Anonym skriver:
Jeg har ikke lyst til at afskrive forsikringer på mine børn osv. Har allerede opsagt min egen sundheds forsikring og tand forsikring og der er sparet hvor der kan ang der. Vi er ikke en familie der har overflødige penge i øjeblikket... Men jeg takker for jeres råd. Men synes det er kommet ud på et sidespor jeg spørg bare ind til hvad der er jeg har fået men man skal endnu engang blive banket oveni i hoved når man allerede ligger ned økonomisk
. God søndag.
Det korte svar er vel: ja det må de gerne, de må ikke tage i ens lønning hvis det vurderes man så ikke kan brødføde sig selv og sine børn. Men da satsen for økonomisk tilskud er vurderet ud fra jeres indkomster og ikke ud fra jeres forbrug, så vil de mene at med jeres to indkomster som ligger på noget der ligner to gange kontanthjælp (hvis det er en vuggestueplads til 3000 om måneden og mere hvis det er en børnehaveplads), så kan I godt undvære de 1500 kroner om måneden.
Selvsagt kan jeres forbrug være af en størrelse så I ikke har råd til de 1500 kroner, men det er ikke det en kommune udregner ud fra. Jeg ville ringe op og høre om du ved at de trækker direkte betaler rykkergebyr, for gør du det så er det langt smartere selv at få styr på økonomien. Gør de ikke ja så er det jo op til dig selv- jeg ville personligt føle jeg blev umyndiggjort og vil langt hellere selv betale selvom det bliver det samme i sidste ende.
Anmeld
Citér