Maricella skriver:
Jeg står i det samme. Måske med den forskel, at jeg virkelig mærkede grundigt efter engang (jeg kan ikke huske hvornår).Hvad var vigtigst for mig? 4 børn eller en mand og to børn? For det er en helt reel mulighed at et forholdt går i stykker, hvis han reelt ikke magter det. Vi har snakket om det maaaaange gange. Og jeg har sag "okay. Hvis du virkelig mener at du ikke kan overskue flere børn. Så er det sådan det er. Men hvis det udelukkende handæer om praktiske årsager, så skal vi nok finde en løsning på det" og det har jeg lovet og det vil jegstå ved. Til gengæld har han lovet at ville være åben for en snak om flere børn, når den mindste ikke længere bruger ble. Dvs. Der er tre år nu (eller 2,5) MINIMUM til vi kan overveje at snakke om en mere. Og vi sælger løbende ud af babyting. Enkelte ting med affektionsværdi beholder vi dog, fordi vi ville være kede af hvis ikke alle vores børn skulle bruge det (lidt tøj, en hjemmelavet babynest) men i det store og hele skiller vi os af med det, som baby vokser fra.
Hvis min mand holder på sit nej. Så er det sådan det er. Jeg ville ikke lave et barn med ham, som han ikke vil have. Jeg hartil gengæld sagt, at jeg på ingen måde vil være med til metoder som at stå af i roskilde eller anden usikker prævention. Der er LUKKET, hvis ikke der er kondom på, medmindre han 100% er klar til at tage ansvar for et evt uheld. For jeg har også sagt at jeg får ikke en abort.
Han ved også at jeg godt vil have flere. Jeg har for nylig sagt at jeg bare kan mærke at jeg ikke er færdig med at være gravid, føde og opfostre et lille menneske. Men jeg kan fint vente 3-4-5 år før vi får flere. Jeg har dog også sagt at hvis han ville kunne "gå med til" kun én mere, vil jeg blive glad, hvis vi ikke ventede f.eks. 5år. Bare så der ikke blev for langt imellem de store og den lille.
Nå men du er ikke urimelig at have de følelser, men du er urimelig hvis du vil tvinge ham til et barn, han ikke kan rumme. Kunne alle de praktiske "undskyldninger" dække over at han ikke vil kunne magte et barn mere?
Tusind tak for du besvaret min tråd, da jeg føler at alt det du skriver er næsten som at se sig selv i spejlet.
Du forstår hvad jeg føler. Men lad mig gør klart at jeg har intet og jeg mener virkelig intet i sinde at ville tvinge den person jeg elsker højt til at være far til et barn mere hvis ikke han orker/ikke overskue flere børn,
det nøjagtig det jeg sagde til ham at hvis det meste du tænker på er pratisk så kan det løses. Men hvis det udlukkende at du ikke orker og ikke kan overskue det så det der jeg intet kan gør. ( selvom det mig der tar mig alt med baby om natten og meste af dagen).
Han bliver ved med at sige at han orker ikke flere men der så mange andre ting, også begynder han at nævne alle de praktiske ting.
Og jeg har intet imod at vente 2-3-4 år
Forstår ikke dit spørgsmål om.
Kunne alle de praktiske "undskyldninger" dække over at han ikke vil kunne magte et barn mere?
Kan du uddybe?!