Anonym skriver:
Vidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere overskriften- men sådan helt alvorligt. Kan man være for meget mor?
sagen er den at jeg er mor til to dejlige børn, og den ældste er 5 år. Jeg har altid været den der holdt barsel herhjemme, og efterfølgende afleveret og hentet begge børn hver eneste dag. Dette fordi jeg har valgt at arbejde hjemmefra, og de seneste 2 år studeret hjemmefra.
Jeg hopper lidt rundt på forskellige enkeltfag, og studieretninger, simpelthen fordi jeg ikke kan få mig selv til at få et arbejde, eller elevplads, spm jo vil betyde at jeg får betydeligt mindre tid med mine børn, og at manden så kommer til at få flere af mine opgaver.
Jeg ELSKER at være sammen med den, og elsker dagligt at have en føler på hvordan det går i børnehaven osv. Jeg vil have tid til at tage med dem begge til gymnastik og svømning, jeg vil kunne tage med på sygehusbesøg, møder i børnehaven osv, uden problemer.
jeg fornemmer på familien at de synes jeg snart skal finde ud af hvad jeg vil og komme videre. Men jeg kan bare mærke at jeg ikke er klar til at give afkald på al den tid med mine børn.
Jeg spurgte manden igår om han så det som et problem- det gjorde han slet ikke. Økonomien er ganske fin og vi mangler absolut intet. Der er bare det her konstante pres fra omverdenen af, at man skal tage den her uddannelse og få det rigtige arbejde. Og jeg føler slet ikke jeg passer ind i den boks. I hvert fald ikke nu, med to forholdsvis små børn.
Hvad tænker i? Er der andre der har det på samme måde som mig?
Det er fint nok, at du gerne vil være hjemme, men du skal ikke hoppe rundt på forskellige uddannelser, hvis du ikke har tænkt dig at bruge det til noget. så skal du lade den plads til en, der faktisk har tænkt sig at bruge den til at arbejde bagefter. Prøv at tænk på hvis der er en der virkelig brænder for det, og så kommer du og snupper det, og så smider du det bare af h... til, fordi du ikke gider ud at arbejde.
Hvis du gerne vil være hjemme, og ikke gider at tage en uddannelse, så må du finde noget arbejde du kan klare der hjemme, eller se om du kan passe barn hjemme eller om i kan klare jer på mandens indkomst.
Men lad vær med at hop rundt på uddannelse og få SU. Du må sku finde ud hvad du vil og så arbejde på det.