Anonym skriver:
Tak for et høfligt og forstående svar..
Jeg har ingen angst omkring hende mere, andet end at jeg er bange for, at der bliver snakket negativt omkring mig over for min kæreste, og at dette har indflydelse på vores forhold.. Men det har intet med hende at gøre.. Jeg har de samme tanker, når min kæreste sidder til langt ude på natten og snakker med sin mor, mens jeg ligger i sengen.. Og det er på trods af, at min svigermor forguder mig..
Og jeg ved godt, at I alle råder mig til at springe ud i det hele og lade være med at blande mig, og det er helt klart en god løsning - for nogle.. Men ikke for mig desværre.. Det er netop det, der bare vil forværre det hele.. Jeg har prøvet det utallige gange, og det får kørt mig helt ned.. Det der hjælper er tid og at jeg får lov til at overbevise mig selv i mit eget tempo.. Det ved alle, der kender mig.. Mine venner, min familie, min kæreste og min tidligere psykolog.. Og denne psykolog sagde netop også, at jeg ikke bare skulle blande mig helt udenom, da det vil ødelægge mig fuldstændig..
Det er derfor, at jeg er i tvivl om, hvad jeg skal.. Hvis samtalen kunne optages eller min kæreste kunne genfortælle den rimelig nøjagtigt, så ville det slet ikke være noget problem.. Og ja jeg ved godt, at det lyder fuldstændig skørt i andres øjne, men jeg kan desværre ikke ændre på mine tanker og følelser i andres tempo hvor meget jeg end gerne ville 
Du skriver godt nok, at du ingen angst har omkring hende mere, men du er alligevel bange for, at det vil påvirke din og din kærestes forholld, hvis hun siger noget negativt om dig.
Hvis du stoler på din kæreste, så vil du også vide, at hvis han elsker dig - så kan hun ikke få ham til at se på dig med andre øjne.
Selvfølgelig kan man ikke ændre det over en nat.
Jeg har haft en utro kæreste, der gjorde en anden kvinde gravid.
Men det har intet med min nuværende kæreste at gøre, og jeg er ikke jaloux anlagt. Han har aldrig givet mig grund til det, og jeg har seriøst aldrig ondt i maven, hvis han skal til julefrokost.
Du skriver, at det er din kæreste, der gerne vil vide, om hun hader dig - ikke dig.
Men hvorfor vil han vide det ?
Tror du ikke, at det er på grund af dine reaktioner. Hvis du ikke så hende som en trussel, tror du så ikke, han ville være totalt ligeglad, hvad hun synes om dig ?
Jeg synes, "had" er et meget stærkt og dramatisk ord. Måske bryder hun sig ikke om dig.
Men behøver I at kunne lide hinanden ?
Kan I ikke bare behandle hinanden med høflig respekt, når I mødes og så ikke mere end det ?
Der vil altid være nogen, der ikke bryder sig om dig eller om mig eller om alle andre.
Jeg tror, det vil være bedst for dig, hvis du kan slippe alle tankerne om deres venskab. Lad dem have deres venskab i fred, og hvis din kæreste ikke gider venskabet, mon han så ikke er mand for at sige fra eller lade det glide ud i sandet.
Jeg synes, du skal finde en psykolog igen. Tro på, at dit selvværd kan styrkes. For det kan det.
Det må være rigtig svært, hvis ens egne forældre har bagtalt én, men som en anden skriver - det er et godt udgangspunkt, at du ved, hvorfor du er usikker. For så kan det være nemmere at arbejde med i samarbejde med en god terapeut.