Anonym skriver:
Jeg er aldrig startet op på noget, men intentionen om at snylte på systemet. Jeg har startet op med gode intentioner men med et hjerte der ikke kunne være med til det sidste skridt.
Jeg har stadig en vision. Jeg kunne godt tænke mig på sigt at blive dagplejemor. Det har jeg altid gerne villet. Men så længe mine børn er under skolealderen kan det ikke lade sig gøre, da jeg så ikke må have dem hjemme i åbningstiden og så mister jeg igen tid.
Hvis jeg er dagplejer når de begge nær skolealderen kan jeg stadig være hos dem om morgenen og være der når de kommer hjem fra skole
så jeg har stadig drømme men de er lidt længere ud i fremtiden da jeg ligene ikke vil kunne forene det med to forholdsvis små børn der stadig begge går i børnehave.
Jeg er sådan set ikke bekymret for hvad der evt ville ske ved en skilsmisse. Man kan altid få en form for kontanthjælp i dk og ellers kan jeg få ægtefællebidrag og lignende, plus vi har masser opsparing. Og ellers er jeg jo bare tvunget til at finde et arbejde hvis det skulle ske. Det bekymrer mig slet ikke.
Jeg synes ikke man skal gå og male fanden på væggen og tilrettelægge sit liv efter, at vi jo kan blive skilt. Vil dig sige, at det er jo ikke kun en udfordring at have været uden for arbejdsmarkedet og uden indkomst i flere år, og så blive skilt. Der er også hele pensionen, og der tænker jeg at du skal sørge for at I sikrer dig på en eller anden måde, nu hvor du vil gå hjemme og har gjort det en del tid.
Og så er det jo fantastisk, at du er kommet til en beslutning: du ønsker først at starte med at arbejde som dp om ja måske 3-4 år og så kan du nu melde dig ud af både ledighedssystemet og uddannelsessystemet og fortælle dine omgivelser, at I har valgt ar du er hjemmegående og I finansierer det selv. Så håber jeg, at din familie og dine omgivelser stopper med deres undren, for det er jo en fin plan.
Og så kan du jo bruge tiden, hvor børnene er i børnehave til at undersøge, hvad du kan gøre for at kvalificere dig til at være dp. Du kan lige så stille gå i gang med processen.
Min eneste anke lige nu er, at jeg ikke kan finde ud af om du vil være dagplejer fordi så er du hjemme når børnene skal i skole og når de kommer hjem, eller om det er fordi du synes dp jobbet er vildt spændende? For er det det første, så tænker jeg, at du skal undersøge lidt nærmere, for som jeg har hørt dp så er det ikke en dans på roser, man kan ikke lige tage fri en morgen fordi der er morgenmadsarrangement i skolen, man kan ikke lige lukke klokken 15 fordi der er danseopvisning og jeg tænker heller ikke ens egne Børne kan tage en tidlig dag med venner hjemme klokken 14 når de får fri fra skole osv. Så tænker ja du er hjemme, men du kan ikke følge, du kan ikke gå til svømning før efter 17, og du har en langt længere arbejdsuge end de "normale" 37,5 og du kan ikke gå på deltid.