Anonym skriver:
Tusind tak for du besvaret min tråd, da jeg føler at alt det du skriver er næsten som at se sig selv i spejlet.
Du forstår hvad jeg føler. Men lad mig gør klart at jeg har intet og jeg mener virkelig intet i sinde at ville tvinge den person jeg elsker højt til at være far til et barn mere hvis ikke han orker/ikke overskue flere børn,
det nøjagtig det jeg sagde til ham at hvis det meste du tænker på er pratisk så kan det løses. Men hvis det udlukkende at du ikke orker og ikke kan overskue det så det der jeg intet kan gør. ( selvom det mig der tar mig alt med baby om natten og meste af dagen).
Han bliver ved med at sige at han orker ikke flere men der så mange andre ting, også begynder han at nævne alle de praktiske ting.
Og jeg har intet imod at vente 2-3-4 år
Forstår ikke dit spørgsmål om.
Kunne alle de praktiske "undskyldninger" dække over at han ikke vil kunne magte et barn mere?
Kan du uddybe?!
Okay såtror jeg vi har det på samme måde og at jeg blot misforstod
Jamen det jeg mener.. altså måske han lister alle de praktiske ting op, fordi han ikke tør sige det direkte?
Altså min mand f.eks. begyndte også lige pludeslig med at ville gemma alle babytingene. Og det gav mig jo håb. Men da vi så snakkede om det, indrømmede han at han mest bare havde sagt det pga hannikke ville såre mig, fordi han ved jeg drømmer om en stor børneflok.
Det var det samme han kom frem til, når jeg pillede hans argumenter fra hinanden f.eks:
Vi skulle have en større bil, det har vi ikke råd til -mit scar: bilen er betaæt ud om to år og så kan vi nå at spare lidt sammen. Hvis vi først går k gang om 4 år er der jo også lidt leveringstid på sådan en baby, så måske først om 5 eller 6 år vi skal have en ny bil.
Jamen, alle ferier og tilbud er rettet mod to børn og to voksne -mit svar: øhh.. skal spies og lalandia virkelig bestemme hvor mange børn vi skal have? Derudover er det faktisk ret normalt at de laver tilbud til to voksne og tre børn efterhånden
Vi har ikke værelser nok -mit svar: hvor der hjerterum er der husrum. Og so far har ingen af børnene eget værelse. Det er altså et problem vi kan løse i fremtiden (vi kan nemt flytte pga vi bor til leje)
Det bliver besværligt at koordinere fritidsaktiviteter -mit svar: ..... seriøst? De kan da cykle til det ..
Da der ligesom ikke var mere praktisk tilbage at "undskylde med" kom han frem til at han simpelthen ikke vidste om han ønskede flere børn. Han ved ikke om han kan rumme det. Selvom jeg tager det største slæb de første år, er det hårdt for ham at være i det. Og han synes det er hårdt at se mig gravid (jeg kaster meget op. Længe)
Altså for ham er det nemmere at skyde skylden på alt mulig andet, fordi han måske ikke føler at det er okay bare ikke at have lyst/kunne rumme det. Giver det bedre mening?