God-mor skriver:
Jeg tænker også om svarene havde været de samme, hvis det var en mand og far, som havde oprettet tråden.
Kan jo kun tale for mig selv, men ja mit svar havde været det samme.
Selvsagt skal begge voksne være voksne der hjemme, have pligter/ansvar. Men vi skal ikke hele tiden ændre på hinanden. Fx det med at læse barnet - min mand og jeg læser ikke vores børn ens, har jeg så mere ret, eller har han? Eller er vi bare forskellige? Jeg mener selv vi er forskellige og mine børn er så kompetente så de kan rumme forskelligheden - de ved godt mor er putteren, men tilgengæld er far den der henter og bringer. De ved mor er den mest tålmodige med tandbørstning og bade fx, mens far er den absolut mest tålmodige når de bange ved sengetid. De ved far er super sjov at gå på pokemon go med og mor synes det er noget pjat osv osv osv. Og netop det, at vi er forskellige gør mine børn meget mere farverige end hvis vi begge to var som mig.
Ts klager over larmen, men de skal jo netop ikke være sammen på samme måde som hun er sammen med sønnen - far skal ikke være en kopi af mor. Far skal selvsagt være med til at lave mad, skal være med til det praktiske, men på sin måde - og mor skal give slip. JEg kender det fra mig selv, far tager madtjansen, og alt i mig har lyst til at kommentere, der er ikke er nok grøntsager - der skal jeg bide mig selv meget hårdt i tungen. Så jo helt samme svar fra min side om det var en mand, en kvinde, en hermafrodit eller kattekilliing, der havde startet tråden.
Anmeld
Citér