Min veninde er blevet anmeldt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Kan godt se dit synspunkt på det, men hvad så hvis det feks var ned af sofaen baby faldt vil det så havde været anderledes ? 

Synes bare det er en rigtig underlig sag og jeg er så inderligt frustreret og ved ærligt ikke hvad jeg skal tro, hvor meget skal der til før de brækker noget tænker bare de har jo bløde knogler osv sådanne små nogle 

Der er stor forskel på sofa og en barnevogn. Både højden, men en barnevogn har kanter, og hvordan hulen er en 4 måneder gammel baby kommer over den kant?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2019

lineog4

Jeg tænker, at de reagerer fordi det skal de.

Kan godt forstå, at det dybt ubehageligt og ekstra svært når man samtidig er indlagt og nervøs. Men på den anden side hellere de anmelder til undersøgelse en gang for meget end en gang for lidt. 

Anmeld Citér

17. april 2019

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Der er stor forskel på sofa og en barnevogn. Både højden, men en barnevogn har kanter, og hvordan hulen er en 4 måneder gammel baby kommer over den kant?

Jeg ved det virkelig ikke selv jeg er selv meget undrende over det med mindre han er gledet ud over kanten pp en eller anden måde måske har hun tabt ham og ikke vil indrømme det ?

Anmeld Citér

17. april 2019

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg tænker, at de reagerer fordi det skal de.

Kan godt forstå, at det dybt ubehageligt og ekstra svært når man samtidig er indlagt og nervøs. Men på den anden side hellere de anmelder til undersøgelse en gang for meget end en gang for lidt. 

Helt enig med dig 

jeg synes bare det er en underlig situation 

for det første er jeg bange for der er sket noget helt andet end det hun fortæller og for det andet vil jeg jo os være den veninde der støtter hende og tror på hende men jeg har bare en mærkelig mave fornemmelse 

Anmeld Citér

17. april 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Jeg ved det virkelig ikke selv jeg er selv meget undrende over det med mindre han er gledet ud over kanten pp en eller anden måde måske har hun tabt ham og ikke vil indrømme det ?

Det er nok derfor at de har anmeldt det, for en baby skal ikke kunne falde ud af en barnevogn, ikke en på 4 måneder.

Og selv dig som veninde er undrede, og du kender hende, så tænk på hvad en læge tænker.

Anmeld Citér

17. april 2019

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Det er nok derfor at de har anmeldt det, for en baby skal ikke kunne falde ud af en barnevogn, ikke en på 4 måneder.

Og selv dig som veninde er undrede, og du kender hende, så tænk på hvad en læge tænker.

Nej rigtig 

hvor hårdt skal de falde for at brække noget mon ? Tænker bare mine børn er det faldet mange gange som små og 7-9-13 aldrig brækket noget og her har de altså taget sig nogle styrt men der var de selvfølgelig også noget ældre end 4 måneder og havde lært at gå osv...

Anmeld Citér

17. april 2019

Soonmom

Jeg tænker også at det er fordi det er ret usandsynligt at en på 4 måneder "falder ud" af en barnevogn, medmindre barnet er usandsynligt fremmelig og det vil personalet jo allerede kunne se på sygehuset om det er.

Og hvis barnet endelig var det, skulle mor jo have haft gang i barnevognsselen, så jeg tænker de har reageret fordi historien ikke stemmer

Anmeld Citér

17. april 2019

Mamman

Profilbillede for Mamman
Loa skriver:

Kan en på 4 måneder overhovedet selv komme op/ud af barnevognen?? Og har barnet ikke været spændt fast? 

Kan godt forstår de undersøger det nærmere, for uanset hvad, har hun da handlet uforsvarligt.

Det er også min tanke. Min er ved at være 6 mdr og kan ikke trække sig selv op endnu

Anmeld Citér

17. april 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Nej rigtig 

hvor hårdt skal de falde for at brække noget mon ? Tænker bare mine børn er det faldet mange gange som små og 7-9-13 aldrig brækket noget og her har de altså taget sig nogle styrt men der var de selvfølgelig også noget ældre end 4 måneder og havde lært at gå osv...

Baby kan brække kraveben ved fødslen.

Men ja der er forskel på alder. En baby på 4måneder og et fald fra en højde på mors arm eller fra en barnevogn er et langt fald. Og ja man kan falde 1000 gang uden at brække noget fra de vildeste fald, og en dag snubler du over en legetøjsbil og brækker benet, fordi du lander forkert.

Det har ikke altid med selve faldet der gøre noget, men hvordan du lander. Og hvad du lander på. 

Anmeld Citér

17. april 2019

nanan78

Profilbillede for nanan78

Ved så små børn vil det ofte være en vridmekanisme der forårsager brud på lårben.

Det er en type brud, som ofte er associeret med vold.

som flere her pointerer er det en mærkelig historie med fald fra barnevogn. 

Derfor anmeldelsen.

det betyder ikke hun har gjort noget galt, men tvivlen skal komme barnet til gode. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.