qp skriver:
Man KAN faktisk godt fjerne et barn pga. manglende øjenkontakt! Øjenkontakten siges, at fortælle om forældrene samspiller med barnet og er ganske afgørende indenfor de første 3 mdr. Man siger som regel, at børn som man ikke kan opnå øjenkontakt med, er i fare mht deres udvikling. Barnet blivet bekræftet igennem øjenkontakten til forælderne hvorfor det er ganske afgørende for barnets videre udvikling. En forælder der bevidst eller ubevidst ikke samspiller med sit barn omsorgssvigter barnet og derfor er der grundlag for tvangsfjernelse/ frivillig tvangsfjernelse.
Jeg skal ikke gøre mig klog på jeres relationer til jeres barn... men jeg syntes lige jeg ville pointere hvorfor man ser så alvorligt på "manglende øjenkontakt". 
Jeg vil lige indskyde, som Bettina også fortæller flere gange.............at manglende øjenkontakt kan skyldes noget neurologisk, og at det bør udredes først, før man kan "beskylde" forældrene for at omsorgssvigte deres barn.
Vores lille Ida, fik efter hendes 3 mdr. vaccine flakkende øjne (nystagmus)..............det resulterede i, at vi var indlagt i 19 dage på skejby sygehus i sommer...............og at vi idag, har fået besked om at hun er svagtsynet..............og at det sikkert skyldes kighostevaccinen. Desuden er hun ikke i udvikling.................så vi skal regne med at hun er blevet hjerneskadet.
I hele denne sag, har der IKKE en eneste gang, været nogen der antydede at vi omsorgssvigtede vores lille pige.............og der har på ingen måde været børnesagsbehandlere eller andre kommunalt ansatte inde over.
Nu skal vi så have en børnesagsbehandler..............men det er på handicapområdet, da Ida får brug for hjælpemidler og andet støtte fremover.
Mette :-)
Anmeld