Skal, skal ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville I gøre?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.857 visninger
54 svar
169 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. februar 2019

Anonym trådstarter

Jeg starter lige med at sige, at jeg gerne vil bede om, at tonen bliver god i den her tråd ..

Nu til situationen: min kæreste har en veninde, som jeg ikke bryder mig om eller stoler på, og som bestemt ikke bryder sig om mig efter jeg havde en alvorssnak med hende om nogle ting..

Dog snakker vi altid pænt sammen og spørger ind til hinandens liv, når vi ses, men det er på et overfladisk niveau og af ren høflighed..

Nu er det bare sådan, at både jeg og min kæreste er sikre på, at hun er sur på mig/os, og vi er da begge nysgerrige efter at vide, om det er sandt og hvorfor.. Plus at min kæreste også gerne vil vide, om de stadig er venner eller om de kun er venner hvis han og jeg slår op, og så vil han også gerne vide, om hun hader mig..
Det er ikke fordi han ligger søvnløs over de her svar, og det er ikke super vigtigt for ham at vide det, men alligevel kunne han da godt tænke sig en afklaring..
Problemet er bare, at han gerne vil snakke med hende alene, og jeg er lidt bange for, at hun prøver at overbevise ham om, at jeg er dit og dat og en dårlig kæreste, og at han så lidt "bliver overbevist" og det ødelægger vores forhold.. Derfor ville jeg gerne enten være en del af samtalen, eller i det mindste høre ordret hvad der bliver sagt (min kæreste er mega dårlig til at huske, hvad der bliver sagt, så han kan ikke genfortælle), så jeg har en mulighed for at snakke det igennem med min kæreste, før det evt. ødelægger noget hos os..
Jeg har så dårlig selvtillid og dårlige erfaringer fra min barndom, så jeg kan slet ikke slippe den tanke om, at hun kan finde på sådan noget.. Og oven i det er jeg i forvejen meget sårbar lige nu pga. en efterfødselsreaktion, så jeg panikker ret hurtigt, men vil jo omvendt gerne gøre min kæreste glad..

Nu til spørgsmålet: hvad ville I gøre?
1. aftale med kæresten, at han inviterer hende hjem til en snak og I så går en tur imens?
2. aftale med kæresten, at I venter og ser tiden an om, hvad der sker (om veninden selv siger noget/at venskabet stille og roligt glider ud i sandet/om det hele bliver bedre)?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2019

Tommelise

Det lyder faktisk ikke, som om du stoler på din kæreste.

Anmeld Citér

12. februar 2019

Tommelise

Jeg tænker også lidt - hvorfor mon du har haft en alvorssnak med hende.

Opfører hun sig dårligt, eller er du kommet til at tillægge hende nogle motiver, hun ikke har ?

Er det svært for dig, at din kæreste han en veninde ?

Mon du får professionel hjælp til din efterfødselsreaktion ?

Du har nok også brug for at få arbejdet med dit selvværd. Det kan du også få hjælp til.

Jeg kender jo ikke veninden, men måske ser du spøgelser.

Jeg har selv en rigtig god ven. Han er single, men hvis han havde en kæreste, ville jeg have det mærkelig, hvis hun satte betingelser op for vores venskab. 

Men jeg kunne heller ikke finde på at foretage mig noget sammen med ham. Jeg har en kæreste.

Anmeld Citér

12. februar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ved godt det ikke var emnet, men min første tanke efter at have læst dit indlæg er - så din kæreste må ikke være sammen med SIN veninde alene?

Altså jeg forstår måske godt hvorfor hun ikke er fan så.. jeg ville give deres venskab noget Space og holde afstand. Husk på det er HANS venskab og ikke dit. Du behøver slet ikke ses med hende hvis det skulle komme dertil. 

Derudover synes jeg bare det hele lyder lidt barnligt. "Vi tror hun er sur på os, måske hader hun mig". Okay? Jamen kan han ikke ringe til hende uden dit nærvær og sige "hey, er alt godt?" Og få et svar?  Mere er der vel ikke i det?

Anmeld Citér

12. februar 2019

LSS

Hvad er den alvorssnak gået ud på? Synes lidt jeg mangler lidt mere info for at kunne give et uddybende svar. 

Anmeld Citér

12. februar 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg mangler den mulighed at du lader ham pleje sit venskab og blander dig uden om deres samtaler. På den måde viser du ham at du stoler på ham og at du naturligvis ikke er en "dårlig kæreste" - hvad der så end ligger i det.

Anmeld Citér

12. februar 2019

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Hvad er den alvorssnak gået ud på? Synes lidt jeg mangler lidt mere info for at kunne give et uddybende svar. 

Uden at skrive for meget, så har hun været upassende over for min kæreste blandt andet for at provokere mig (hendes egne ord)..
Og min kæreste har så taget en snak med hende, hvilket hun blev sur over, fordi hun ville have, at det var mig der tog snakken.. Og det har jeg så gjort på en rigtig pæn måde (min kæreste var til stede imens)

Anmeld Citér

12. februar 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Uden at skrive for meget, så har hun været upassende over for min kæreste blandt andet for at provokere mig (hendes egne ord)..
Og min kæreste har så taget en snak med hende, hvilket hun blev sur over, fordi hun ville have, at det var mig der tog snakken.. Og det har jeg så gjort på en rigtig pæn måde (min kæreste var til stede imens)

Måske er hun træt af, at du vil bestemme for meget og har villet demonstrere, at du skal blande dig uden om deres venskab.

Ikke særlig modent af hende, men dog forståeligt, hvis du er meget kontrollerende.

Hvordan definerer du at være upassende over for din kæreste ?

Heldigvis stoler min kæreste på mig, og jeg må f.eks. gerne gå i biografen med min ven.

Jeg ville ikke kunne holde ud, hvis min kæreste ikke stolede på mig.

Anmeld Citér

12. februar 2019

Anonym

Har stemt blankt. Det er simpelthen noget af det dummeste jeg længe har læst. Hvad er jeres formål med at spørge hende, om hun kan lide dig? Og havd sp hvisbhun ikke kan, men er en god veninde for din kæreste? Keg er da heller ikke fan af min venindes kæreste, og hun og han er da ligelgade, så længe vi enes og kan snakke ordentligt til hinanden?

Anmeld Citér

12. februar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har stemt blankt. Det er simpelthen noget af det dummeste jeg længe har læst. Hvad er jeres formål med at spørge hende, om hun kan lide dig? Og havd sp hvisbhun ikke kan, men er en god veninde for din kæreste? Keg er da heller ikke fan af min venindes kæreste, og hun og han er da ligelgade, så længe vi enes og kan snakke ordentligt til hinanden?

Det er ikke mig, der vil vide, om hun kan lide mig eller ej.. Det er skam min kæreste, og det er måske fordi han ikke vil have en veninde, der hader hans kæreste? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.