Kan man være “for meget” mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2019

Rundtpågulvet

Anonym skriver:

Jeg er aldrig startet op på noget, men intentionen om at snylte på systemet. Jeg har startet op med gode intentioner men med et hjerte der ikke kunne være med til det sidste skridt. 

Jeg har stadig en vision. Jeg kunne godt tænke mig på sigt at blive dagplejemor. Det har jeg altid gerne villet. Men så længe mine børn er under skolealderen kan det ikke lade sig gøre, da jeg så ikke må have dem hjemme i åbningstiden og så mister jeg igen tid. 

Hvis jeg er dagplejer når de begge nær skolealderen kan jeg stadig være hos dem om morgenen og være der når de kommer hjem fra skole ��

så jeg har stadig drømme men de er lidt længere ud i fremtiden da jeg ligene ikke vil kunne forene det med to forholdsvis små børn der stadig begge går i børnehave. 

Jeg er sådan set ikke bekymret for hvad der evt ville ske ved en skilsmisse. Man kan altid få en form for kontanthjælp i dk og ellers kan jeg få ægtefællebidrag og lignende, plus vi har masser opsparing. Og ellers er jeg jo bare tvunget til at finde et arbejde hvis det skulle ske. Det bekymrer mig slet ikke. 

Du har nok allerede gjort det men ellers vil jeg anbefale dig at undersøge dagplejen hvor du bor. Nogle steder kan man sagtens blive ansat uden erfaring eller uddannelse, men andre steder prioriteres uddannelse og f.eks. erfaring fra institution meget højt.

Jeg er dagplejer og mine egne børn elsker at være hjemme morgen og eftermiddag - også med dagplejebørnene. Hvad de dog ikke elsker er at jeg ikke kan få tidligt fri/Ikke kan få en spontan fridag/Ikke altid har tid til at lytte på hvad de vil fortælle fordi jeg skal være til rådighed for andres børn først.

Det er skønt at være dagplejer og jeg elsker det, men det er et seriøst pædagogisk arbejde som ikke kan gøres med "venstre hånd" som i gamle dage. 

Prøv at besøge en dagplejer og se om det kan hænge sammen med dit familieliv. Jeg elsker som sagt jobbet og min egen familie og børn trives. Men det har i perioder været hårdt at få enderne til at mødes.

Måske er du helt klar over vilkårene som dagplejer og måske lyder jeg lidt afvisende. Det er jeg slet ikke, men mange tror desværre at dagplejer er et job alle kan få, hvor man bare sidder hjemme og drikker kaffe :-) men det var i gamle dage :-)

I dag søger flere pædagoger og pau'er job i dagplejen, så det er du måske oppe imod i en jobsøgning:-)

Uanset hvad så ønsker jeg dig god vind fremover 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2019

Anonym

Hvis I har en så god opsparing (som du skriver) så forsørg jer dog på den, og lad vores alles skattekroner gå til et bedre formål. . 

Anmeld Citér

3. august 2019

321

Anonym skriver:

Vidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere overskriften- men sådan helt alvorligt. Kan man være for meget mor?

sagen er den at jeg er mor til to dejlige børn, og den ældste er 5 år. Jeg har altid været den der holdt barsel herhjemme, og efterfølgende afleveret og hentet begge børn hver eneste dag. Dette fordi jeg har valgt at arbejde hjemmefra, og de seneste 2 år studeret hjemmefra. 

Jeg hopper lidt rundt på forskellige enkeltfag, og studieretninger, simpelthen fordi jeg ikke kan få mig selv til at få et arbejde, eller elevplads, spm jo vil betyde at jeg får betydeligt mindre tid med mine børn, og at manden så kommer til at få flere af mine opgaver. 

Jeg ELSKER at være sammen med den, og elsker dagligt at have en føler på hvordan det går i børnehaven osv. Jeg vil have tid til at tage med dem begge til gymnastik og svømning, jeg vil kunne tage med på sygehusbesøg, møder i børnehaven osv, uden problemer.

jeg fornemmer på familien at de synes jeg snart skal finde ud af hvad jeg vil og komme videre. Men jeg kan bare mærke at jeg ikke er klar til at give afkald på al den tid med mine børn. 

Jeg spurgte manden igår om han så det som  et problem- det gjorde han slet ikke. Økonomien er ganske fin og vi mangler absolut intet. Der er bare det her konstante pres fra omverdenen af, at man skal tage den her uddannelse og få det rigtige arbejde. Og jeg føler slet ikke jeg passer ind i den boks. I hvert fald ikke nu, med to forholdsvis små børn. 

Hvad tænker i? Er der andre der har det på samme måde som mig?

Hvorfor ikke bare blive hjemmegående. Nogen kommuner giver et bidrag for at man passer sine børn derhjemme

Anmeld Citér

3. august 2019

Anonym trådstarter

321 skriver:

Hvorfor ikke bare blive hjemmegående. Nogen kommuner giver et bidrag for at man passer sine børn derhjemme

Ville være synd at tage dem ud af børnehaven ny. Den store skal i forårs SFO om 8 mdr og den lille året efter. Det ville ikke give nogen mening 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.