Tommelise skriver:
Hvorfor skulle hun hade dig ?
Medmindre du giver hende grund til det.
Uden at vide det, så går jeg ud fra, at hun var i din kærestes liv, inden du kom ind i det.
Der burde være plads til både venner og en kæreste.
Jeg håber ikke, du synes, vi er for hårde ved dig, for jeg kan godt høre, at du har det svært.
Men pas på at din jalousi og mistro ikke ødelægger jeres forhold. For ganske ærligt så tror jeg, det er en større trussel mod jeres forhold, end hans veninde er.
Sørg for at få noget hjælp, så du kan få styrket dit selvværd.
Tak for et forstående svar, selvom det ikke helt var svaret på mit spørgsmål..
Men kan prøve at svare på dine spørgsmål, som jeg husker..
Jeg ved ikke, om hun hader mig eller ej.. Jeg ved, at hun ikke bryder sig om mig, men det er min kæreste der vil vide, om hun hader mig eller om hun bare ikke bryder sig om mig..
Men jeg er egentlig pænt ligeglad med, hvordan hun har det med mig.. Jeg er bare nysgerrig, fordi jeg er født nysgerrig.. Det sårer bestemt ikke mine følelser, hvis hun hader mig, for jeg kunne ikke være mere ligeglad..
Men for at give dig (og andre) et indblik i mine tanker og følelser, så kan jeg svare på dit spørgsmål mht. at stole på min kæreste.. Jeg stoler 100% på ham i alle situationer, bortset fra denne her.. Ikke fordi han nogensinde har givet mig grund til at tro andet, og heller ikek fordi jeg synes, at det er sjovt at tvivle på ham..
Men det ligger så dybt i mig, at tvivl på, om folk jeg stoler på, nu også kan lide mig godt nok eller ej, og om de kan finde på at sige noget negativt om mig, som de ikke tør sige til mig..
Dette kommer sig af, at mine forældre, som jeg burde være mest trygge ved i min barndom, altid har bagtalt mig og snakket negativt om mig, da jeg blev sendt i seng.. Alle de ting, som de har sagt, har jeg ofte stået og hørt på, da jeg kunne høre dem ovenpå..
Selv hvis jeg sad i samme lokale til fester med dem, så kunne de finde på at nævne noget om mig, og når jeg spurgte, hvad de sagde, så fik jeg af vide, at det ikke vedkom mig og jeg skulle blande mig udenom..
Dette har sat sin dybe spor i mig, og alt dette ved min kæreste, og derfor er han også anerkendende omkring mine følelser med det, og han forstår godt, at jeg ikke helt stoler nok på ham pga. dette..
Jeg ved godt, at det er mig, der har et problem her, og det er også noget, som jeg er ved at arbejde med, men det forsvinder ikke på magisk vis natten over..
Jeg er kommet så langt, at min kæreste nu kan nævne mit navn uden jeg lytter med til, hvad han siger (det kunne jeg ikke før, og det tog lang tid for mig at lade være med at lytte)..
Og det er netop pga. dette (som jeg føler var et svigt fra mine forældre), at jeg har svært ved at lade ham være alene med hende til den her snak..
Jeg er bange for, at snakken vil sætte mine fremskridt tilbage og jeg skal starte helt forfra.. Og dét ved jeg vil skade forholdet mere end det vil gavne..
Det er også de tanker, som min kæreste har gjort sig, og derfor siger han også, at jeg skal være okay med det, før han vil tage en snak med hende..
Så kan jeg ikke huske flere af dine spørgsmål, så du må lige nøjes med dette svar