Øjenkontakt til jeres spædbørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2009

Betina88

MetteLetten skriver:

ÅH NEJ !!
Sikke en trist nyhed.
Jeg håber I holder sammen og holder jer stærke. Det er helt sikkert en hård omgang at skulle igennem.

Alle dejlige og gode tanker herfra

Vi håber virkelig at hans syn kommer ad sig selv eller om det ka' helbredes .. men nu får vi at se , hva' scanningen si'r , når vi får et brev fra dem , hvornår vi ska' derop -- Vi tænker positive tanker og vi holder os stærke .. ¨

Mathias' drøm blev ødelagt .. For han ønskede at Phillip sku' opleve at se naturen og ud at fiske med farmand .. Der kom tårene fra ham .. Han var så ked af det .. men det bedste ved det hele er at Phillip snakker , smiler og er gla' hele tiden .. Og han  ta'r på hele tiden og han trives ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2009

Betina88

MoarJ skriver:

Jeg går og frygter hver evig eneste dag, at min barn bliver fjernet.. Og snakker hver gang med min sp om det.. Og hun siger hvorfor skulle det dog fjernes fra dig...

Hun synes jeg klare det super godt... Og i det mindste bedre en min moder...

Jeg har så en i familien, som godt kan finde på at melde mig til kommunen, og denne person kunne finde på at gøre det, for at nedgøre mig, og køre mig psykisk ned, som hun er godt i gang med,...

Og ja, der skal rigtig meget til før kommunen går ind og fjerner ens barn...

Det var dog tragisk at en fra din familie vil gøre sådan noget over for dig .  

Men Næstved Kommune er en latterlig kommune .. De vil gøre livet surt for os .. Og de vil finde problemer i vores barndom ..

Anmeld

28. oktober 2009

CarinaSB

Hold da op en omgang i skal igennem ..

Det er bare det værste når der er noget galt med sin barn .. Vores søn er født med skæv fod og går til børnefys + at han skal opereres omkring d 1/12 .. men det er jo slet ikk at samligne med hva i går i gennem ... Men håber da for alt i verden at det kommer til at gå altsammen og det lyder jo til at i klare det så skide flot

Anmeld

28. oktober 2009

Betina88

CarinaSD skriver:

Hold da op en omgang i skal igennem ..

Det er bare det værste når der er noget galt med sin barn .. Vores søn er født med skæv fod og går til børnefys + at han skal opereres omkring d 1/12 .. men det er jo slet ikk at samligne med hva i går i gennem ... Men håber da for alt i verden at det kommer til at gå altsammen og det lyder jo til at i klare det så skide flot

Jeg føler osse at der er meget vi ska' igennem ..

Åh nej .. Den stakkels lille fyr .. Håber virkelig I klare jer osse ..

Vi klare det rigtigt flot .. Og vi ta'r osse en dag ad gangen og håber det alt bedste .. og vi tænker positive tanker til ham .. Men bare han ha' det godt , så er vi gla'e ..

Anmeld

29. oktober 2009

CarinaSB

vi klare det os .. Per mere end mig .. Hverdag tænker jeg på at det er en dag tætter på .. og kan slet ikk have det i mit hovede ...  Men som per siger det er jo kun foden der er noget galt med .. Og vil da os give ham helt ret .. det er bare det at Noah skal i narkose og skal skæres i .. det er sq ikk rart at tænke på

Ja det er jo os vigtigt at man bare tager en dag af gangen .. ellers virker det helt uoverskuligt .. .. Og det er jo dejligt at han har det godt selvom at det er noget værre noget i alle kæmper med

Anmeld

29. oktober 2009

Betina88

CarinaSD skriver:

vi klare det os .. Per mere end mig .. Hverdag tænker jeg på at det er en dag tætter på .. og kan slet ikk have det i mit hovede ...  Men som per siger det er jo kun foden der er noget galt med .. Og vil da os give ham helt ret .. det er bare det at Noah skal i narkose og skal skæres i .. det er sq ikk rart at tænke på

Ja det er jo os vigtigt at man bare tager en dag af gangen .. ellers virker det helt uoverskuligt .. .. Og det er jo dejligt at han har det godt selvom at det er noget værre noget i alle kæmper med

Det er jo li'e det .. Må I så være ved operationen og holde i hans hånd og nusse ham samtidig ?

