Må kommunen godt det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.012 visninger
55 svar
112 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. oktober 2018

Anonym trådstarter

Må kommune godt trække penge over min uddannelseshjælp til daginstitution? Normalt lader vi det trække af børnepenge men nu har jeg fået brev min e boks de trækker pengene over min uddannelses hjælp hvilket jeg finder lidt underligt.... Så kender nogle til det og hvorfor de vælger gøre sådan. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2018

JD

Hvorfor skal de selv tage pengene til daginstitution? Får i ikke en regning, som i skal betale hver måned? 

Anmeld Citér

27. oktober 2018

Anonym

Du får jo en regning på daginstitution, så det er vel fordi du skylder penge til kommunen? 

Hvis det er fordi du skylder for daginstitution, så tror jeg ikke du selv kan vælge hvad det skal trækkes fra. 

Anmeld Citér

27. oktober 2018

Møghe

Hvis du er i restance trækker kommunen det i din hjælp. Hjemlen til det er i aktivlovens paragraf 96. 

Anmeld Citér

27. oktober 2018

Anonym trådstarter

Møghe skriver:

Hvis du er i restance trækker kommunen det i din hjælp. Hjemlen til det er i aktivlovens paragraf 96. 

Jamen hvis man ikke betaler trækker de det over børnepengene. Og i brevet står at at de trækker alle fremtidige betalinger via min uddannelseshjælp 

Anmeld Citér

27. oktober 2018

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jamen hvis man ikke betaler trækker de det over børnepengene. Og i brevet står at at de trækker alle fremtidige betalinger via min uddannelseshjælp 

Så får de også deres penge hver måned som de skal i stedet for at vente i 3 mdr

Anmeld Citér

27. oktober 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Men er det er problem? Du skal jo betale på en eller anden måde, så hvordan det sker betyder måske mindre. 

Anmeld Citér

27. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Du skylder nogle penge som skal betales hver måned. Så det er helt rimeligt at de trækker, så snart det er muligt og ikke venter 3 måneder. 

Normalt betaler man jo sin regning og betaler hver måned. 

Anmeld Citér

27. oktober 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Hvis man skylder penge til det offentlige, pålægger kommunen arbejdsgiveren at trække en procentdel over lønnen (sådan var det i hvert fald, da jeg sad i lønningsbogholderi)

Mon ikke det er det samme med uddannelseshjælpen - så får de en del af deres tilgodehavende hver måned i stedet for, når børnepengene skal udbetales.

Anmeld Citér

27. oktober 2018

mor til 2 skønne piger .

vel fordi regningen ikke bliver betalt til tiden gentagende gange . ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.