund da vi var små ..

Ja , det håber jeg osse vi gør .. Så vi ka' få en diagnose fra ham , hva' han egentlig fejler ..

Hvor er det sygt at I ska' så meget med hende .. :O

SERIØST ??? Alt det påstyr KUN fordi det kniber med øjenkontakten til jeres søn ?? ....Det lyder da som en temmelig overilet og meget pludselig beslutning...!?!
Kan det virkelig passe, at det udelukkende udspringer af alt dét, at I så skal til en samtale med sagsbehandler, hvor Jeres egne forældre skal ind over også ??

Jeg har da aldrig hørt lignende !!!  

Anmeld

24. oktober 2009

Mor.sander

Alle børn har en sagsbehandler lige som vi voksene alle har en sagsbehandler.. Børnesagsbehandleren er så den person der vartager barnet interesse, så og sige barnet beskytter/advokat i det offenlige system.

Der er to slags børnesagsbehandler, dem inde for socialforvaltningen og dem fra handicap området.

I skal højt sandsynligt gennemgå en pagraf 50, det er en undersøgelse hvor man går ind og vudere familien.
Finder ud af hvor jeres svage punkter 7 jeres stærke punkter, hvad i har af netværk og hvad er evt. er brug for af hjælp.

Grunden til de nok reagere og de skal også reagere er at svigtene øjenkontakt kan også være et tegn på omsogsvigt, ligesom det kan være tegn på at barnet ikke er helt normalt, et ADHD barn som feks. min søn kan være svær at få øjnkontakt med.

Håber i hurtigt finder ud af hvad der er galt med jeres søn og at i få en sød og venlig sagsbehandler

Anmeld

24. oktober 2009

Rikke, Liam & Linus

CarinaSD skriver:

Noah er rigtig god til at få øjnkontakt .. vi fik ros for det sidst sp var her

Kan ikke lade være med at synes at den der kommentar er lidt unødig...men lad nu det ligge.

Der kan jo sagtens være mange grunde til øjenkontakten ikke er så god. Det behøver ikke være din skyld, der er sikkert en forklaring.

Håber du får noget hjælp til at finde problemet

Anmeld

24. oktober 2009

Betina88

JustAnotherName skriver:

SERIØST ??? Alt det påstyr KUN fordi det kniber med øjenkontakten til jeres søn ?? ....Det lyder da som en temmelig overilet og meget pludselig beslutning...!?!
Kan det virkelig passe, at det udelukkende udspringer af alt dét, at I så skal til en samtale med sagsbehandler, hvor Jeres egne forældre skal ind over også ??

Jeg har da aldrig hørt lignende !!!  

Vi ska' osse ha' en stiffinder til at hjælpe os .. Som vil komme hjem til os to gange om ugen ..

Men de ka' ikk' ta' ham fra os .. Når det er ikk' er en alvorlig sag .. Så slæber vi dem i retten .. Og Mathias ha' osse snakket med en advokat om det , og han si'r osse at det ka' de slet ikk' og det må de ikk' .. Men hvis de gør det , ka' vi kontakte ham igen ..

Anmeld

24. oktober 2009

Betina88

RikkeØ skriver:

Kan ikke lade være med at synes at den der kommentar er lidt unødig...men lad nu det ligge.

Der kan jo sagtens være mange grunde til øjenkontakten ikke er så god. Det behøver ikke være din skyld, der er sikkert en forklaring.

Håber du får noget hjælp til at finde problemet

Der er en sjældent sygdom som han muligvis ka' ha' .. Og det er 1 ud af 1000 som ha' det .,.

Anmeld

25. oktober 2009

Rikke, Liam & Linus

Puha, det er altså bare ikke rart når man finder ud af at der måske kan være noget galt med ens guldklump.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.