Vi vil osse gerne ha' børnesagsbehandleren væk .. Hun skaber godt nok ikk' ro i vores hverdag .. Vi blev osse mega sure og irriteret tidligere i aftes ..

Men vi begge ha' osse de dejligeste drenge man nogen sinde ka' ønske sig .. Det ska' vi huske og tænke på hverdag der går ..

Anmeld

29. oktober 2009

CarinaSB

Betina88 skriver:

Det er jo li'e det .. Må I så være ved operationen og holde i hans hånd og nusse ham samtidig ?

Vi vil osse gerne ha' børnesagsbehandleren væk .. Hun skaber godt nok ikk' ro i vores hverdag .. Vi blev osse mega sure og irriteret tidligere i aftes ..

Men vi begge ha' osse de dejligeste drenge man nogen sinde ka' ønske sig .. Det ska' vi huske og tænke på hverdag der går ..

Nej det må vi ikk .. Men vi må være der når han kommer i narkose .. Men jeg har ikk lyst til at se ham falde i søvn på den måde .. Så jeg går med ind og siger godnat og vi ses senere .. Men per bliver derinde imens han bliver lagt i narkose ..

Nej det kunne jeg forstille mig .. Min veninde har været igennem det samme .. Hendes Sp kunne ikk få øjnkontakt den ene gang hun var der .. Så det endte med at hun havede en fra kommunen hjemme hos hende hverdag i 5 timer da de mente at hun var en dårlig mor ..

Jaa det tænker jeg hverdag .. i sær når han smiler og pludre helt vildt

Anmeld

29. oktober 2009

anna-jonas

Betina88 skriver:

Vi ha' været til børnelægen og hos øjenlægen .. Børnelægen tjekkede ham .. Så kontaktede hun øjenlægen .. Første gang vi var dernede , skreg han efter mad .. Efter han fik mad , to' vi hurtig blodprøve på ham og han fik for resten osse en pose på , så de ku' få en urinprøve .. Anden gang vi var dernede , lykkedes det .. Han fik to gange dråber i øjnene .. Så ventede vi ca . i en halv time .. Så var det at vi blev så kede af det .. Han ska' til scanning , for at se om hjernen ser ud som det ska' , og vi bli'r kontaktet fra Glostrup så de ka' tjekke ham godt og grundigt .. Og her kommer det .. Han ka' kun se lys ..  Han er næsten blind ..  Men vi håber at synet vil komme af sig selv senere hen .. Måske er han bare sent udviklet .. Men vi er ikk' dårlige forældre .. Det er ham der fejler noget ,. Mathias fik det dårligt at han begyndte at græde .. Jeg fik tårer i øjne da jeg trystede ham .. Jeg græd til sidst da jeg ringede til mine forældre .. Min mor græd i baggrunden .. Så jeg fortalte min far , hva' der ska' foregå ..

Øjenlægen sa'e osse at vi får meget støtte og hjælp fra de profecionelle som ha' forstand på det .. Mathias roser osse mig for at være en fantastisk mor .. Og jeg roser ham for at være en fantastisk far ..  

Nu ska' vi bare overbevise børnesagsbehandleren at vi ikk' ha' brug for nogle der tjekker os om vi gør det rigtige med opdrage ham .. Vi er så rasende over at de dømmer os hurtigt .. Og vi føler os chikaneret over at hun vil få en person til at tjekke os ..

Åhhhhh...................søde Bettina, hvor gør det mig ondt for jer. Håber at scanningen viser at der ikke er noget galt i hjernen, men at det "bare" er øjnene. Hos vores lille Ida, er det desværre i hjernen at der er noget galt, så det kan ikke rettes med briller.

