Min veninde er blevet anmeldt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.720 visninger
54 svar
123 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. april 2019

Anonym trådstarter

hjææælp 

er sådan virkelig i en frusterende situation  min venindes baby på 4 måneder er faldet nef af barnevognen og brækket lårbens knoglen og de er nu indlagt på børneafdeling i de næste par uger - sagen er den at børne afdelingen nu har meldt hende til kommunen og til politiet fordi de mistænker hun selv skulle have gjort det  

og jeg støtter jo hende selvfølgelig i det her men jeg har os bare brug for komme ud med mine tanker , hvor meget skal der til at personale anmelder sådan noget ? Hvad får dem til at tro hun selv har gjort det ? Mine egne børn er da os tit faldet og været på skade stuen og tænker at det er jo sådanne uheld der bare sker, 

så hvilket grundlag kan de vurdere at hun skal andmeldes ?? 

Hvis nogen  har erfaring på området vil jeg gerne hører nærmere om det 

på forhånd  tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2019

Babilooo

Tror det er meget normalt at gøre når der er tale om en på 4 mnd det ikke kan bevæge dig særlig meget. 

At en på 3 år brækker noget er jo ikke underligt. 

Hvorfor i al verden er barnet ikke spændt forsvarligt fast..??

hård situation - men hun er altså også dumdristig

Anmeld Citér

17. april 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Tror det er meget normalt at gøre når der er tale om en på 4 mnd det ikke kan bevæge dig særlig meget. 

At en på 3 år brækker noget er jo ikke underligt. 

Hvorfor i al verden er barnet ikke spændt forsvarligt fast..??

hård situation - men hun er altså også dumdristig

Ja jeg ved selvfølgelig ikke hvorfor 

men tænker bare uheld sker er det ikke voldsom at anmelde det  når det ikke er gjort med vilje ?  min den store kørte os engang med fuldfart ind i lillebrors barnevogn på sin cykel hvor lillebror på 5 måneder “fløj” ud af barnevognen og ambulance osv ankom der skete heldigvis  ingenting andet end vi lå til observation i et døgns tid... 

synes bare det voldsomt at andmelde det både til kommune og politi 

Anmeld Citér

17. april 2019

Loa

Kan en på 4 måneder overhovedet selv komme op/ud af barnevognen?? Og har barnet ikke været spændt fast? 

Kan godt forstår de undersøger det nærmere, for uanset hvad, har hun da handlet uforsvarligt.

Anmeld Citér

17. april 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

hjææælp 

er sådan virkelig i en frusterende situation  min venindes baby på 4 måneder er faldet nef af barnevognen og brækket lårbens knoglen og de er nu indlagt på børneafdeling i de næste par uger - sagen er den at børne afdelingen nu har meldt hende til kommunen og til politiet fordi de mistænker hun selv skulle have gjort det  

og jeg støtter jo hende selvfølgelig i det her men jeg har os bare brug for komme ud med mine tanker , hvor meget skal der til at personale anmelder sådan noget ? Hvad får dem til at tro hun selv har gjort det ? Mine egne børn er da os tit faldet og været på skade stuen og tænker at det er jo sådanne uheld der bare sker, 

så hvilket grundlag kan de vurdere at hun skal andmeldes ?? 

Hvis nogen  har erfaring på området vil jeg gerne hører nærmere om det 

på forhånd  tak 

Når det er sådan en lille baby, og faldet ud af barnevognen, undskyld men hvordan er det muligt? 

Der er jo også forskel på et barn der er bevægelig, og et barn der i teorien der højest kan dreje lidt. Men tænker at det er fordi barnet er så lille eller at det er en protokol på sygehuset. Det er ikke sjovt at blive anmeldt, men der er så mange børn der er blevet svigtet/tingene ikke er blevet anmeldt, at man nok er lidt mere opmærksom.  

Anmeld Citér

17. april 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ja jeg ved selvfølgelig ikke hvorfor 

men tænker bare uheld sker er det ikke voldsom at anmelde det  når det ikke er gjort med vilje ?  min den store kørte os engang med fuldfart ind i lillebrors barnevogn på sin cykel hvor lillebror på 5 måneder “fløj” ud af barnevognen og ambulance osv ankom der skete heldigvis  ingenting andet end vi lå til observation i et døgns tid... 

synes bare det voldsomt at andmelde det både til kommune og politi 

Et barn på 4 måneder bør ikke kunne falde ud af en barnevogn. 

Anmeld Citér

17. april 2019

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Kan en på 4 måneder overhovedet selv komme op/ud af barnevognen?? Og har barnet ikke været spændt fast? 

Kan godt forstår de undersøger det nærmere, for uanset hvad, har hun da handlet uforsvarligt.

Kan godt se dit synspunkt på det, men hvad så hvis det feks var ned af sofaen baby faldt vil det så havde været anderledes ? 

Synes bare det er en rigtig underlig sag og jeg er så inderligt frustreret og ved ærligt ikke hvad jeg skal tro, hvor meget skal der til før de brækker noget tænker bare de har jo bløde knogler osv sådanne små nogle 

Anmeld Citér

17. april 2019

Dorthe1986

Men de kan ikke se om det er med vilje eller ej. Og når det handler om en lille på 4 måneder, lyder det også vildt at han kan bevæge sig så meget at han falder ud af barnevognen. Og et meget voldsomt fald hvis det resulterer i et brækket lårben. .

Anmeld Citér

17. april 2019

fehår

Jeg undrer mig lidt over kommentarerne om, hvorfor barnet ikke var spændt fast. Jeg brugte ikke barnevognssele til min datter, da hun var 4 måneder. Faktisk kan jeg huske, jeg spurgte SP, og hendes anbefaling var fra 6 mdr., eller fra barnet trillede. Så jeg tror ikke, jeg ville skænke det en tanke, at en på 4 måneder ikke var spændt fast. 

Når det er sagt, så er jeg helt med på undren over, hvordan barnet overhovedet er kommet ud til at starte med. Ved mindre moren er ramt ind i et eller andet, så lyder det mærkeligt for mig. Jeg kan godt forstå, fagpersoner undrer sig. 

Anmeld Citér

17. april 2019

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Jeg undrer mig lidt over kommentarerne om, hvorfor barnet ikke var spændt fast. Jeg brugte ikke barnevognssele til min datter, da hun var 4 måneder. Faktisk kan jeg huske, jeg spurgte SP, og hendes anbefaling var fra 6 mdr., eller fra barnet trillede. Så jeg tror ikke, jeg ville skænke det en tanke, at en på 4 måneder ikke var spændt fast. 

Når det er sagt, så er jeg helt med på undren over, hvordan barnet overhovedet er kommet ud til at starte med. Ved mindre moren er ramt ind i et eller andet, så lyder det mærkeligt for mig. Jeg kan godt forstå, fagpersoner undrer sig. 

Ja jeg undre mig selv en del men ville ikke sige det til hende da hun er rigtig ked af det lige nu 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.