Min veninde er blevet anmeldt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2019

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Ikke mere til? Det er et 4 mdr gammelt spædbarn med et brækket lårben. Selvfølgelig skal der reageres, tænk hvis det var noget andet? 

Jeg mener at når der er tale om et uheld.. vi er helt enige om det er voldsomt at en baby brækker sit lårbensknogle og det må og skal bare ikke ske men jeg synes bare personligt det voldsomt at inddrage politi og kommunen når det er tale om et uheld og det sker altså de uheld - ligesom nogle forlader deres barn ved pusle bordet og de falder ned og for hjernerystelse skal det så også andmeldes ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg mener at når der er tale om et uheld.. vi er helt enige om det er voldsomt at en baby brækker sit lårbensknogle og det må og skal bare ikke ske men jeg synes bare personligt det voldsomt at inddrage politi og kommunen når det er tale om et uheld og det sker altså de uheld - ligesom nogle forlader deres barn ved pusle bordet og de falder ned og for hjernerystelse skal det så også andmeldes ?

Men det er meget usandsynligt, at knoglebruddey er sket ved et uheld som beskrevet. Det er mere sandsynligt, at det er en pådraget skade. Desværre. 

Anmeld Citér

18. april 2019

Soonmom

Anonym skriver:

Men de ved jo ikke om det er et uheld og som en anden skriver ved den mindste mistanke, skal de underette, så hvis hvis en forældre fortæller barnet er faldet ned fra puslebordet og der hersker tvilv om det reelt er sket (fx om skaderne matcher et sådan fald), så skal man også underette.

Så de skal selvfølgelig underette hvis de er i tvivl om historien matcher med skader og hvad en på 4 måneder er i stand til selv at pådrage sig

Anmeld Citér

18. april 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Men det er meget usandsynligt, at knoglebruddey er sket ved et uheld som beskrevet. Det er mere sandsynligt, at det er en pådraget skade. Desværre. 

Hmm ja okay suk jeg har simpelhen det så skidt ved snart ikke hvad jeg skal Tro og føler mig som en virkelig lorte  veninde at jeg tvivler på hende 

Anmeld Citér

18. april 2019

Anonym

Det er anmeldt fordi barnet på ingen måder kan koste sig selv skade, og der skal sindssygt mange kræfter til st brække knogler på sådan en størrelse. 

Jeg blev indlagt med en på 3 måneder, og de tviste sig min søn havde 2 brud i kroppen. Det blev også anmeldt, og faren indrømmede desværre han havde gjort det i frustration, efter st være kommet med en masse løgn historier først. De gør det for at sikre barnet, for er det nu ikke den sande historie alligevel, skal sandheden jo frem. Har der været vidner? Et brud på et barn kan umiddelbart først ses efter omkring 14.    dage efter det er sket, så måske der ikke hænger helt sammen? De er meget sparsomme med detaljer e indtil politiet kommer ..

Anmeld Citér

18. april 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er anmeldt fordi barnet på ingen måder kan koste sig selv skade, og der skal sindssygt mange kræfter til st brække knogler på sådan en størrelse. 

Jeg blev indlagt med en på 3 måneder, og de tviste sig min søn havde 2 brud i kroppen. Det blev også anmeldt, og faren indrømmede desværre han havde gjort det i frustration, efter st være kommet med en masse løgn historier først. De gør det for at sikre barnet, for er det nu ikke den sande historie alligevel, skal sandheden jo frem. Har der været vidner? Et brud på et barn kan umiddelbart først ses efter omkring 14.    dage efter det er sket, så måske der ikke hænger helt sammen? De er meget sparsomme med detaljer e indtil politiet kommer ..

Nej der har ingen vidner været, jeg ved nu de har overflyttet dem til et andet  sygehus da han skal mr scannes hvorfor ved jeg ikke  om det er ren rutine eller fordi de mistænker andet også

Anmeld Citér

18. april 2019

Anonym

Anonym skriver:

Nej der har ingen vidner været, jeg ved nu de har overflyttet dem til et andet  sygehus da han skal mr scannes hvorfor ved jeg ikke  om det er ren rutine eller fordi de mistænker andet også

Man kan kommer igennem et rutine tjek ved mistanke om vold, de bliver Mr scannet for at blive tjekket for ruskevold, tjekket øjne for blodsprængninger, røntgen af alle kroppen knogler osv. Så det er derfor  

Anmeld Citér

18. april 2019

Loa

Anonym skriver:

Vi taler jo om et uheld ? Og ikke en situation der er gjort med vilje 

Men mon ikke de fleste der har skadet deres børn, i afmagt, frustration eller lign, ville påstå der var sket et uheld? De kan jo desværre ikke bare tage folks ord for gode varer.

Men håber selvfølgelig ikke der er noget i sagens med din veninde og at barnet er ok, alt taget i betragtning 

Anmeld Citér

18. april 2019

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

hjææælp 

er sådan virkelig i en frusterende situation  min venindes baby på 4 måneder er faldet nef af barnevognen og brækket lårbens knoglen og de er nu indlagt på børneafdeling i de næste par uger - sagen er den at børne afdelingen nu har meldt hende til kommunen og til politiet fordi de mistænker hun selv skulle have gjort det  

og jeg støtter jo hende selvfølgelig i det her men jeg har os bare brug for komme ud med mine tanker , hvor meget skal der til at personale anmelder sådan noget ? Hvad får dem til at tro hun selv har gjort det ? Mine egne børn er da os tit faldet og været på skade stuen og tænker at det er jo sådanne uheld der bare sker, 

så hvilket grundlag kan de vurdere at hun skal andmeldes ?? 

Hvis nogen  har erfaring på området vil jeg gerne hører nærmere om det 

på forhånd  tak 

Altså da jeg læst din tråd, tænkte jeg med det samme at det kan ikke lad sig gøre at en 4 måneder gammel baby skal kunne hive sig selv op og ud over barnevognen da sådan en størrelse slet ikke kunne ha kræfter til det. Og derfor tænkte jeg at der intet må ha set en uheld hvor moren har påtaget det der.  Men da jeg læst andres indlæg at nogle børn godt kunne det som 4 måneder, tænkte jeg at det kan jo godt være at barnet er fremmeligt. Selvfølgelig tænker man så at så skulle hun ha vist det og givet barnet sele på, men man ved aldrig. Kan være det uheldigvis er der det lige der at barnet begyndte at kunne det. 

Uanset hvad så hvis det er sandt hvad hun siger så skal det nok blive bevist og hvis ikke så skal det nok kom frem hvis det ikke er sandt. Hvis det uheld så stakkels barn og mor og hvis ikke det er et uheld så stakkels den lille barn og håber de beviser det hurtigst muligt.

Anmeld Citér

18. april 2019

Anonym

Anonym skriver:

Det lyder til, at de vurderer din venindes historie til at være tilpas utroværdig, og derfor nu MR-scanner for at udelukke at barnet har været udsat for andre ulykker/overgreb...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.