Astoria skriver:
Hej,
Jeg er ked af at du føler at folk træder på dig. Det er ikke en rar følelse (reel eller ej). Hvis jeg skal give dig et råd så er det at bakke ud af alt dette. Jeg ved du skriver at din kæreste vil have at du er involveret, men det er ikke fair overfor dig. Angsten skal ikke næres og hvis du har det fint med at være høflig når i mødes, så er det altså det sundeste. Du skal ikke bruge unødvendig energi på deres forhold. Hvis han ikke vil være ven med hende, så må han selv tage den beslutning, ligesom han selv må beslutte om han vil tage en snak med hende.
Du skal selvfølgelig ikke være tilstede ved en eventuel samtale de har. Han er en voksen mand og må selv håndtere sine venskaber. Jeg siger dette ikke for at nedgøre dig, men fordi det lyder til at alt dette har en dårlig indvirkning på din psyke. Det er flot at du er kommet så langt, så lad ikke dette sætte dig tilbage.
Tak for et høfligt og forstående svar..
Jeg har ingen angst omkring hende mere, andet end at jeg er bange for, at der bliver snakket negativt omkring mig over for min kæreste, og at dette har indflydelse på vores forhold.. Men det har intet med hende at gøre.. Jeg har de samme tanker, når min kæreste sidder til langt ude på natten og snakker med sin mor, mens jeg ligger i sengen.. Og det er på trods af, at min svigermor forguder mig..
Og jeg ved godt, at I alle råder mig til at springe ud i det hele og lade være med at blande mig, og det er helt klart en god løsning - for nogle.. Men ikke for mig desværre.. Det er netop det, der bare vil forværre det hele.. Jeg har prøvet det utallige gange, og det får kørt mig helt ned.. Det der hjælper er tid og at jeg får lov til at overbevise mig selv i mit eget tempo.. Det ved alle, der kender mig.. Mine venner, min familie, min kæreste og min tidligere psykolog.. Og denne psykolog sagde netop også, at jeg ikke bare skulle blande mig helt udenom, da det vil ødelægge mig fuldstændig..
Det er derfor, at jeg er i tvivl om, hvad jeg skal.. Hvis samtalen kunne optages eller min kæreste kunne genfortælle den rimelig nøjagtigt, så ville det slet ikke være noget problem.. Og ja jeg ved godt, at det lyder fuldstændig skørt i andres øjne, men jeg kan desværre ikke ændre på mine tanker og følelser i andres tempo hvor meget jeg end gerne ville