Jeg starter lige med at sige, at jeg gerne vil bede om, at tonen bliver god i den her tråd
..
Nu til situationen: min kæreste har en veninde, som jeg ikke bryder mig om eller stoler på, og som bestemt ikke bryder sig om mig efter jeg havde en alvorssnak med hende om nogle ting..
Dog snakker vi altid pænt sammen og spørger ind til hinandens liv, når vi ses, men det er på et overfladisk niveau og af ren høflighed..
Nu er det bare sådan, at både jeg og min kæreste er sikre på, at hun er sur på mig/os, og vi er da begge nysgerrige efter at vide, om det er sandt og hvorfor.. Plus at min kæreste også gerne vil vide, om de stadig er venner eller om de kun er venner hvis han og jeg slår op, og så vil han også gerne vide, om hun hader mig..
Det er ikke fordi han ligger søvnløs over de her svar, og det er ikke super vigtigt for ham at vide det, men alligevel kunne han da godt tænke sig en afklaring..
Problemet er bare, at han gerne vil snakke med hende alene, og jeg er lidt bange for, at hun prøver at overbevise ham om, at jeg er dit og dat og en dårlig kæreste, og at han så lidt "bliver overbevist" og det ødelægger vores forhold.. Derfor ville jeg gerne enten være en del af samtalen, eller i det mindste høre ordret hvad der bliver sagt (min kæreste er mega dårlig til at huske, hvad der bliver sagt, så han kan ikke genfortælle), så jeg har en mulighed for at snakke det igennem med min kæreste, før det evt. ødelægger noget hos os..
Jeg har så dårlig selvtillid og dårlige erfaringer fra min barndom, så jeg kan slet ikke slippe den tanke om, at hun kan finde på sådan noget.. Og oven i det er jeg i forvejen meget sårbar lige nu pga. en efterfødselsreaktion, så jeg panikker ret hurtigt, men vil jo omvendt gerne gøre min kæreste glad..
Nu til spørgsmålet: hvad ville I gøre?
1. aftale med kæresten, at han inviterer hende hjem til en snak og I så går en tur imens?
2. aftale med kæresten, at I venter og ser tiden an om, hvad der sker (om veninden selv siger noget/at venskabet stille og roligt glider ud i sandet/om det hele bliver bedre)?
Anmeld
Citér