Min veninde er blevet anmeldt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2019

Carina:-)

4 mdr gammel baby falder ikke bare ud af en barnevogn og desuden så skal der virkeligt meget til at en lårbensknoglen brækker- virkelig meget især ved babyer. 

Så ja jeg synes det lyder mistænkeligt og godt hospitalet tager babys helbred alvorligt  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Meyer skriver:

Mine 3 piger kunne sakkens have faldet ud af barnevognen som 4 mdr. De har alle 3 kravlet som 5 mdr og kunne gå som 9-10 mdr.

Så fuldstændig ud i skoven at en baby er faldet ud af barnevognen er det ikke. Synes det er lidt hårdt, at så mange straks tro, at hun har skadet sin baby. 

Hun skulle selvfølgelig have givet ham sele på, men det har hun så lært på den værste måde. 

Der er ingen der skriver at moren skulle have skadet baby med fuldt overlæg, så hvorfor er det hårdt? Uheld sker da hele tiden? og det er da fuldt forståeligt hvis hun er super ked af det og måske ikke tør sige det hvis skaden var en HUN forvoldte, også selvom det var et uheld - eller i frustration hvis vi er ude i noget efterfødselsreaktion som nogen nævner- igen er det ikke noget man gør med fuldt overlæg, men uheld i afmagt. Jeg ville satme også have ondt i maven over at skulle på sygehuset med min baby og fortælle at JEG i et uopmærksomt øjeblik, uden vidner, havde tabt mit barn eller lign. Men ikke desto mindre, er sandheden bedre..

selvom nogen få børn er meget fremmelige motorisk, så er det stadig et meget lille fåtal der vil kunne trække sig op over kanten på en vogn i den alder - og hvis baby var så fremmelig, ville de fleste bruge en sele. Selvfølgelig kan ting lade sig gøre i få tilfælde og moren har glemt sele osv osv osv, men sygehuset er jo nødt til at se på hvad der statistisk er mest realistisk .og det er ikke at en 4mdr baby selv er kravlet over kanten. Desværre. Og det er det samme brugerne herinde forholder sig til.. men hvis baby ER så fremmelig, skal en SP jo nok kunne bevidne dette, de kommer jo jævnligt i den alder, og så er der ingen ko på isen for mor  

Som sagt, jeg håber på et positivt udfald for begge  

Anmeld Citér

18. april 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ja jeg ved selvfølgelig ikke hvorfor 

men tænker bare uheld sker er det ikke voldsom at anmelde det  når det ikke er gjort med vilje ?  min den store kørte os engang med fuldfart ind i lillebrors barnevogn på sin cykel hvor lillebror på 5 måneder “fløj” ud af barnevognen og ambulance osv ankom der skete heldigvis  ingenting andet end vi lå til observation i et døgns tid... 

synes bare det voldsomt at andmelde det både til kommune og politi 

sad barnet uden sele eller hvordan kunne det ske?

Anmeld Citér

18. april 2019

Anonym

Anonym skriver:

hjææælp 

er sådan virkelig i en frusterende situation  min venindes baby på 4 måneder er faldet nef af barnevognen og brækket lårbens knoglen og de er nu indlagt på børneafdeling i de næste par uger - sagen er den at børne afdelingen nu har meldt hende til kommunen og til politiet fordi de mistænker hun selv skulle have gjort det  

og jeg støtter jo hende selvfølgelig i det her men jeg har os bare brug for komme ud med mine tanker , hvor meget skal der til at personale anmelder sådan noget ? Hvad får dem til at tro hun selv har gjort det ? Mine egne børn er da os tit faldet og været på skade stuen og tænker at det er jo sådanne uheld der bare sker, 

så hvilket grundlag kan de vurdere at hun skal andmeldes ?? 

Hvis nogen  har erfaring på området vil jeg gerne hører nærmere om det 

på forhånd  tak 

Personalet gør sådan set bare deres arbejde, hvis de har den mindste mistanke SKAL de underrette (dette gælder også politi når der er mistanke om vold), hvis de ikke underretter på deres mistanke, kan d stilles til ansvar, da de arbejder under skærpet underetningspligt jf. serviceloven.

