Min veninde er blevet anmeldt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2019

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Nej rigtig 

hvor hårdt skal de falde for at brække noget mon ? Tænker bare mine børn er det faldet mange gange som små og 7-9-13 aldrig brækket noget og her har de altså taget sig nogle styrt men der var de selvfølgelig også noget ældre end 4 måneder og havde lært at gå osv...

En af mine veninder var et øjeblik uopmærksom ved puslebordet og vendte sig om efter et håndklæde. På det lille øjeblik trillede hendes søn rundt og faldt ned fra puslebordet og ned på badeværelsesgulvet. Han var 7 måneder og brækkede også lårbenet. Det er godt nok 14 år siden, det skete, men hun blev aldrig anmeldt, så jeg tænker, at anmeldsen må skyldes, at fagpersoner synes historien er utroværdig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2019

Abracadabra

Din venindes historie er usammenhængende og urealistisk. Derfor anmeldelsen. Det er synd for både mor og barn. Men hensynet skal tages til barnet og ikke til moderen. 

Anmeld Citér

17. april 2019

LSS

Jeg ved godt alle børn er forskellige, og udvikler sig i forskelligt tempo. Men, jeg synes den historie lyder helt ude på dybt vand. Kan hun på nogen måde selv have forårsaget denne skade? Er hun ramt af en efter fødsels reaktion måske? Eller er barnet et barn der fx skriger meget og hun måske i afmagt har handlet?

Anmeld Citér

18. april 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg kan læse mig frem til at du selv godt kan se grundlaget for en anmeldelse  

Jeg tænker hun måske kan have tabt ham, og bare er helt utrolig ked og flov over det  jeg ville forsøge at snakke med hende om det hele, og sætte lidt perspektiv på hvis hun er uforstående overfor anmeldelsen - du skal self ikke sige at du tror hun har gjort noget med vilje!! Men måske appellere forsigtigt til, at uheld sker, også når vi ikke ønsker det 

Jeg håber på et positivt udfald for hende og baby i hvertfald! 

Anmeld Citér

18. april 2019

Anonym

Nu ved jeg jo ikke noget om TS venindes baby, men min pige kunne godt have været faldet ud af barnevognen da hun var 4 måneder, hvis hun ikke havde været fastspændt. Hun kunne sætte sig op ved at tage fat i kanten og løfte sig op til siddende position, kunne sagtens sidde selv (altså uden støtte) og begyndte at kravle før hun blev 5 måneder.

Så det er ikke umuligt at en baby på 4 måneder kan falde ud af en barnevogn, hvis det er en "hurtig" en som min pige og barnevognen har været uden opsyn.

Med det sagt, virker det stadig underligt hvis baby kunne det og mor så ikke har givet sele på eller noget.

Anmeld Citér

18. april 2019

Anonym

Jeg undres ligesom de andre, så det kommenterer jeg ikke på. 

Prøv at vend det til noget positivt at hun har fået den anmeldelse. Hun kan få noget hjælp og nogle redskaber til at komme videre og håndtere en baby. Måske er hun ramt af en depression, som kræver hjælp. 

Myndighederne kommer ikke bare og fjerner en baby, uden at undersøge forholdene. Jeg synes du skal støtte din veninde i den anmeldelse og forsøge at overbevise hende om at hun skal samarbejde i stedet for at modarbejde. At hun skal tage imod hjælp på åbne arme. Det er ingen skam at have brug for hjælp. 

Og hvis der slet ikke er noget i den anmeldelse, burde hun ikke frygte noget. Ja, det er ubehageligt, men hvis hun ved hun gør det godt nok, vil hun også kunne klare det hun skal igennem, på en god måde. 

Anmeld Citér

18. april 2019

Lunae

Anonym skriver:

hjææælp 

er sådan virkelig i en frusterende situation  min venindes baby på 4 måneder er faldet nef af barnevognen og brækket lårbens knoglen og de er nu indlagt på børneafdeling i de næste par uger - sagen er den at børne afdelingen nu har meldt hende til kommunen og til politiet fordi de mistænker hun selv skulle have gjort det  

og jeg støtter jo hende selvfølgelig i det her men jeg har os bare brug for komme ud med mine tanker , hvor meget skal der til at personale anmelder sådan noget ? Hvad får dem til at tro hun selv har gjort det ? Mine egne børn er da os tit faldet og været på skade stuen og tænker at det er jo sådanne uheld der bare sker, 

så hvilket grundlag kan de vurdere at hun skal andmeldes ?? 

Hvis nogen  har erfaring på området vil jeg gerne hører nærmere om det 

på forhånd  tak 

Jeg fik engang fortalt på hospitalet, at hvis børn under 2 år brækker noget, skal man altid mistænke at skaden er påført. Dette skyldes, at barnets knogler er meget fleksible de første to år og derfor meget svære at brække.

Anmeld Citér

18. april 2019

MorTil3+

Altså min den mindste kunne sagtens være faldet ud af barnevognen da han var 4 mdr hvis ikke han havde sele på, allerede da han var 1 uge gammel trillede han begge veje, og han var kun lige blevet 5 mdr da han kravlede rundt. Men når man nu har et barn der er meget livlig så burde man jo så give barnet sele på og det har hun nok lært nu og bruger fremover sele.

Anmeld Citér

18. april 2019

Meyer

Profilbillede for Meyer

Mine 3 piger kunne sakkens have faldet ud af barnevognen som 4 mdr. De har alle 3 kravlet som 5 mdr og kunne gå som 9-10 mdr.

Så fuldstændig ud i skoven at en baby er faldet ud af barnevognen er det ikke. Synes det er lidt hårdt, at så mange straks tro, at hun har skadet sin baby. 

Hun skulle selvfølgelig have givet ham sele på, men det har hun så lært på den værste måde. 

Anmeld Citér

18. april 2019

koeapabshicar

Jeg synes det lyder usansynligt at det er fordi det er en fremmelig baby der selv er “hoppet” ud. Sådan rent tyngdekrafts mæssigt vil det jo så være hovedet først på vej ud. Hovedet er jo det babyen vil tilte ud med OG den klart tungeste del på babys krop. Derfor virker det i min optik underligt at hvis det var en fremmelig baby, at det så var benet den skulle brække. 

Men det er da bare rigtig godt at sygehuset reagerer. Hellere en gang for meget end en gang for lidt. Selvom det må være vanvittigt hårdt at stå i, hvad end man har “rent mel i posen” eller ej. Stakkels familie og stakkels baby. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.