Min veninde er blevet anmeldt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg mener at når der er tale om et uheld.. vi er helt enige om det er voldsomt at en baby brækker sit lårbensknogle og det må og skal bare ikke ske men jeg synes bare personligt det voldsomt at inddrage politi og kommunen når det er tale om et uheld og det sker altså de uheld - ligesom nogle forlader deres barn ved pusle bordet og de falder ned og for hjernerystelse skal det så også andmeldes ?

Jeg synes du skal prøve at lade være at danne dig en mening om historien lige nu, men støtte din veninde i nuet og så skal der nok komme en afgørelse når babyen er undersøgt grundigt. Forhold dig til at din veninde er i en frygtelig situation lige nu, hvor hendes baby undersøges for yderligere skader. Lad være at tage stilling til hvordan de Evt er påført lige nu, du kan under alle omstændigheder ikke vide hvad der er sandt på nuværende tidspunkt. 

Enhver der har påført skade i frustration eller lign, vil nok finde på en historie, såfremt der ingen vidner er. Og babyen kan jo ikke sige eller vise hvad der er sket, så SELFØLGELIG skal de anmelde sådan en skade. Og det skal de også ved andre skader hvor de finder historie vs. skader det mindste urealistiske. Det er absolut det eneste rigtige. Også selvom det er hårdt for forældrene, men det er endnu mere hårdt for de børn hvor vold i hjemmet ikke opdages. Husk det. Better safe than sorry. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2019

Lunae

LSS skriver:

Gælder det kun hvis det sker i forældrenes eller andet families varetægt? Eller også vuggestue osv?

Ja, det er et godt spørgsmål

Det ved jeg faktisk ikke.

Anmeld Citér

24. april 2019

Mo9ca:)

Anonym skriver:

Vi taler jo om et uheld ? Og ikke en situation der er gjort med vilje 

Men det ved personalet jo ikke med sikkerhed selvom din veninde har en forklaring parat.

Jeg har selv en bekendt som er socialrådgiver. Hun har selv siddet med en underretningssag omkring et 1 årigt barn. Barnet kom en dag i vuggestue og da det bliver skiftet ser pædagogen med det samme at barnets numsehul er hævet og rødt. Der blev sendt en anmeldelse afsted med det samme, med mistanke om seksuelt misbrug. Efter undersøgelse af barnet fandt de ud af, at barnet led af hård mave. 

Så i sager hvor børn er i umiddelbar risiko, så tager de ikke forældrenes ord for gode varer. Der lader man de relevante fagfolk undersøge sagen. De fleste som har noget på samvittigheden vil ikke indrømme noget. 

Så anmeldelsen er helt efter bogen uanset om din veninde er uskyldig. 

Men uanset hvad, vil jeg råde dig til inden sagen er afsluttet, at støtte op om din veninde. Det er en frygtelig situation hun sidder i hvis hun intet galt har gjort.

Anmeld Citér

24. april 2019

HBV

Nu har jeg selv været med til at anmelde et forældrepar, der kom ind på skadestuen med deres spædbarn, som angiveligt var faldet ned fra puslebordet. Babyen havde brækket lårbenet og 2 ribben. Knogler er stadig meget bøjelige hos børn under 2 år og bruddet på lårbenet var af sådan en karakter, at det ikke kunne være forårsaget af et fald. 

Anmeld Citér

24. april 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Okay jeg synes bare det er lidt voldsomt at anmelde hende for det - men jeg ved ikke andet end det hun har fortalt og er det sandt det er et uheld så synes jeg bare det er synd og unødige ressourcer at bruge, og sker der ikke bare uheldet med børn ?  undrer mig bare der ikke skal mere til at andmelde 

Som andre skriver. Personalet har pligt til at sende en underretning, hvis de har mistanke om noget.

I et tilfælde som dette er det ikke synd at bruge ressourcer på det. Tvivlen skal jo komme barnet til gode.

Selvfølgelig er det ubehageligt for din veninde, men der er ikke andet at gøre, end at afvente resultatet af undersøgelserne.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.