Og jeg må holde med personalet, at jeg godt kan forstå deres tvivl, og hvis moren ikke har noget at skjule, skal hun heller ikke være bange for noget, det er ren og skær af hensyn til barnet, at der bliver underrettet - og er det sket som du skriver, er den sag jo hurtigt afsluttet igen. 

Anmeld Citér

18. april 2019

LSS

Lunae skriver:

Jeg fik engang fortalt på hospitalet, at hvis børn under 2 år brækker noget, skal man altid mistænke at skaden er påført. Dette skyldes, at barnets knogler er meget fleksible de første to år og derfor meget svære at brække.

Gælder det kun hvis det sker i forældrenes eller andet families varetægt? Eller også vuggestue osv?

Anmeld Citér

18. april 2019

Anonym

Nu er jeg lige anonym, da jeg arbejder præcis med underretninger og er myndighedsperson. 

Hvorvidt skaden er sket, er ikke dig relevant. Det er et lovkrav mellem sundhedsfagligt personale, at er der den mindste mistanke - om det er et knoglebrud, en hård tone eller et ked af det barn - what so ever, men bare mistanken er der, så SKAL der laves en underretning. Gør sundhedsfaglige ikke dette, kan de straffes med fængsel i op til 2 år. Det er skærpet underretningspligt. Derfor er der handlet korrekt. 

Derudover, så bliver alle røde underretninger - f.eks. Underretninger som har vold indvolveret arbejdet igennem i løbet af 24 timer. 

Din veninde er i alt hendes ret til at kontakte den pågældende sagsbehandler for yderligere information.

Anmeld Citér

18. april 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu er jeg lige anonym, da jeg arbejder præcis med underretninger og er myndighedsperson. 

Hvorvidt skaden er sket, er ikke dig relevant. Det er et lovkrav mellem sundhedsfagligt personale, at er der den mindste mistanke - om det er et knoglebrud, en hård tone eller et ked af det barn - what so ever, men bare mistanken er der, så SKAL der laves en underretning. Gør sundhedsfaglige ikke dette, kan de straffes med fængsel i op til 2 år. Det er skærpet underretningspligt. Derfor er der handlet korrekt. 

Derudover, så bliver alle røde underretninger - f.eks. Underretninger som har vold indvolveret arbejdet igennem i løbet af 24 timer. 

Din veninde er i alt hendes ret til at kontakte den pågældende sagsbehandler for yderligere information.

Okay jeg synes bare det er lidt voldsomt at anmelde hende for det - men jeg ved ikke andet end det hun har fortalt og er det sandt det er et uheld så synes jeg bare det er synd og unødige ressourcer at bruge, og sker der ikke bare uheldet med børn ?  undrer mig bare der ikke skal mere til at andmelde 

Anmeld Citér

18. april 2019

Dorthe1986

Anonym skriver:

Okay jeg synes bare det er lidt voldsomt at anmelde hende for det - men jeg ved ikke andet end det hun har fortalt og er det sandt det er et uheld så synes jeg bare det er synd og unødige ressourcer at bruge, og sker der ikke bare uheldet med børn ?  undrer mig bare der ikke skal mere til at andmelde 

Ikke mere til? Det er et 4 mdr gammelt spædbarn med et brækket lårben. Selvfølgelig skal der reageres, tænk hvis det var noget andet? 

Anmeld Citér

18. april 2019

ChesireKitty

Anonym skriver:

Et brækket lårben på en 4 måneder gammel baby er nu ikke "så lidt" i min verden.

Nogle gange bliver der underrettet i situationer hvor jeg tænker om der virkelig ikke skal mere til, men det her er ikke en af dem.

Anmeld Citér

18. april 2019

Anonym trådstarter

ChesireKitty skriver:

Et brækket lårben på en 4 måneder gammel baby er nu ikke "så lidt" i min verden.

Nogle gange bliver der underrettet i situationer hvor jeg tænker om der virkelig ikke skal mere til, men det her er ikke en af dem.

Vi taler jo om et uheld ? Og ikke en situation der er gjort med vilje 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.