Hold fast i, at i ER gode forældre.......................for synes godt nok at i er blevet "dømt" af folk der helt klart ikke er deres jobs karakter bevidst. Når børn har nystagmus.........................er det ret tydeligt, og kan IKKE forveksles med manglende øjenkontakt. Tror det er p.g.a jeres unge alder og jeres forhistorie, at myndighederne har haft kig på jer. Men det gør det jo ikke mindre forfærdentligt at være jer..................og være bange for at miste Philip. Synes sgu' at der er nogle der skylder jer en undskyldning.

Den tilstand vores to små børn lider af, er så utrolig sjælden............................ved du det?? Så måske kan vi bruge hinandens erfaringer fremover. Jeg tilføjer dig som ven......................håber at du vil tage imod mig.

Knus Mette

Anmeld

30. oktober 2009

Betina88

Anna-jonas skriver:

Åhhhhh...................søde Bettina, hvor gør det mig ondt for jer. Håber at scanningen viser at der ikke er noget galt i hjernen, men at det "bare" er øjnene. Hos vores lille Ida, er det desværre i hjernen at der er noget galt, så det kan ikke rettes med briller.

Hold fast i, at i ER gode forældre.......................for synes godt nok at i er blevet "dømt" af folk der helt klart ikke er deres jobs karakter bevidst. Når børn har nystagmus.........................er det ret tydeligt, og kan IKKE forveksles med manglende øjenkontakt. Tror det er p.g.a jeres unge alder og jeres forhistorie, at myndighederne har haft kig på jer. Men det gør det jo ikke mindre forfærdentligt at være jer..................og være bange for at miste Philip. Synes sgu' at der er nogle der skylder jer en undskyldning.

Den tilstand vores to små børn lider af, er så utrolig sjælden............................ved du det?? Så måske kan vi bruge hinandens erfaringer fremover. Jeg tilføjer dig som ven......................håber at du vil tage imod mig.

Knus Mette

Det er nemerlig de det gør , at de ta'r vores baggrund for at dømme os .. De ska' nemerlig gi' os en undskyldning .. Det vil jeg helt klart gi' dig ret i ..

Vi får et brev fra sygehuset , hvornår han ska' til MF-scanning .. Tror jeg nok det hed .. Så krydser vi virkelig fingre for at det ikk' er hjernen der fejler noget ..

Øjenlægen sa'e osse at briller ikk' hjalp på den sygdom .. Og vi håber virkelig at det er øjnene der er noget galt med , så de ka' rede hans syn .. Men vi håber mest på at synet kommer af sig selv med , når han bli'r ældre med tiden ..

Vi er nemerlig go'e forældre , og det holder vi fast i .. Han er vores lille guldklump og han er så mega dejlig og nem .. Han er gla' og trives hos os .-. Vi gider bare ikk' den børnesagsbehandler ,. Og det værste er at hvis vi ikk' samarbejder , så snakker hun om tvangsfjernelse ..

Jeg ha' osse godkendt dig .. Jeg er gla' for der er en der støtter mig i denne her situation vi er kommet ind i ,..

Anmeld

30. oktober 2009

Betina88

CarinaSD skriver:

Nej det må vi ikk .. Men vi må være der når han kommer i narkose .. Men jeg har ikk lyst til at se ham falde i søvn på den måde .. Så jeg går med ind og siger godnat og vi ses senere .. Men per bliver derinde imens han bliver lagt i narkose ..

Nej det kunne jeg forstille mig .. Min veninde har været igennem det samme .. Hendes Sp kunne ikk få øjnkontakt den ene gang hun var der .. Så det endte med at hun havede en fra kommunen hjemme hos hende hverdag i 5 timer da de mente at hun var en dårlig mor ..

Jaa det tænker jeg hverdag .. i sær når han smiler og pludre helt vildt

Okai .. Det er osse bedre end du får det vildt dårligt ..

Du godeste .. At kommunen er sådan over for din veninde .. De dømmer virkelig hurtigt .. Hvordan går det med øjenkontakten til hendes barn ?

Li'e præcis .. Og det er det vigtigeste ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.