Må kommunen godt det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2018

lineog4

Anonym skriver:

Vi har søgt om friplads men skal stadig betal 1510kr om måneden og det har vi bare ikke til rådighed når alt er betalt 

Så har I også lidt mere end en kontanthjælp- I har minimum 2 af slagsen. Siger ikke det er guld og grønne skove, men det burde kunne betale en regning på 1500 om måneden, hvis I tænker jer om og laver et budget. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Vi har søgt om friplads men skal stadig betal 1510kr om måneden og det har vi bare ikke til rådighed når alt er betalt 

Som andre har skrevet - få lagt et budget.

Hvis I ikke allerede har gjort det, så gennemgå jeres udgifter. Man kan tit hente noget på forsikringer eller telefonabonnementer.

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Som andre har skrevet - få lagt et budget.

Hvis I ikke allerede har gjort det, så gennemgå jeres udgifter. Man kan tit hente noget på forsikringer eller telefonabonnementer.

Jeg har ikke lyst til at afskrive forsikringer på mine børn osv. Har allerede opsagt min egen sundheds forsikring og tand forsikring og der er sparet hvor der kan ang der. Vi er ikke en familie der har overflødige penge i øjeblikket... Men jeg takker for jeres råd. Men synes det er kommet ud på et sidespor jeg spørg bare ind til hvad der er jeg har fået men man skal endnu engang blive banket oveni i hoved når man allerede ligger ned økonomisk.  God søndag. 

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Så har I også lidt mere end en kontanthjælp- I har minimum 2 af slagsen. Siger ikke det er guld og grønne skove, men det burde kunne betale en regning på 1500 om måneden, hvis I tænker jer om og laver et budget. 

Min mand er på revalidering. Og jeg går igang som ssa elev februar så lige pt er der ikke meget at gøre før jeg tjener noget mere 

Anmeld Citér

28. oktober 2018

lineog4

Anonym skriver:

Jeg har ikke lyst til at afskrive forsikringer på mine børn osv. Har allerede opsagt min egen sundheds forsikring og tand forsikring og der er sparet hvor der kan ang der. Vi er ikke en familie der har overflødige penge i øjeblikket... Men jeg takker for jeres råd. Men synes det er kommet ud på et sidespor jeg spørg bare ind til hvad der er jeg har fået men man skal endnu engang blive banket oveni i hoved når man allerede ligger ned økonomisk.  God søndag. 

Det korte svar er vel: ja det må de gerne, de må ikke tage i ens lønning hvis det vurderes man så ikke kan brødføde sig selv og sine børn. Men da satsen for økonomisk tilskud er vurderet ud fra jeres indkomster og ikke ud fra jeres forbrug, så vil de mene at med jeres to indkomster som ligger på noget der ligner to gange kontanthjælp (hvis det er en vuggestueplads til 3000 om måneden og mere hvis det er en børnehaveplads), så kan I godt undvære de 1500 kroner om måneden.

Selvsagt kan jeres forbrug være af en størrelse så I ikke har råd til de 1500 kroner, men det er ikke det en kommune udregner ud fra. Jeg ville ringe op og høre om du ved at de trækker direkte betaler rykkergebyr, for gør du det så er det langt smartere selv at få styr på økonomien. Gør de ikke ja så er det jo op til dig selv- jeg ville personligt føle jeg blev umyndiggjort og vil langt hellere selv betale selvom det bliver det samme i sidste ende.

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg mente heller ikke, at I skulle skære forsikringer fra, men nogle gange kan man få den samme forsikring billigere hos et andet selskab, eller måske kan jeres eget forsikringsselskab tilbyde jer forsikringerne billigere. Det kan de sjovt nok somme tider, hvis man overvejer at skifte til et andet selskab.

Det er jo svært at vide, om jeres forbrug er for stort i forhold til jeres indtægter.

Anmeld Citér

29. oktober 2018

biniek

Hvis du har brug for hjælp at lægge et budget vil jeg gerne hjælpe med det 

Har meget erfaribg på området og det kunne lyde som om det bare er en for stor bid for dig selv lige nu

Anmeld Citér

29. oktober 2018

MT_2011

Hvis du skal igang med ssa, har du så snakket med plejehjem om at blive afløser indtil du starter? 

Anmeld Citér

29. oktober 2018

Anonym trådstarter

MT_2011 skriver:

Hvis du skal igang med ssa, har du så snakket med plejehjem om at blive afløser indtil du starter? 

Jeg er på barsel indtil der.  

Anmeld Citér

29. oktober 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg er på barsel indtil der.  

Er du ikke jobsøgende? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.