Jeg er i en kæmpe dilemma, hjælp har brug for råd.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg vil ikke ha en nr 3 ligenu og her. Jeg bliver bare ked af hvis det var min sidste graviditet, fødsel og babytid. Men klart hvis ikke han gider flere så er der jo intet at gøre. Så må vi nyde dem vi har.

Men hvorfor tager du sorgerne på forskud? Du ved jo ikke hvordan jeres liv ser ud om 2 år. Måske er det dig der ikke kan overskue en 3'er til den tid. Måske vil din mand gerne have en 3'er. Måske vil i begge. Hvem ved. Men uanset, kan du ikke afkræve et svar på hvad der måske skal ske om flere år ud i fremtiden.. nyd nuet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Men hvorfor tager du sorgerne på forskud? Du ved jo ikke hvordan jeres liv ser ud om 2 år. Måske er det dig der ikke kan overskue en 3'er til den tid. Måske vil din mand gerne have en 3'er. Måske vil i begge. Hvem ved. Men uanset, kan du ikke afkræve et svar på hvad der måske skal ske om flere år ud i fremtiden.. nyd nuet. 

Fordi den holdning har han haft siden vi mødtes. 

Men self vil aldrig tvinge ham til noget han ikke ville. Og ja må live i nuet

Anmeld Citér

21. april 2019

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Fordi den holdning har han haft siden vi mødtes. 

Men self vil aldrig tvinge ham til noget han ikke ville. Og ja må live i nuet

Men så vidste du jo også hvad du gik ind til. 

Anmeld Citér

21. april 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg vil ikke ha en nr 3 ligenu og her. Jeg bliver bare ked af hvis det var min sidste graviditet, fødsel og babytid. Men klart hvis ikke han gider flere så er der jo intet at gøre. Så må vi nyde dem vi har.

Se lige, hvad du selv skriver - du BLIVER ked af det, HVIS det VAR din sidste graviditet osv. Altså, engang i fremtiden ligger der muligvis en skuffelse og lille sorg - men du ved det faktisk ikke. Så du er ked af, at du måske bliver ked af det om nogle år. Dét er spild af liv og tanker. 

Desuden vil det ofte gøre lidt ondt at tage afsked med noget stort i livet. Får du nummer tre eller fire og ved, det var sidste gang, vil du sikkert også være lidt ked af det og vemodig. Lykken findes ikke altid i at gentage en succes, og om to år kan dit liv se ud på en måde, så du på ingen måde vil drømme om eller orke flere børn. Du har jo kun lige akkurat taget hul på at være mor til to. 

Anmeld Citér

21. april 2019

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Men så vidste du jo også hvad du gik ind til. 

Første gang vi tog hul på emnet med børn var det ikke mere end 1 til halvandet år efter vi mødt hinanden og det ham der begyndt at tale om børn. Også det var lidt i sjov hvor han sagde 2 og jeg sagde 4. Troede ikke at den holdning vil han stadig ha  efter 10 år. 

Anmeld Citér

21. april 2019

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Se lige, hvad du selv skriver - du BLIVER ked af det, HVIS det VAR din sidste graviditet osv. Altså, engang i fremtiden ligger der muligvis en skuffelse og lille sorg - men du ved det faktisk ikke. Så du er ked af, at du måske bliver ked af det om nogle år. Dét er spild af liv og tanker. 

Desuden vil det ofte gøre lidt ondt at tage afsked med noget stort i livet. Får du nummer tre eller fire og ved, det var sidste gang, vil du sikkert også være lidt ked af det og vemodig. Lykken findes ikke altid i at gentage en succes, og om to år kan dit liv se ud på en måde, så du på ingen måde vil drømme om eller orke flere børn. Du har jo kun lige akkurat taget hul på at være mor til to. 

Ja self man ved aldrig kan godt være jeg skifter mening om nogle år. Uanset om jeg skifter mening eller ej så det lige godt når/ hvis han ikke skifter mening. Så kan jeg hverken gør til eller fra. 

Det bedste jeg kan gøre nu og som jeg har indset er at jeg må nyde dem vi har og nyde den babytid jeg har som var det sidste. Og lev i nuet.

Anmeld Citér

21. april 2019

Babilooo

Anonym skriver:

Første gang vi tog hul på emnet med børn var det ikke mere end 1 til halvandet år efter vi mødt hinanden og det ham der begyndt at tale om børn. Også det var lidt i sjov hvor han sagde 2 og jeg sagde 4. Troede ikke at den holdning vil han stadig ha  efter 10 år. 

Så du har samme holdning som for 10 år siden og du er overrasket over st din mand ikke har skiftet mening..??!!?? Hvorfor

Mange skifter ikke mening. Der er vel måske 95 pct sandsynlighed for at han ikke skifter mening. 

Du har valgt ham og hans holdninger og ønsker er en del af pakken. Så ja du har accepteret 2 børn på det tidspunkt. 

Du er nødt til at gå ud fra at han ikke skifter mening. 

Anmeld Citér

21. april 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Så du har samme holdning som for 10 år siden og du er overrasket over st din mand ikke har skiftet mening..??!!?? Hvorfor

Mange skifter ikke mening. Der er vel måske 95 pct sandsynlighed for at han ikke skifter mening. 

Du har valgt ham og hans holdninger og ønsker er en del af pakken. Så ja du har accepteret 2 børn på det tidspunkt. 

Du er nødt til at gå ud fra at han ikke skifter mening. 

Jeg er ikke sådan chorket overrasket over at han har samme holdning. Jeg håbede bare at han ikke havde samme holdning efter 10 år. 

Og det passer ikke helt for han sagde jo 2 for 10 år siden og nu 10 år efter siger han jo stadig 2. Jeg har da rykket mig lidt/ ændret lidt mening. For 10 år siden sagde jeg 4, nu 10 år efter siger jeg 3 i stedet. 

Men ja selvom jeg rykket mig og min holdning så har han ikke gjort. Og jeg efter det her tråd fortrudt at jeg presset lidt på og bliv ved med at snakke om det. 

Det har jeg endelig fortrudt og gid jeg ku lave det om, men det kan jeg ikke. Men jeg vil ikke lave samme fejl frem over.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.